O Mini que vén da China

Por Javier Armesto

MOTOR ON

J. ARMESTO

O Aceman é o primeiro modelo da marca que se fabrica no país asiático. Con motores eléctricos desde 184 cabalos, a súa autonomía oriéntao máis ao uso diario urbano e para ir ao traballo que ás viaxes.

07 dic 2025 . Actualizado á 05:00 h.

O que fixo BMW con Mini é extraordinario. No ano 2000 colleu unha marca que se quedou ancorada na década dos sesenta e volveu pola en órbita, cunha gama completísima e un grande éxito de vendas. E todo sen perder o encanto do seu deseño orixinal, aínda que loxicamente adaptando as súas liñas aos diferentes segmentos e volumes dos seus modelos.

Un dos últimos Mini en chegar foi o Aceman, cento por cento eléctrico e que se fabrica nunha planta da joint venture formada por BMW e a empresa chinesa Great Wall Motor en Zhangjiagang (a hora e media de Shanghái). Con 4,08 metros de lonxitude, sitúase entre o Mini Cooper eléctrico (22 centímetros menos) e o Countryman (37 máis). Está dispoñible en tres versións: E (184 cabalos), SE (218 CV) e John Cooper Works (258 CV), todas con tracción dianteira. Nós probamos a primeira delas, asociada á batería máis pequena (43 kWh), mentres que as outras dúas levan unha de 54 kWh.

O Aceman E ten unha autonomía máxima homologada de 309 quilómetros, aínda que as dúas veces que o recargamos a lume de biqueira non pasou de 250, algo normal en calquera eléctrico. Isto condiciónao xa á hora de exporse facer longas viaxes con el, e incluso probablemente non poderiamos ir da Coruña a Vigo e volver —pola autoestrada, a 120 km/h— sen ter que facer unha parada nun punto de carga. Pero como coche urbano e para utilizar a diario para ir traballar, de compras ou moverse polos arredores é perfecto. Ten unha grande axilidade (acelera de 0 a 100 km/h en 7,9 segundos) porque pesa moi pouco para ser un cento por cento eléctrico (1.720 quilos); e ata un comportamento deportivo que se aprecia claramente no paso por curva, onde xira practicamente plano. A peaxe que hai que pagar é unha suspensión bastante firme, que suxeita moi ben o vehículo pero fai que notemos cada fochanca e irregularidade do asfalto. Segundo explicáronnos no concesionario, BMW mitigou un pouco a dureza da amortiguación nas novas unidades. Pode cargar a un máximo de 11 kW en corrente alterna (4,3 horas) ou 75 kW en continua (29 minutos).

Con 4 metros exactos de lonxitude e un maleteiro de 300 litros, un dos puntos fortes deste Mini é o seu deseño, tanto exterior como interior. O acabado estético John Cooper Works (parte de 37.600 euros) inclúe unhas franxas decorativas sobre o capó, grella e spoiler traseiro especiais, volante deportivo de tres radios e logos específicos na carrocería e a tapicería. Os asentos son perfectos, porque conteñen moi ben o corpo sen angustiar, especialmente o respaldo, e ademais son calefactados. A pantalla multifunción OLED ver xenial, aínda que os menús son un pouco liosos, mentres que o cadro de instrumentos queda reducido a información básica proxectada nunha diminuta peza de plástico a modo de head up display.

O Aceman ten un comportamento deportivo que permite un paso por curva rápido e moi estable