
Non falamos de tamaño, senón de cantidade, porque as matriculacións dos vehículos de dúas rodas creceron no 2024 un 10%, con 247.797 unidades, aínda que hai motivos externos para iso.
19 ene 2025 . Actualizado á 05:00 h.As cifras do sector en España o pasado ano son moi boas, cun crecemento de dous díxitos moi positivo, aínda que desde Anesdor, a patronal de empresas de dúas rodas, o seu secretario xeral, José María Riaño, matiza algunhas causas: «Os resultados do pasado mes de decembro foron extraordinarios e elevaron os datos de todo o exercicio. Por unha banda, a dana motivou matriculacións excepcionais, pero, sobre todo, o salto de etapa Euro de emisións a partir deste mes de xaneiro obrigou a realizar moitas automatriculaciones. Estes datos tan positivos de decembro lastrarán as cifras dos primeiros meses do 2025».
Con todas estas consideracións as cifras son realmente boas. Do mesmo xeito que pasou no caso dos coches, en Valencia matriculáronse moitos ciclomotores e motocicletas nos últimos días de decembro grazas ás axudas pola dana. E tamén entrou en vigor este mes de xaneiro a normativa de emisións Euro5+, que impide matricular os vehículos con normativa anterior, polo que moitos foron automatriculados por marcas e concesionarios nos últimos días de decembro e agora agardan comprador como quilómetros cero.
De calquera modo, o sector mostrouse moi dinámico, con protagonismo para as motocicletas, que matricularon 222.105 unidades (+11,5%) e gran peso para a canle de particulares. Pero tamén hai que destacar que, aínda que a maior parte destes vehículos foron escúteres, con 117.126 unidades (+6%), foron as motos de estrada as que máis creceron, achegándose moito aos escúteres, tras vender 94.116 unidades (+17,1%).
Pola súa banda, os ciclomotores pecharon o ano en negativo con só 13.463 unidades (-8,4%), ao contrario que os cuadriciclos lixeiros e pesados, sobre todo microcoches, que acadaron 8.615 unidades o ano pasado.
Entre as marcas máis vendidas, as xaponesas Fonda e Yamaha acaparan o 37% do mercado, aínda que Yamaha recortou distancias co líder. Por detrás, xa a moita distancia, Kymco e BMW levan unha loita por ocupar a terceira praza do podio, cun crecemento moi paralelo.
No que respecta aos modelos preferidos polos españois, a loita é máis pechada entre os 125 das dúas marcas xaponesas. A PCX de Honda vendeu 8.934 unidades, mentres a Yamaha NMAX acabou con 8.878 unidades, moi cerquita.
As 10 marcas máis
vendidas en España
Marca Unidades
1º Honda 48.218
2º Yamaha 33.261
3º Kymco 13.539
4º BMW 13.164
5º Piaggio 11.474
6º Sym 11.332
7º Voge 9.313
8º Kawasaki 8.692
9º Zontes 8.380
10º KTM 7.815 De xaneiro a decembro de 2024