Quérennos vender a moto

MOTOR ON

16 jun 2024 . Actualizado á 05:00 h.

Que tranquilidade me dá saber que Marlaska está preocupado polo benestar dos moteiros. O ministro, cal Quixote co seu escudeiro Pere Navarro, saíu ao paso das cifras de accidentalidade sobre dúas rodas, que son preocupantes. Din as estatísticas que, a pesar de que o parque de vehículos de dúas rodas é do 14% do total, o cómputo das vítimas mortais en accidentes de tráfico sobre unha moto supoñen o 26%. E Marlaska ten un plan para cambiarlle a cara ao problema.

O primeiro paso é plantarse ante o café para todos que supón darlle o permiso de conducir motos de 125 cc a aqueles que xa teñan o carné B de automóbiles, con máis de tres anos de antigüidade. Agora, o Ministerio do Interior exponse unha formación específica antes de conceder o permiso. Esta medida non será retroactiva, senón que afectará, cando se poña en marcha, aos condutores que queiran acceder ao carné de moto a través do de automóbiles.

Pero non para aí a cosita. Porque tamén se quere modificar o exame do carné A2 que dá acceso a conducir motos cunha potencia máxima de 47 cabalos. E ponse relevo en que se lle dará máis peso neste exame ás probas de condución en tráfico aberto.

Examinando a problemática dos accidentes de moto, desde detrás dun guiador que levo utilizando desde fai máis de medio século, teño poucas esperanzas de que estas medidas sirvan para paliar o panorama das vítimas de tráfico sobre dúas rodas. Para empezar, non creo que na accidentalidade das motos inflúan moito os inexpertos condutores que se pasaron ás motos despois de gozar durante tres anos o carné de coche. Na súa inmensa maioría, a estes serviulles a fiestra para comprarse un escúter de 125 cc como segundo vehículo de casa, para ir traballar ou para desprazamentos curtos sobre todo nas grandes cidades. A norma serviu para desconxestionar as rúas de automóbiles e foi moi efectiva, pero non me parece causa da accidentalidade.

A DXT e o ministerio non fixeron estudos serios, porque, para empezar, non contan que no rosario de vítimas en moto non sempre é o motorista o responsable. As motos conflúen no tráfico con automóbiles, con camións, autobuses e vehículos agrícolas, e incluso interactúan con peóns ou ciclistas, e moitos accidentes de moto están provocados por outros actores. E que dicir das estradas polas que circulan os motoristas, flanqueadas aínda polos gardarraíles asasinos e as fochancas traidoras que se suman agora ao panorama do que vai en moto. Eu diríalle a Marlaska que non nos venda a moto. Que se baixe de Rocinante e, se quere deixar de facer o Quixote, súbase a unha moto, déase unha volta a España nela e saque conclusións. Que isto non vai de exames.