Un país cheo de «fochancas»

MOTOR ON

ALBERTO LÓPEZ

21 abr 2024 . Actualizado á 05:00 h.

Esta semana reapareceu o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, nun foro da Fundación Mapfre e a Asociación Española da Estrada, que presentou un informe sobre «Como salvar 300 vidas ao ano en España». No mesmo foro, Navarro seguiu cos seus lideiras habituais sobre que a solución é pór máis radares nas estradas, nesa obsesión que ten por controlar a velocidade, que moitos xa cremos que en realidade ten outra función recadatoria, menos loable, pero máis rendible para as arcas do Estado.

Navarro insiste nas súas rutinas habituais de que o perigo está nas estradas secundarias e nos motoristas.

Ao ser preguntado polo estado das estradas, o director xeral de Tráfico, que non está a conseguir os seus obxectivos de reducir a mortalidade en España pero que non pensa dimitir por iso, nin foi relevado, de momento, opina que non é importante.

Pero a nivel de usuarios, especialmente tras a última operación saída de Semana Santa, con miles de automóbiles circulando por España, o problema que xa está sobre a mesa é o pésimo estado das estradas, cheas de fochancas de norte a sur e de leste a oeste. As fochancas xa son a paisaxe habitual incluso nas autoestradas de pago de España, e en Galicia vívense nos dous accesos á meseta, tanto na A-6 como na A-52. Esas fochancas están a producir a diario centos de incidentes e tamén algúns accidentes cando as rodas rompen e deixan os coches e motos tirados nas estradas. As empresas de guindastres encargados de retiralos están a facer o agosto, pero ademais recoñecen que xa non dan abasto recollendo coches e a familias das beiravías. Nas redes sociais e medios de comunicación, todos os días vemos denuncias desta situación, que só se pode entender polo deixamento das administracións á hora de investir no mantemento de estradas.

Pero, como demostra Pere Navarro, trátase de ningunear o asunto, seguindo as directrices de Óscar Puente, o ministro de Transportes e Movilidad Sostenible, que estes días está máis entretido co seu equipo de asesores en descubrir por onde le llueven as críticas nos medios de comunicación. Sobre o déficit, estimado en 9.900 millóns de euros, das reparacións necesarias para sacar esta praga de fochancas das estradas non queren nin falar. Seguramente, necesitarán esa cantidade para outras cousas máis importantes e, ademais, viaxando en avión, por exemplo, evitamos o problema.

Así que haberá que armarse de paciencia e circular polos carrís esquerdos, á espreita, sorteando as fochancas e repondo pneumáticos no caso de que caiamos neles. E coidado, que a praga non afecta só a estradas, senón que tamén na maioría de cidades galegas xa se prodigan as fochancas por todas as partes.