Peugeot e-208, un felino que non roxe nin contamina

Por Javier Armesto

MOTOR ON

-

É un dos poucos eléctricos que hai por baixo dos 40.000 euros que superan os 4 metros de lonxitude. Ten un motor suficientemente áxil e moi eficiente, ademais dun deseño atractivo.

12 mares 2023 . Actualizado ás 05:00 h.

A segunda xeración do Peugeot 208 mantén intacto o seu atractivo catro anos despois do seu lanzamento no 2019. Os cabeiros led dianteiros, os pilotos traseiros simulando as garras dun felino, a gran grella con lamas da cor da carrocería e os pasos de roda, o alerón, os marcos dos portelos e os retrovisores en negro configuran unha imaxe agresiva. No terceiro alicerce, unha «e» azulada lémbranos que estamos ante un modelo cento por cento eléctrico.

O posto de condución presenta o xa clásico volante octogonal situado por baixo do cadro de instrumentos, que sorprende co seu efecto tridimensional, grazas a unha lámina de plástico sobreposta á pantalla dixital e sobre a que se proxectan diversas indicacións. Sobre o cadro de mandos, unha pantalla táctil de 10 polgadas, orientada cara ao piloto, serve para manexar a climatización, o navegador e o sistema multimedia, compatible con Android Auto e Apple Car Play. De novo chamounos a atención o enxeñoso sistema que permite utilizar a tapa da bandexa de carga inalámbrica como soporte para o móbil.

O espazo é o normal nun coche de 4 metros xustos, pero con cinco portas que fan máis doado entrar e saír das prazas traseiras. A batería de ións de litio ocupa todo o piso do habitáculo, así que non resta espazo ao maleteiro, que ten 265 litros e pódese ampliar abatendo os asentos traseiros.

Cunha batería de 46 kWh de capacidade útil e unha potencia equivalente a 136 CV, leste e-208 acelera de 0 a 100 kms/h en 8,3 segundos e ofrece unha autonomía máxima oficial (en condicións de homologación) de 360 quilómetros. No día a día moverémonos nunha pinza entre 250 e 300 quilómetros, dependendo de se os nosos percorridos son por estrada ou eminentemente urbanos.

Temos á nosa disposición algúns sistemas para maximizar a eficiencia, como un modo ECO que reduce o rendemento do motor e do sistema de climatización, que é por bomba de calor no canto das tradicionais resistencias. Ademais, a freada regenerativa ofrece dous niveis, o estándar (moi suave) e outro máis potente que se activa cun simple toque á panca selectora do modo de marcha. Na nosa probas conseguimos un consumo medio por baixo dos 15 kWh aos 100 quilómetros, e iso a pesar de circular fóra de cidade e utilizando o modo Sport nos adiantamentos.

O coche pesa 1.530 quilos, case 300 máis que o seu equivalente con motor de combustión, pero moi por baixo da maioría dos eléctricos que hai hoxe no mercado. Isto tradúcese nun comportamento aplomado e estable en curva, e a suspensión axuda a suxeitar a carrocería sen abalos.

A potencia máxima de recarga é de 100 kw en corrente continua, mentres que en alterna queda en 11 kw. Nun enchufe doméstico (3,7 kw) tardaremos unhas 17 horas en recuperar toda a autonomía, mentres que nun wallbox a 7,4 kw reduciremos este tempo a 8 horas e nun a 11 kw a 5 horas e media. Se imos de viaxe e podemos cargar á máxima potencia, a batería pasará do 0 ao 80 % en só 30 minutos.

O acabado GT é o máis alto da gama e inclúe lamias de 17 polgadas, acceso sen chave e bloqueo mans libres (basta con afastarse do vehículo), faros full led, alerta de cambio involuntario de carril e sensores de aparcadoiro con cámara de visión traseira. A nosa unidade de proba levaba o teito panorámico de cristal con cortinilla, unha opción que achega moita luminosidade ao interior e que custa 1.000 euros.

O Peugeot e-208 está dispoñible desde 33.800 euros nesta versión de 136 CV, que proximamente será substituída por outra que ofrece 20 cabalos máis e unha batería con maior capacidade, co que melloran as súas prestacións: acelera de 0 a 100 kms/h en 8,1 segundos e a autonomía roza os 400 quilómetros. Custará 37.000 euros. En ambos os casos, a velocidade máxima é de 150 kms/h.