O cantante rende un tributo ao seu país de orixe cunha serie de concertos en tempada baixa cos que persegue axudar á maltreita situación da illa
17 ago 2025 . Actualizado á 16:31 h.Bad Bunny leva anos copando as listas de éxitos musicais no medio planeta e recibindo ningúns dos premios máis prestixiosos da industria. Converteuse nun fenómeno global e agora decidiu que o seu éxito repercuta positivamente na súa nación natal: Porto Rico.
Non lle puido saír mellor. Benito Martínez Ocasio, como se chama o artista detrás do alcume, está a revolucionar a economía boricua desde o 11 de xullo, cando tivo lugar a primeira das súas 30 representacións consecutivas na súa nación, unha residencia de concepción maxestosa que podería incluso cambiar os estándares futuros da industria.
Porto Rico foi situado no centro do espectáculo. A serie de concertos foi chamada «Non me quero ir de aquí» e nela Bad Bunny presenta o seu álbum Debín tirar máis fotos, dedicado á súa nación, no que mestura reguetón con ritmos clásicos como a salsa, a bachata e o merengue.
Bad Bunny logrou vender máis de 400.000 entradas para a súa residencia e o sector turístico espera que máis de 200.000 persoas cheguen desde o estranxeiro para acudir ao show, palabras maiores nos meses de xullo, agosto e setembro, que conforman a tempada baixa en Porto Rico.
De feito, segundo informacións do sector turístico, a ocupación hoteleira en agosto incrementouse un 75 % con respecto ao ano pasado. «É como ter unha tempada alta fose de tempada alta», dixo a Telemundo Ricardo Cortés, vicepresidente de Discover Puerto Rico
A venda de entradas ao estranxeiro inclúe noitadas en hoteis e incluso paquetes con acceso a negocios locais que inclúen festas exclusivas, merchandising, acceso a ximnasios e spas.
O equipo do artista estivo a negociar durante meses cos operadores de turismo, ata 34 hoteis e as autoridades locais para que a residencia tivese o maior retorno posible á economía da illa.
Só o ingreso que xerará a venda de entradas e a noitada en hoteis supera os 200 millóns de dólares (171,8 millóns de euros), equivalentes a un 0,15 % do PIB, segundo o sector turístico, pero os beneficios indirectos multiplicarán esa cifra porque quen chega ao concerto tamén comerán en restaurantes, utilizarán todo tipo de servizos e moitos incluso aproveitarán para visitar outros lugares na illa.
Non é baladí a contribución de Bad Bunny á economía da illa, que atravesa momentos complicados, intervida por unha sorte de troika estadounidense polo seu elevado nivel de débeda, que sufriu eventos destrutivos como o furacán María e onde o 43 % dos cidadáns viven aínda baixo o limiar da pobreza.
Máis aló do ingreso que se pode medir polos concertos, está o incuantificable retorno en imaxe e publicidade para a illa. As imaxes dos sucesivos concertos alagan as redes sociais desde hai semanas. Celebridades como LeBron James, Kylian Mbappé, Ricky Martin, Benicio del Toro, Javier Bardem e Penélope Cruz estiveron nun dos escenarios coñecido como «A casiña», que simula unha casa tradicional boricua. O maior evento ten lugar no coliseo José Miguel Agrelot, coñecido como O Choliseo, con capacidade para 18.500 espectadores.
As autoridades do país agardan que o éxito da residencia de Bad Bunny posicione a Porto Rico como lugar para que outros cantantes realicen eventos similares, coa vantaxe de que os cidadáns estadounidenses só necesitan un carné de conducir para viaxar á illa, debido ao seu status como territorio non incorporado de EE. UU.
Pero moitos na industria musical cren que os eventos de Bad Bunny en Porto Rico poderían revolucionar o concepto das residencias, ou cando un artista realiza concertos nun mesmo lugar agardando que os seus seguidores viaxen para velo. Despois de Porto Rico, o artista realizará unha xira mundial cunha parada en España. Haberá unha mini residencia en Madrid, con dez concertos programados e dous eventos máis en Barcelona. Todo o papel está xa vendido.