O director lucense Brais Revaldería presenta en Sevilla do documental inmersivo «Fillos do Vento: a rapa»
LUGO
A produción de Revaldería introduce ao espectador no corazón de Rápaa dás Bestas de Sabucedo, na Estrada, a través dunha experiencia cinematográfica inmersiva. Terá seis pases ao longo da semana
12 nov 2025 . Actualizado á 21:15 h.O director lucense Brais Revaldería presentou este martes no Festival Europeo de Sevilla o seu documental Fillos do Vento: a rapa, unha experiencia cinematográfica inmersiva que ten como protagonista a rapa de Sabucedo, na Estrada. Hai que dicir que chegou ao sur Tras a súa selección oficial no Festival de Cannes 2025 —na categoría de Cannes Immersive Competition— e o seu paso por Hot Docs (Canadá).
A peza, dirixida e producida por Brais Revaldería e María Fernanda Ordoñez Morla, mergulla ao público no corazón de Rápaa dás Bestas de Sabucedo (A Estrada) mediante unha instalación envolvente de proxección 270°, son espacial e elementos sensoriais sincronizados, converténdose na primeira experiencia deste tipo presentada dentro do Festival de Sevilla. A instalación traslada ao espectador ao corazón de Rápaa dás Bestas de Sabucedo sen saír da nova sala inmersiva do Cartuxa Center CITE. Haberá seis pases do proxecto ata o día 13.
«Presentar Fillos do Vento: A Rapa en Sevilla é pechar un círculo que comezou hai sete anos nas montañas de Sabucedo. Este proxecto naceu para preservar unha tradición de máis de cincocentos anos e trasladala a unha linguaxe do século XXI sen traizoar a súa esencia», asegura Brais Revaldería, á vez que di que este documental «significa devolver ao público a posibilidade de sentir o seu propio patrimonio con todos os sentidos». Ademais, puntualiza que «o Festival de Sevilla dá un paso valente ao abrir as súas portas a proxectos inmersivos antes que ningún outro festival en España».
«A instalación recrea a enerxía do curro, a humidade do bosque e a respiración dos cabalos. Traballamos con proxección envolvente de 270 graos, son binaural e elementos olfativos para que a experiencia se viva, literalmente, co corpo», di María Ordoñez Morla, a produtora. «Que Sevilla sexa o primeiro festival en España en incorporar un formato así marca un precedente. Hoxe sentímolo na sala: capacidade completa, reaccións emocionadas e unha avalancha de preguntas de prensa e público que nos falan de curiosidade e de desexo de novas formas de cine», conclúe.