Lisboa esixe explicacións tras unha das maiores traxedias da súa historia moderna

Brais Suárez
Brais Suárez LISBOA

INTERNACIONAL

Brais Suárez

Confirmada a morte de 16 persoas, con 23 feridos e 6 deles na uci, mentres que os dous españois feridos foron dados de alta

05 sep 2025 . Actualizado á 13:24 h.

Día de loito e de indignación en Portugal, que chora a traxedia ocorrida este mércores, pero que tamén esixe saber como foi posible que o Elevador dá Glória, unha dos seus acenos de identidade, precipitásese costa abaixo ata estrelarse nun edificio e acabar coa vida de 16 persoas e deixar a outras 23 feridas.

A cifra de vítimas oscilou durante varias horas con respecto aos 15 mortos e 18 feridos anunciados a véspera, tras a catástrofe. Despois de que Protección Civil anunciase 17 falecidos, o primeiro ministro, Luís Montenegro, compareceu para reducilo a 16 vítimas mortais, con 13 feridos leves —segundo o Sistema Nacional de Saúde, xa recibiron a alta—, dez graves e, destes, seis que continuaban en coidados intensivos ao final da tarde. Entre os feridos había tamén dous españois, que foron dados de alta á primeira hora do xoves, segundo informou o Ministerio de Exteriores, sen dar detalles sobre as súas lesións, a súa rexión de procedencia nin o seu nome.

Vítimas mortais

O condutor, entre os falecidos. Si se filtraron datos sobre algunhas das vítimas: morreu o condutor e sete pasaxeiros —catro portugueses, un suízo e dous surcoreanos—. Ademais, o máximo responsable da Policía Xudicial, Luís Neves, dixo que se concluíron as autopsias —á falta da identificación de todos os corpos, mediante recoñecementos de familiares— e que, «con case total seguridade», tamén se podía afirmar que morreron un cidadán alemán —que viaxaba co seu fillo e a súa muller, grave— dous canadenses, un estadounidense e un ucraíno. As análises forenses reforzáronse con profesionais de todo o país durante a noite pasada para axilizar o recoñecemento dos cadáveres. Pola parte dos feridos, ademais dos dous españois, cóntanse persoas doutras nove nacionalidades, que están ingresadas en varios hospitais da área metropolitana de Lisboa.

Este xoves, todo Portugal pareceu comprimirse no centro do seu capital, na intersección da avenida dá Liberdade e a subida dá Glória. Alí acudiron durante todo o día curiosos, veciños que depositaron flores en honra das vítimas, prensa internacional e tamén un equipo de técnicos e peritos. Ao redor de dez efectivos da Policía Xudicial pasaron a mañá inspeccionando o lugar do accidente e os restos do funicular estrelado, completamente esnaquizado, así como o pavimento levantado. Tanto eles como os oficiais de policía non contestaron a preguntas.

MANTEMENTO

O servizo non foi interrompido. Unha das preguntas máis importantes viraba ao redor do servizo de mantemento destes elevadores clásicos, que foi privatizado por primeira vez no 2007 e que se foi renovando ata a actualidade mediante concursos de licitación pública. Desde o 2019, a empresa MAIN está a cargo desta tarefa, pero o seu contrato expirou o 31 de agosto, o pasado domingo. «Este ano, no 2025, lanzouse outro concurso, en que se actualizou o prezo basee do contrato, de 900.000 a 1,2 millóns de euros», explicou en rolda de prensa Pedro de Brito, o presidente da operadora dos funiculares, Carrís. As propostas das compañas excederon esta contía e foron excluídas e, «por adxudicación directa, renovamos o contrato de mantemento coa mesma empresa durante cinco meses, que é o que necesitamos para volver lanzar outro concurso», explicou o xestor. Ademais, anunciou que se realizará unha «investigación interna coa colaboración de consultores externos, a pedimento do alcalde de Lisboa», explicou De Brito. Tamén defendeu o aumento de gasto en mantemento, saíndo ao paso das crecentes críticas á empresa por privatizalo. Nese sentido, ratifícase a decisión de cancelar a «suspensión de operación en todos os ascensores e o elevador, que serán inspeccionados tecnicamente por unha entidade externa».

FISCALÍA

Apertura de investigación. Ademais, a Fiscalía certificou a apertura dunha investigación, e a Policía Xudicial comunicou que «non hai nada descartado», sobre posibles neglixencias no mantemento do vehículo. Polo momento, din que atribuír responsabilidades é «precoz», pero que o organismo «continúa o seu traballo en articulación con outras entidades», como a Fiscalía e a Policía de Seguridade Pública.

A media tarde, compareceron baixo un aire de total solemnidade e loito Carlos Moedas, alcalde lisboeta; e Luís Montenegro, primeiro ministro; que dixeron que «non hai palabras para tamaño dor» neste «día de loito para Lisboa e os lisboetas». Moedas dixo que é «necesaria a axuda de todos» e que a «prioridade é acompañar ás familias», visiblemente emocionado. «Son o primeiro interesado en que todo, todo sexa desvelado».