A DXT responde as queixas e aos contos sobre as balizas V16

Miguel Cebrián REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Imagen de una de las balizas V16 homologadas.
Imaxe dunha das balizas V16 homologadas. cedida

Á falta de pouco máis dun mes para que sexan obrigatorias, aumenta o rexeitamento da poboación ante a implantación do dispositivo. A DXT e a AEPD tratan de paliar o desencanto xeral

26 nov 2025 . Actualizado á 12:05 h.

Á falta de pouco máis dun mes para que entre en vigor a obrigatoriedade das balizas V16, sectores da poboación expresan a súa queixa e rexeitamento ante a normativa. Ningúns se queixan dun prezo desorbitado, outros sinalan o inmenso negocio que se vai a xerar a expensas dos cidadáns, mostran temor ante unha xeolocalización imposta ou simplemente protestan esgrimindo enxeño. Outros, directamente, non lle ven o sentido. 

Para reducir un pouco este número de detractores, a Axencia Española de Protección de Datos (AEPD)  e a DXT tratan de, nunca mellor dito, outorgar luz ao asunto. A propia AEPD publicou un post en X (@AEPD_é) no que figuraba unha nota informativa na que especifican que o dispositivo «non está asociado a unha persoa ou matrícula, sen que exista un rexistro que vincule o dispositivo coa identidade de quen o utilice». E, ademais, aclara que «a persoa que o adquire non ten que dar os seus datos persoais a ningunha Administración ao adquirilo, polo que a DXT non coñecería quen comprou o dispositivo».

 

Na súa chamada á tranquilidade, a AEPD explica que, mentres non se active, a baliza non transfire ningún dato. «En caso de ser activada ante unha situación de emerxencia, a información que se envía non permitiría coñecer quen é a persoa que conduce nin reconstruír os seus desprazamentos». E aclara que a norma está destinada exclusivamente á visibilización do vehículo accidentado e o envío da localización dun incidente ao activarse, prohibindo expresamente que incorporen funcionalidades adicionais. 

Por outra banda, a DXT, deixou claro nun comunicado que esta nova sinalización ten como obxectivo reducir a posibilidade de accidente, xa que cada ano falecen en España ao redor de 25 persoas atropeladas na estrada que baixaran do vehículo, moitos deles mentres intentaban sinalizar unha avaría ou colocar os triángulos. Segundo o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, «os triángulos cumpriron o seu papel durante 26 anos, pero a evolución tecnolóxica permítenos seguir progresando. O noso compromiso é reducir os atropelos e protexer a quen se atopa en situacións de emerxencia».

Ademais, para acougar os ánimos e reducir a crispación ante unha medida que era coñecida desde o 2021, á falta de, exactamente, 37 días para que entre en vigor, a DXT desmentiu os principais contos a través dun decálogo no que debulla as principais falsidades que foron circulando:

  1. A V16 non será obrigatoria. Falso. Obrígao o Regulamento Xeral de Vehículos e entra en vigor o 1 de xaneiro do 2026. Desde esa data, a V16 conectada será o único elemento válido de preseñalización de perigo.
  2. A V16 xeolocalízame constantemente e envía os meus datos persoais. Non é así. Só transmite a localización do vehículo ao activarse e por fins de seguridade. Non rexistra a velocidade, nin fai seguimento ningún, á vez que non transmite datos persoais nin pode identificar a propia matrícula.
  3. Calquera V16 conectada serve. Non, só son válidas as balizas homologadas e publicadas pola DXT tras superar os ensaios de certificación. Nelas, débese incluír o nome do laboratorio e o número de certificado gravado na tulipa —a cuberta de vidro ou plástico que protexe os compoñentes internos das luces—. Usar un dispositivo non certificado non é válido nin seguro. 
  4. Necesítase dunha app ou móbil para que funcione. Falso. A V16 xa inclúe no seu interior todos os elementos necesarios para o seu funcionamento. Entre eles, un chip GPS, un cartón SIM non extraíble e redes de telecomunicacións de ampla cobertura. Non require aplicacións adicionais, teléfonos nin emparellamentos. Basta con acendela e colocala.
  5. Será necesario pagar unha cota pola conectividade. Non, non será necesario, porque a conectividade está incluída no prezo. As operadoras non cobran ao usuario, e a normativa esixe unha dispoñibilidade mínima de 12 anos sen custo adicional.
  6. Non funciona en túneles ou zonas sen cobertura. Falso. A baliza emprega redes IoT especializadas capaces de operar en condicións moi difíciles. Nos casos onde nin sequera estas redes estean dispoñibles, a baliza continuará funcionando. Hai escasos días, La Voz contactou con David Llorente, xefe provincial de Tráfico en Ourense, e confirmou que ían por un sistema de cobertura «aparte».
  7. A V16 é capaz de chamar ao 112 ou coordinar o guindastre. Non é verdade. A V16 non chama a emerxencias nin tampouco é capaz de determinar a natureza do incidente. A súa función é sinalizar e enviar a posición do vehículo accidentado ou inutilizado.
  8. Aínda así, os triángulos seguen sendo máis seguros. Non é certo, porque obrigan a abandonar o vehículo e camiñar, como mínimo, 100 metros pola calzada para colocalos, o que aumenta considerablemente o risco de atropelo.
  9. Teño que usar os triángulos cando me quede inmobilizado no estranxeiro. Non. Todos os vehículos españois que circulen polos países asinantes da Convención de Viena, entre os que se inclúen Portugal, Francia, Alemaña, Italia, Reino Unido, etc, poderán usar a baliza.
  10. Multas ata 30.000 euros. É falso. A infracción por non levar a baliza V16 é leve e a súa sanción é de 80 euros. A mesma cantidade que a establecida para o que non levase os triángulos. Ademais, só serán requiridos en caso de accidente ou avaría. É dicir; cando se requiran. Non serán esixidas nun control rutineiro ou doutra índole.

A situación dos transportistas

Doutra banda, segundo confirmou a axencia Efe, o vicepresidente executivo da Asociación do Transporte Internacional por Estrada (Astic), Ramón Valdivia, asegurou que o sector do transporte por estrada español desembolsará máis de 3,8 millóns de euros para adaptarse a este cambio de normativa. 

Os prezos destes dispositivos V16 van desde os 25 aos 70 euros, segundo o propio Astic, que fixo os seus cálculos collendo o menor prezo posible e tendo en conta que en España operan 153.374 empresas de transporte de mercancías. Son datos do Ministerio de Transportes e Movilidad Sostenible ao 1 de setembro e desde Astic —que concentra case o 20% da facturación do sector— apuntan que, por exemplo, unha empresa membro conta cunha flota media de 120 vehículos, polo que o custo por compaña sería superior aos 3.000 euros. Aínda que eles non só se mostran reticentes polo prezo.

A empresa do vasco Armando Gómez, Avant Cargo, ten só cinco vehículos e asegura que o desembolso para adquirir as balizas non é para tanto, pero, aínda así, opina que se trata dunha medida «inútil» e incide en que, polo día, a súa visibilidade mingua considerablemente e que a súa desempeño nocturno dista moito do dos triángulos. «É un gasto innecesario. Ver menos que os intermitentes do coche», recoñece. Asegura que na contorna dos transportistas a atmosfera de desengano é común.

Gómez tampouco ve efectiva a sinalización nos paneis de tráfico porque «non os hai no 70% das estradas» e, pola súa banda, o propio Valdivia considerou que, en moitas ocasións, «estas balizas non se poderán ver correctamente amais dos camións, xa que se trata de vehículos cunha altura media de catro metros. Incluso en curvas pechadas e en cambios de rasante a visibilidade das balizas é dubidosa».

Doutra banda, a Confederación Española de Transporte en autobús (Confebus) valora «moi positivamente» esta medida xa que «axudará na redución dos accidentes na estrada, cun dispositivo máis visible, rápido de colocar e seguro para o condutor e os pasaxeiros que os tradicionais triángulos de preseñalización de perigo» e destacan que a xeolocalización reducirá os tempos de auxilio na estrada mellorando a seguridade viaria para todo o mundo.