Os galegos aforrarán 793 millóns en impostos coas rebaixas fiscais da Xunta

GALICIA

FOTO: PACO RODRÍGUEZ / VÍDEO: EUROPA PRESS

Miguel Corgos, conselleiro de Facenda, presenta uns presupostos no Parlamento nos que tres de cada catro euros destínanse a gasto social; Sanidade e Educación absorben dúas terceiras partes de todos os recursos

20 oct 2025 . Actualizado á 18:00 h.

As rebaixas fiscais que se inclúen no proxecto de presupostos do 2026 -que a Xunta presentou este luns no Parlamento galego- permitirán que as familias galegas afórrense o ano que vén 793 millóns de euros no pago de impostos, segundo avanzou na Cámara o responsable de Facenda, Miguel Corgos, quen lembrou que o 88% deses beneficios fiscais son de carácter social.  O conselleiro expuxo que, cada ano, uns 115.000 galegos benefícianse das rebaixas de impostos aprobadas polo Executivo autonómico, o que sitúa á comunidade, dixo, como unha das autonomías con mellor tratamento fiscal para rendas medias e baixas.

Os cuartos presupostos con Alfonso Rueda de presidente, que ascenden a 14.204 millóns de euros, veñen condicionados pola caída de fondos do fin do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia (MRR), que deben estar executados antes do 31 de agosto, e que pasan de 488 millóns a 150, o que condicionou unhas contas cuxo 99% susténtase en financiamento ordinario. Isto explica que algunhas consellerías, as que máis dependían dos fondos, teñan unha caída. Política Social, co plan de choque para a dependencia, crece un 5,1%, seguida de Sanidade, cun 3,9%. Educación apenas aumenta o 1,4%, porque o groso do seu presuposto destínase a pagar as nóminas dos profesores. Con todo, a área de Educación e a de Sanidade volven acaparar, como cada ano, dúas terceiras partes dos recursos que manexan todos os departamentos autonómicos. «Tres de cada catro euros destínanse a gasto social», explicou Corgos.

O conselleiro arrincou a súa presentación das contas no Parlamento cunha mensaxe máis política que técnico, pondo en valor o esforzo de Galicia por contar un ano máis cuns presupostos «en tempo e forma», mentres o Estado mantén prorrogadas as súas contas desde o ano 2022, o que carreta problemas para as comunidades e impide que o conxunto de España teña unha folla de ruta acorde ás demandas dos novos tempos e sobreviva cunha ferramenta obsoleta. «Galicia non pode esperar», insistiu Corgos, quen puxo o foco na necesidade de ofrecer «certezas a familas e empresas». A previsión é que a economía creza o ano que vén un 1,9%, cinco décimas menos que este ano, nun escenario de incerteza externa e interna. E a pesar de iso, a Xunta estima que recadará 920 millóns de euros máis impostos, entre directos e indirectos, que é o que permitirá a Galicia compensar o derrubamento das achegas pospandemia da UE. O conselleiro de Facenda lembrou que a débeda sobre o PIB se situará no 13,1% no 2026, seis décimas menos que este ano, o que evidencia que a comunidade, á súa entender, non ten un problema de endebedamento e si de financiamento para atender os seus servizos básicos. Corgos volvía mostrar o seu rexeitamento á condonación proposta polo Goberno central.

Equilibrio territorial

Na presentación dos presupostos do 2026, o conselleiro defendeu a vontade do Goberno galego de lograr unha Galicia máis cohesionada «e con máis oportunidades». As provincias con maior volume de gasto serán A Coruña e Pontevedra (5.507 e 4.083 millóns de euros, respectivamente).  Lugo recibirá 1.867 e Ourense 1.733, pero ambas as seguirán sendo no 2026 as provincias con maior gasto por habitante (5.754 e 5.699 euros per cápita).  

Corgos reafirmou tamén o compromiso do Goberno galego co financiamento das entidades locais, cunha achega para o próximo ano de 670 millóns de euros ( 30 máis que o ano pasado), o que supón, dixo, o maior esforzo da historia da Xunta no financiamento dos concellos e entidades locais. Nesta liña, destacou o reforzo do Fondo de Cooperación Local con case 20 millóns de euros máis, ata os 187,3, o que supón preto dun 12% en comparación con este exercicio, e practicamente un incremento do 20% nos dous primeiros anos de lexislatura.