A necesidade de que haxa trens de proximidade en Galicia une a PSOE, PP e BNG no Congreso
GALICIA
Unha amplísima maioría (306 de 346 deputados) votou a favor da proposta do Bloque para desenvolver un ferrocarril de proximidade na comunidade. Os socialistas abstivéronse no punto que reclamaba a tarifa plana de 20 euros das proximidades para conexións do eixo atlántico
17 sep 2025 . Actualizado á 23:25 h.Nun momento político no que os consensos son moi escasos e no que o diálogo se sacrifica pola polarización, unha amplísima maioría do Congreso dos Deputados apoiou este mércores a moción do BNG para mellorar o ferrocarril en Galicia e implantar servizos de proximidade, despois de que a formación nacionalista non incluíse as emendas do PP e do PSOE e decidise que a votación se realizase punto por punto. Isto sucedeu unha semana despois da interpelación urxente ao ministro de Transportes, Óscar Puente, na que se adiantaron algunhas das pautas do estudo encargado á empresa pública de enxeñería Ineco, que recomenda crear catro áreas de proximidade en Galicia (Vigo, A Coruña, eixo atlántico global e interior) e unha complementaria xa existente de ancho métrico entre Ferrol e Ortigueira.
O primeiro punto da moción do BNG, que é o que reclamaba o inicio do proceso para implantar estes servizos ferroviarios, foi apoiado por 306 de 346 deputados que votaron, o que significa que foi apoiada sen matices tanto polo PSOE como polo PP -tamén por Sumar-, e iso pese ao desgusto do deputado popular Celso Delgado, que intentou sen éxito que o nacionalista Néstor Rego incluíse unha emenda para que se recuperasen as paradas eliminadas na estación de alta velocidade Porta de Galicia, na Gudiña.
A maioría dos dez puntos da moción do BNG tiveron un apoio similar, salvo tres nos que os socialistas se abstiveron. Especialmente relevante é que non apoiasen o punto 10, consistente en aplicar «a tarifa plana bonificada de cercanías [20 euros mensuais para viaxes ilimitadas] naqueles tramos de media distancia na Galiza que por distancia ou tempo son equiparábeis para evitar a discriminación que implica carecer aínda dese servizo». O argumento do Bloque é que as tarifas de media distancia penalizan a uns usuarios que utilizan eses trens coma se fosen servizos de proximidade. O PSOE tamén se abstivo no apartado que esixía aumentar prazas e frecuencias nos servizos ferroviarios de Galicia -algo que estaría pendente da chegada dos novos trens o ano que vén- ou no que se pedía recuperar todos aqueles servizos suprimidos durante a pandemia que a día de hoxe non se restableceron.
O debate sobre a moción produciuse o martes. O deputado do BNG Néstor Rego defendeu que os servizos ferroviarios en Galicia «levan décadas sufrindo discriminación», que considera debe ser corrixida «con urxencia» , por iso é polo que pedise que a súa proposta fose votada por puntos para poder solicitar o maior número de apoios, algo que finalmente conseguiu. Incluso logrou o apoio do PP a todos os puntos, a pesar de que Celso Delgado denunciou na súa intervención que a redacción da moción era «vaga, imprecisa e moi pouco contundente».
A deputada socialista galega Patricia Otero lembrou que a esixencia dun tren de proximidade «non pode ser patrimonializada polo BNG, pois o Goberno de Touriño xa reclamou no seu momento as cercanías», á vez que reivindicou os avances en materia ferroviaria nos últimos catro anos en Galicia.
Aínda que Vox votou finalmente en contra, o seu deputado José María Sánchez admitiu que o que propuña o BNG «é acertado e responde a unha verdade». Manuel Lago, de Sumar, insistiu en que é imprescindible «abaratar os prezos» no eixo atlántico, «a liña de media distancia máis utilizada en España».