O transporte público supón a partir deste martes un maior gasto para os galegos

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Usuarios en la nueva terminal de viajeros de la estación intermodal de Santiago
Usuarios na nova terminal de viaxeiros da estación intermodal de Santiago SANDRA ALONSO

O fin da gratuidade obriga á maioría dos usuarios para pagar o 60% do abono mensual para trens de media distancia. Os buses interurbanos soben un 10%

30 jun 2025 . Actualizado á 20:58 h.

Aínda que a gratuidade absoluta —cunha fianza simbólica— só aplicouse no ferrocarril e nos autobuses das concesións estatais, o transporte público volve supor desde este martes un gasto máis para todos aqueles —unhas 80.000 persoas en Galicia— que se beneficiaron do custo cero nos seus desprazamentos cotiáns. Por fortuna, non se pasará da gratuidade ás tarifas previas a setembro do 2022, cando o Goberno decidiu establecer un paquete de bonificacións polos efectos económicos da guerra de Ucraína e para reavivar o uso do transporte público. Haberá un período de transición con descontos relevantes ata que o Ministerio de Transportes poña en marcha o abono único, destinado a favorecer a colaboración e a intermodalidade entre medios de transporte.

Serán por tanto os usuarios do ferrocarril de media distancia os que noten máis nos seus petos o cambio na política de bonificacións, unha vez que o ministro de Transportes, Óscar Puente, pouco despois de chegar ao cargo, admitise que non estaba de acordo coas viaxes gratuítas á conta do presuposto público. «Non é a política máis adecuada. A aposta económica debe centrarse na calidade, no aumento da oferta e as frecuencias», asegurou.

O aumento da oferta non poderá chegar ata que os novos trens estean en poder de Renfe, quizais o ano que vén. E o fin da gratuidade quizais reduza a presión sobre as escasas prazas que hai en determinadas hora punta. En calquera caso, unha persoa que antes realizaba o percorrido entre Vigo e A Coruña pasará de non pagar nada a abonar mensualmente 204,65 euros. Non afrontarán, iso si, a tarifa completa anterior á gratuidade —510 euros—, pero en calquera caso veranse obrigados a reaxustar os seus presupostos domésticos.

O mesmo sucederá cos usuarios doutros traxectos do eixo atlántico ou da conexión de alta velocidade con Ourense, a rede de alta velocidade interior que se converteu no grande eixo do transporte público galego. Estes son algúns exemplos dos abonos mensuais para maiores de 26 anos nos itinerarios máis utilizados. A Coruña-Santiago: 90,30 euros; A Coruña-Ourense: 261,05 euros; Santiago-Ourense: 163,05 euros; Vigo-Santiago: 139,40 euros; Santiago-Vilagarcía: 60 euros; Pontevedra-Vigo: 51,70 euros. Os mozos de 15 a 26 anos pagarán a metade desta tarifa e os menores de 15 viaxarán gratis. En ningún caso estes prezos son tan vantaxosos como a tarifa plana de 20 euros que se aplicará en proximidades.

Problemas cos abonos

Algúns usuarios referiron estes días problemas na adquisición de abonos, sobre todo no servizo Avant entre Ourense e A Coruña vía Santiago, unha conexión con características especiais que xa no seu momento se integrou na gratuidade, ao formar unha unidade de transporte co eixo atlántico. «En dous días finaliza o bono anterior e non sabemos como imos viaxar», protestaba un viaxeiro recorrente.

Aínda que a longa distancia é un servizo puramente comercial, Renfe lanzou onte un novo desconto do 25% sobre o prezo dos seus billetes de AVE e longa distancia para reservas en familia ou grupos de catro persoas que se formalicen desde o 1 ao 20 de xullo.

As bonificacións nos autobuses tamén cambian a partir deste martes. Os estatais pasan da gratuidade a un desconto do 50% para maiores de 26 anos. No caso dos mozos a rebaixa será do 70% e os menores de 15 anos viaxarán gratis.

No transporte interurbano de competencia autonómica os prezos dos billetes subirán un 10% porque o Estado achegaba un 30 % á bonificación para rebaixar as tarifas á metade e agora só transferirá á Xunta o 20%. O Goberno galego mantén a súa subvención do 20%, do mesmo xeito que os descontos autonómicos a través da Tarxeta de Mobilidade de Galicia. Con apoio estatal, tamén se manteñen o cartón Xente Nova e a Tarifa +65, coa que os menores de 21 anos e os maiores de 65 poden realizar 60 viaxes gratuítas ao mes.