O tramo do AVE que aforrará 50 minutos na viaxe a Madrid abrirase «en poucos meses»

Miguel Ascón Belver
miguel ascón ZAMORA / LA VOZ

GALICIA

Miguel Villar

O ministro Ábalos constatou que as probas nestes 110 quilómetros desenvólvense «satisfactoriamente»

23 sep 2019 . Actualizado ás 21:58 h.

A viaxe en tren entre Galicia e Madrid reducirase en cincuenta minutos «en poucos meses». Será así cando entre en servizo o tramo do AVE entre a capital de Zamora e a localidade de Pedralba de la Pradería, situada xa ás portas de Galicia. O ministro de Fomento en funcións, José Luis Ábalos, viaxou este mércores xunto a autoridades da Xunta e da Junta de Castilla y León nun dos trens que están a probar eses 110 quilómetros. Non ofreceu prazos concretos, pero asegurou que os traballos están a avanzar de forma satisfactoria.

A infraestrutura está completamente rematada e agora mesmo está en fase de probas de seguridade. Este período non se está abordando como un «mero trámite», dixo Ábalos, que explicou que as esixencias neste ámbito son maiores que no pasado. Esta fase durará, polo tanto, «o tempo que requira», pero ata agora se está desenvolvendo «satisfactoriamente», avanzou o ministro, que viaxou nun tren convencional desde a base de montaxe de La Hiniesta, nas proximidades de Zamora, ata o cambiador de ancho de Pedralba de la Pradería. «O ADIF está a pór toda a carne no asador para que a posta en servizo do tramo sexa canto antes unha realidade. Trátase, agardamos, de cuestión de poucos meses», dixo.

Cando así sexa, a viaxe entre Galicia e Madrid reducirase en cincuenta minutos. «Así, nos primeiros meses do ano que vén, o tempo de viaxe entre Madrid e Ourense situarase en tres horas e media», concluíu Ábalos, que destacou que tamén haberá aforros de tempo desde o resto de cidades galegas, que se situarían entre as catro e as catro  horas e media, salvo Lugo e Ferrol.

Fin das obras este ano

O ministro referiuse, ademais, ao último tramo que quedaría para completar a liña AVE que conectará Galicia coa Meseta, o que vai desde Pedralba de la Pradería ata Ourense. De novo, neste caso, o ministro non ofreceu prazos concretos, pero mostrouse optimista co avance das tarefas pendentes para a súa finalización. O compromiso do Goberno é o de acabar as obras este ano 2019 -xa se iniciaron os traballos de electrificación- para así poder comezar o período de comprobacións de seguridade no 2020. «A previsión é que a principios do próximo ano póidanse comezar as probas», sinalou o ministro, que asegurou que o ADIF (Administrador de Infraestruturas Ferroviarias) está a traballar «intensamente» para cumprir ese obxectivo.

Ábalos destacou o «esforzo investidor» realizado por todos os Gobernos que houbo desde que se iniciou o despregamento da alta velocidade en España, que acada os 51.000 millóns de euros (dos que 4.443 corresponden á liña Madrid-Galicia). Búscase, deste xeito, un equilibrio «entre norte e sur e leste e oeste», dixo. O titular de Fomento en funcións resaltou, por outra banda, o incremento de usuarios destes servizos, pero engadiu que aínda queda por diante o reto de facer accesible o AVE «a capas sociais máis amplas» para que sexa un transporte de uso «popular».

Rueda promete «comprensión» se hai axustes nos prazos previstos

Á visita do ministro de Fomento en funcións, o socialista José Luis Ábalos, ao tramo Zamora-Pedralba de la Pradería foron invitados os máximos representantes dos gobernos autonómicos de Castela e León e Galicia, ambos os liderados polo PP. O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, non puido asistir por estar de viaxe oficial en Arxentina e no seu lugar acudiu o vicepresidente, Alfonso Rueda.

Leste dixo que o executivo galego será «leal» e prometeu «comprensión» se, debido a «circunstancias imprevistas», hai axustes nos prazos previstos para a posta en marcha total do AVE entre Madrid e Galicia.

Tamén lembrou, no entanto, que a entrada en servizo da liña é fundamental de cara á celebración do Xacobeo no ano 2021. Ademais, Rueda aproveitou para reivindicar que cando efectivamente comece a funcionar a alta velocidade ata Galicia esta sexa dotada de trens de «última xeración», dixo en referencia aos trens Avril. Por outra banda, o vicepresidente da Xunta quixo destacar o traballo realizado por tres galegos para facer realidade o AVE e citou aos exministros de Fomento José Blanco (PSOE) e Ana Pastor (PP), así como ao expresidente Mariano Rajoy.

 Monforte-Ourense

Aproveitando o seu discurso en Zamora, o ministro Ábalos anunciou que este venres o Consello de Ministros autorizará a licitación da electrificación da vía ferroviaria entre Ourense e Monforte, un proxecto que trata de mellorar a comunicación entre as dúas capitais galegas do interior, a ourensá e a lucense.