Éxitos á calor do «coworking» en Ferrol: «Non tiña nin idea do que é ter un negocio»

Carla Elías Martínez
Carla Elías FERROL

FERROL

Marta García, Dando la Nota
Marta García, Dando a Nota CESAR TOIMIL

Tras formarse coa EOI, tres emprendedoras converteron unha idea no seu medio de vida

25 jun 2023 . Actualizado ás 10:12 h.

Impulsar empresas innovadoras e acelerar o seu crecemento, gañar visibilidade, definir a estratexia de financiamento e investimento, e potenciar o ecosistema de innovación e emprendimiento en Galicia son os obxectivos do novo programa da Escola de Organización Industrial: «Acelera o teu Startup». Trátase dun curso gratuíto financiado pola Unión Europea e o Igape para o que xa está aberta a inscrición. A última das accións formativas que prepara a EOI. Pero, que ocorreu cos proxectos que recorreron á súa axuda no coworking da Cabana para configurarse nos últimos anos?

Marta García, do proxecto educativo musical Dando A Nota, só ten palabras de agradecemento. «Creo que o máis importante á hora de emprender é planificar, e axúdanche moitísimo a iso cunha metodoloxía que ten os seus froitos», comenta. Creou Dando a Nota no 2018, pero «sen moita idea». «Sabía o que quería e como quería dar as clases, pero non tiña nin idea do que é ter un negocio», explica. Recoñece que non sabía «nin como dar de alta» aos seus empregados e perdeuse «unha chea de axudas» que logo coñeceu ao facer o curso.

Con oito anos Marta empezou a estudar violoncelo, logo violín, pero nunca creu que o mundo da música puidese ser o seu traballo. «Desde pequena gustoume dar clases, pero nunca pensei ter un negocio. Aínda agora hai veces que non mo creo», comenta. Cando rematou a carreira estivo a dar clases noutras academias e conservatorios, pero sabía que quería mellorar a formación musical. «Apetecíame fundar unha na que os nenos aprendesen con calidade, que adquirisen un nivel alto e uns coñecementos bos, pero que viñesen gozar e contentos», explica.

Irene Fernández, The Vecina
Irene Fernández, The Veciña KIKO DELGADO

Durante as sesións coincidiu con Irene Fernández, responsable da firma de xoiería TheVeciña . A andaluza, asentada en Ferrol, decidiu lanzarse á piscina con algo que para ela era «un hobby» desde pequena, o mundo da bixutería. «Fixen a formación do EOI e decidín ir por todas. Deime de alta de autónoma, creei a miña páxina web e empecei», sinala. Ata o momento, Irene traballou en clínicas de estética. Agora está detrás do deseño das xoias, do contacto con provedores, da páxina web, da venda e as redes sociais. «A min ensináronme a facer eu todo, a montar unha empresa desde cero, con profesores que teñen as súas, que traballan para xente importante... De feito, unha das miñas profesoras a día de hoxe é a miña xestora», comenta. Para este verán aposta pola cor, as cunchas e a fantasía. Esta fin de semana montou un posto nun torneo de pádel.

 
 
 
Ver esta publicación en Instagram

Unha publicación compartida de ? ANA TRIGO ? (\anatrigo)

 

Con presenza en todo o país

O negocio ha ir crecendo e, aínda que predomina en Galicia, xa fixo envíos a puntos de todo o país como Valencia, Cádiz, Madrid ou Barcelona. Pero, sobre todo, en Ourense, recalca. «A embaixadora da miña marca é Ana Trigo, a parella de Xurxo Carreño. Ela, ao publicar moitas historias, dáme moita visibilidade», detalla Irene. The Veciña suma máis de oito mil seguidores nas redes sociais, fai colaboracións con influencers ou unha campaña moi especial con Terra Can cuns divertidos colares con ositos rosas. Agardábase todo isto cando empezou a formación? «Escoitara falar moi ben do curso. Carolina, da tenda Come San, fíxoo e recomendoumo. Eu apunteime sen saber se se convertería nunha realidade. Pero creo que todos debemos loitar polos nosos soños», invita.

Tampouco tiña claro que a súa paixón puidese ser o seu negocio a artesá eumesa Julia Vilariño. Está detrás dun taller de sombrerería con gran recoñecemento en Galicia e clientes en todo o país. Pero recoñece que hai anos non se imaxinaba onde ía chegar. «Supoño que a vea artística sempre leva dentro. Estudei estilismo porque quería dedicarme á moda», lembra. Pero unha serie de vicisitudes fixéronlle cambiar de terzo e converterse en traballadora social durante a súa etapa en Porto Llano . Regresou a Galicia, montou unha mercería coa súa nai, e os clientes empezáronlle a pedir complementos. «Facíao por intuición pero pensei que debía formarme e fixen un curso co sombrerero galego Félix de Martín e para min foi unha catarse. Namoreime do oficio», explica.

 
 
 
Ver esta publicación en Instagram

Unha publicación compartida de Julia Vilariño (\julia_vilarino_)

 

Desde entón, o 2018, seguiu formándose ata lanzar a marca hai un ano e medio. «Eu sabía de sombrerería e taller, pero non de empresa, mercadotecnia, finanzas... O curso axúdache unha chea a pór os pés na terra e ver o que é viable. Emprender é complicado, e para un artesán máis. Pero para min foi unha experiencia totalmente recomendable», valora a creadora. Julia goza desta etapa de auxe do sector. «Está a coller forza. Aínda que teño uns modelos de colección, o que máis traballo son pezas a medida», detalla.