A empezar desde cero

MOTOR ON

En abril, cos concesionarios pechados, matriculáronse en Galicia 70 coches, mentres que no total do Estado español foron 4.163 unidades, só 823 a particulares. É o peor dato dos últimos vinte anos.

24 may 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O mercado español do automóbil hase afundido e as previsións para final de ano non van máis aló do 50 % respecto ao ano pasado. As poucas matriculacións deste mes de abril foron froito de operacións pechadas antes do estado de alarma e en gran medida a empresas de rent a car que non puideron anular as operacións que xa tiñan asinadas.

En Galicia, con 70 coches matriculados no mes de abril, pódese dicir que a maioría de concesionarios quedaron a cero. O derrubamento do mercado obriga a empezar precisamente desde a casa cero neste mes de maio, no que empezan a abrir as súas portas con especiais medidas de seguridade e reciben aos seus clientes cunhas zumentas ofertas que nalgúns casos chegan ata un 40 % de desconto nalgúns modelos, especialmente os quilómetro cero. Precisamente destas accións comerciais damos conta nas páxinas 8 e 9 deste ON Motor. As ofertas actuais nos concesionarios superan ás habituais que realizan a finais de cada ano. Agora si, obrigados pola necesidade de aliviar as súas estocajes, pódese dicir que é o momento das gangas e os choios en todas as marcas.

Mentres tanto, agárdase unha reacción do Goberno central en forma de plans de axuda á compra, aínda que o diñeiro público empeza a escasear e a lista de necesidades é agora máis grande e perentoria.

As redes comerciais capean o temporal como poden, pero o dano económico é aínda máis profundo e afecta tamén ao tecido industrial, ás fábricas españolas de automóbiles, que apuntan a súa primeira vítima (agardamos que sexa a única, en todo caso) na planta de Nissan en Barcelona. As producións, como é o caso da fábrica de PSA en Galicia, axústanse ás previsibles vendas e será difícil recuperar o pleno ritmo con mercados mundiais con pouca actividade.

Chove ademais sobre mollado nun sector que xa este ano se vía aburado polos obxectivos ambientais e o cambio cara á electrificación, e a estas alturas o obxectivo da rendibilidade de todas as empresas do sector é unha quimera.

Estímase que as matriculacións do pasado ano, de 1.258.000 unidades, reduciranse á metade este ano.

Os 10 modelos máis vendidos en España*

Modelo / Unidades

1º OPEL CROSSLAND X 430

2º OPEL CORSA 395

3º CITROËN C3 351

4º CITROËN C4 233

5º CITROËN C3 AIRCROSS 217

6º PEUGEOT 2008 148

7º TOYOTA AYGO 146

8º FORD FOCUS 117

9º OPEL GRANDLAND X 114

10º OPEL ASTRA 109

* Mes de abril do 2020