2030, outra forma de mobilidade

MOTOR ON

Juan Ares

09 oct 2017 . Actualizado ás 14:42 h.

Estivemos moi atentos a todo o que sucedía no Salón do Automóbil de Frankfurt, sobre todo en referencia ao futuro do automóbil, e foi sorprendente comprobar que todos os grandes grupos automobilísticos teñen moi claro o horizonte e a natureza da gran revolución que xa hai en marcha no mundo da mobilidade.

Deixando á marxe cosas tan interesantes como o Volocopter, ese mini helicóptero non tripulado, ou sexa, un dron grande, que pode converter o carsharing que coñecemos hoxe nas grandes cidades en airsharing, tal e como nolo conta Daimler, a marca que o está desenvolvendo con outras aeronáuticas; o certo é que todo o mundo apunta ao 2030 como o ano no que veremos moverse polas cidades e as estradas unha nova xeración de coches eléctricos ou de pila de combustible de hidróxeno, o que quere dicir que terán cero emisións, e que ademais xa incorporarán a tecnoloxía de condución autónoma en grao 5, é dicir, a máis desenvolvida, na que o condutor será un simple pasaxeiro sen ter que usar para nada nin o volante nin os pedais do coche.

Para mostra chamounos a atención, tal e como o contamos neste número de ON Motor, o proxecto Symbioz de Renault, onde realizaron unha espectacular posta en escena do que podería ser un automóbil autónomo que unha vez que chega a casa intégrase na mesma ofrecendo nos seus asentos un espazo dentro do salón ou no exterior, na terraza. Dicimos espectacular posta en escena porque ademais do coche, os de Renault montaron tamén a casa no Salón de Frankfurt...

O Symbioz móstranos un coche para catro pasaxeiros, enfrontados dous a dous, como poderiamos estar ao redor da mesa dunha cafetería, charlando, manexando os nosos móbiles ou comprimidos, xa que está conectado a Internet, escoitando música ou vendo vídeos, e todo iso mentres circula de forma totalmente autónoma e segura por estrada, camiño de casa ou do traballo. Ao que lle custe crer, ou pense que esta mobilidade autónoma é unha utopía, pode recrearse tamén co Vision EQ de Smart, unha marca do grupo Mercedes , que nos conta que os taxis das cidades no futuro serán coches sen condutor, que chamaremos desde o noso móbil e acudirán a recollernos de forma autónoma e que poderemos gozar pagando só polos minutos ou as horas que ocupemos, sen preocuparnos por conducilos, xa que serán totalmente autónomos.

Algúns pensarán que estamos moi lonxe do 2030 e que xa se verá, pero non é así porque para o máis inmediato, quizais para o próximo coche que se comprará calquera lector do ON Motor, algunhas marcas no Salón de Frankfurt xa avanzaban sistemas que chegarán nos próximos tres anos e que darán un paso adiante en canto a autonomía de eléctricos, suficiente para conectar Galicia con Madrid sen paradas e sen necesidade de levar nin as mans nin os pés nos mandos do coche.

O que é certo é que os máis novos, que aínda poderán gozar desta revolución tecnolóxica, sentirán menos paixón polo automóbil que os seus pais e tamén menos interese pola propiedade do mesmo. É algo que xa se palpa na actualidade, onde a tecnoloxía substituíu ao automóbil como necesidade.