As luces de emerxencia V16: obrigatorias na guantera desde o 1 de xaneiro pero «non se ven de día», segundo axentes de tráfico

ESPAÑA

Colócanse no teito do vehiculo e lanzan escintileos luminosos, estando ademais xeolocalizadas e permitindo situar o lugar dunha avaría ou accidente. Con todo, a Asociación Unificada de Gardas Civís cre que non suplen aos triángulos por completo: «van producir accidentes moi graves»
24 jun 2025 . Actualizado á 15:29 h.Desde xullo de 2023, no caso de que teñamos un accidente ou unha avaría, xa non é obrigatorio sinalizala con triángulos de emerxencia en autovía ou autoestrada se dispomos dunha luz V16 homologada. Estes elementos reflectores que levamos no maleteiro debían colocarse a 50 metros do vehículo por detrás nestas vías e tamén por diante en caso de estradas convencionais dun só carril por sentido. Aqueles que compraron luces de emerxencia para suplir aos triángulos deben saber que a partir do 1 de xaneiro de 2026, segundo informa a Dirección Xeral de Tráfico, serán obrigatorias, pero ollo, porque deben ser dispositivos conectados, capaces non só de achegar visibilidade, se non tamén de enviar un sinal aos navegadores e paneis informativos para alertar ao resto de condutores do que nos ocorre e onde estamos. Que as luces V16 xeolocalizadas sexan «o único permitido» a partir desa data, liberará espazo no maleteiro, pero non é nin barato nin tampouco, para algúns expertos, o mellor para suplir aos antigos triángulos.
Teoricamente, unha luz V16 é máis segura. Basta con baixar o portelo, acendela e pola sobre o teito. Así o condutor non ten que porse o chaleco, saír do vehículo, exporse ás inclemencias do tempo e arriscarse a ser atropelado mentres coloca os triángulos. Os seus escintileos vense a un quilómetro de distancia. Esta foi a premisa coa que unha empresa viguesa, Netun Solutions, patentou un dos modelos máis coñecidos no mercado hai unha década, Help Flash.
Obrigatorio e caro
Pero as luces homologadas, que desde xaneiro do próximo ano teñen tamén que estar xeolocalizadas parten, como mínimo, duns 50 euros. Unha tarifa que ademais non evitará no futuro que teñamos que renovalas. Non porque queden sen pilas ou haxa que alimentar a súa batería, se non porque conteñen un cartón de datos que permite conectala á rede para ofrecer os seus servizos de conexión e localización. E esta terá unha validez determinada. No caso dun dos modelos de Help Flash, por pór un exemplo, xa se sinala entre as súas prestacións que «é un produto conectado por Vodafone que inclúe un plan de datos ata xaneiro de 2038, xa cuberto polo prezo do dispositivo». Despois, aínda que sexan 12 anos de funcionamento garantido, necesariamente haberá que pasar por caixa. Xa sexa para ampliar o período de subscrición, ou para cambiar a propia luz. Mecánicos tan coñecidos como Ángel Gaitán, o máis seguido en redes no noso país, xa vende tamén este tipo de dispositivos, indicando en vídeo ademais como funcionan.
Inseguras segundo a Asociación Unificada de Gardas Civís
Que esta baliza luminosa provocase que a DXT a instaure como obrigatoria, non quere dicir que non existan voces críticas cara a ela. «Esa lucecita non serve de nada se o vehículo se atopa nun cambio de rasante ou nunha curva pronunciada», sinalan desde a Asociación Unificada de Gardas Civís. Cos triángulos, era posible evitar este perigo, porque entre as recomendacións para colocalos, máis aló da norma dos 50 metros, estaba a de situalos antes da curva ou o cambio de rasante previo a que o resto de usuarios da vía topásense connosco. Se en xaneiro de 2026 xa non temos os triángulos, é algo que xa non se fará.
Por iso os axentes de tráfico representados nesta asociación, non dubidan en sinalar que «se van a producir accidentes moi graves e logo será tarde». Para exemplificar a súa postura fan referencia aos numerosos sinistros con vehículos «prioritarios» e equipados con luces, como as súas propias unidades, ambulancias ou guindastres, que son golpeados igualmente cando se atopan parados na beiravía durante un operativo.
«Agardades que vexan un pequeno prioritario amarelo que moitas veces non se verá ata que non estean amais», din, ilustrando a frase cun alcance traseiro a un coche da Agrupación de Tráfico da Garda Civil coas súas luces postas. A súa cor faias ademais difíciles de ver durante o día.
En marzo de 2024, un mozo gruista de 31 anos faleceu na A-6 á altura do municipio lucense de Baralla cando asistía a unha furgoneta avariada. O camión que o arroiou non viu as luces, de cor amarela, iguais en tonalidade que as dos dispositivos V16. Para evitar este tipo de accidentes, e que os guindastres teñan maior consideración durante os seus operativos, o PP solicitou o ano pasado no Senado que sexan consideradas vehículos de emerxencia e empregar luces prioritarias azuis como as de bombeiros, forzas de seguridade e Protección Civil.