Os catro mozos que morreron tras precipitarse por unha ladeira de Cantabria circulaban seguindo a ruta máis curta do GPS: «Era unha vía residual»

La Voz

ESPAÑA

Atlas

O Goberno rexional asegura que os catro mozos de 20 e 21 anos conducían por unha estrada que «estaba ben» pero pola que só transitan uns 240 vehículos ao día

17 mar 2025 . Actualizado á 22:05 h.

Eran catro amigos que pensaban celebrar o aniversario dun deles en Cantabria. En concreto, nunha cabana en San Roque de Riomiera, un municipio en plenos Valles Pasiegos. Con todo, nunca chegarían a ela. Os catro mozos madrileños de 20 e 21 anos morreron  tras saírse o seu vehículo da vía e precipitarse por unha ladeira de 300 metros no porto de Lunada.

O accidente produciuse o pasado sábado, un pouco máis tarde das  dez da noite, exactamente no punto quilométrico 12,7 da estrada CA-643, pasando o miradoiro de Covalruyo. Trátase dunha vía que discorre curva tras curva entre os vales, a moita altura, e que non ten varanda. Circulaban por ela guiados polo GPS do teléfono dun deles que lles indicou ese camiño calculando «a ruta máis curta», segundo desvela O Mundo. Os catro amigos viaxaban, en realidade, xunto a outros catro que ían noutro coche un pouco máis atrás. Estes mozos dixeron ao citado diario que ían moi amodo e que o coche se saíu da calzada nunha zona moi estreita e perigosa.

Aínda non se coñecen os detalles do que puido ocorrer exactamente para que o vehículo —un Audi A3 con «uns oito anos» de antigüidade e que presentaba uns pneumáticos «lisos»— caese ladeira abaixo. Pero as condicións non eran as mellores. Nevara e aquela mañá a vía estivo sinalada en vermello no mapa da Dirección Xeral de Tráfico (DXT), o que implica que os turismos deben circular con cadeas ou pneumáticos de inverno. Ademais, a esas horas a noite era complemente pechada, polo que a visibilidade era aínda máis reducida. «Os que coñecen esta estrada saben que hai un precipicio bastante pronunciado. Tras saírse da vía, o vehículo caeu en tonel, dando moitas voltas de campá, o que facía presaxiar que todas as consecuencias do accidente tiñan que ser moi graves, como así realmente foron despois», explicou o xefe provincial de Tráfico, José Miguel Tolosa. O Centro de Atención a Emerxencias 112 do Gobierno de Cantabria recibiu a chamada de aviso desde o teléfono móbil dun dos ocupantes do vehículo sinistrado, que enviou unha alerta automática tras detectar o impacto.

Zona cercan a donde se produjo el accidente en el puerto de Lunada.
Zona cercan onde produciuse o accidente no porto de Lunada. EUROPA PRESS | EUROPAPRESS

Pola súa banda, o Goberno de Cantabria afirmou que a vía pola que circulaba os coches «estaba ben», aínda que se comprometeron a mellorala. O conselleiro de Fomento, Roberto Media, explicou que o accidente mortal  produciuse nunha «estrada rexional de carácter local con moi pouco tráfico» —pola que pasan uns 240 vehículos ao día—, o que a converte nunha vía «practicamente residual». «Imos mellorar a propia infraestrutura da estrada e a seguridade viaria que dela despréndese. En calquera dos casos, a estrada estaba ben e a partir de aí imos agardar a ver que é o que pasou e sobre todo o que procede nestes momentos é acompañar ás familias porque a desgraza foi terrible», aseverou o conselleiro.