O Exército do Aire xubila ao Hércules, o xigante dos ceos

José Antonio Guerrero MADRID / COLPISA

ESPAÑA

Javier Cebollada | EFE

Este aparello, rebautizado como Dumbo, foi a columna vertebral das operacións militares de transporte aéreo

26 dic 2020 . Actualizado á 05:00 h.

Panzudo e narigudo, seguramente non foi o Hércules a aeronave máis estilosa do Exército do Aire, pero, á falta de estética, pode presumir de longo de ser o avión de transporte por excelencia das Forzas Armadas. Ao vello e basto Hércules C-130 chegoulle a xubilación. Esta semana foi despedido con honras de veterano na base de Zaragoza, o fogar do Á 31, á que estaban adscritas as últimas dez unidades destes cuatrimotores, columna vertebral do transporte aéreo militar.

De fabricación estadounidense, os primeiros Hércules (o nome puxéronllo os americanos e así é coñecido nos 60 países nos que aguzosa servizo) aterraron no noso país en 1973. Dous anos máis tarde acometeron a súa primeira operación no estranxeiro, un voo humanitario para levar alimentos e medicamentos a Malí e Níxer. Desde entón son centos de miles as horas de voo dos C-130 para auxiliar a países en guerra ou que sufriron terremotos, tsunamis e inundacións como Afganistán, Iraq, Ruanda, Haití, Costa Rica, México, Indonesia, Filipinas, Etiopía... ou a cidades asediadas como Saraievo.

Foi un Hércules o que trouxo de volta a casa os cadáveres dos 62 militares falecidos no tráxico accidente do Yak 42 en Trebisonda (Turquía) no 2003, e tamén o que repatriou aos sete axentes do CNI asasinados en Iraq ese mesmo ano.

No seu enorme bandullo, o Hércules, rebautizado como Dumbo polo emblema do Á 31, ten capacidade de cargar ata 20 toneladas de material e tres ou catro vehículos de combate. En Hércules chegaron a España en plena pandemia, por exemplo, centos de miles de Epis, respiradores e máscaras cirúrxicas.

No 2018 o Exército do Aire declarou a súa flota de dez Hércules como material alleable ante a progresiva entrada en servizo dos A400M, máis modernos e veloces. Finalmente vendéronse por 80 millóns de euros: seis a unha compaña estadounidense, dúas a Perú e outros dous a Uruguai.