Os paróns de Stellantis e as xubilacións do C-Elysée e do 301 reducen as vendas da fabricante de asentos de Faurecia
ECONOMÍA

«A forte subida de prezos influíu negativamente sobre os resultados», recoñece a compaña
03 sep 2025 . Actualizado á 05:00 h.Asentos de Galicia, do grupo francés Faurecia, minguou a súa cifra de negocio no 2024, estancándose en 109 millóns de euros. A compaña, referente na fabricación de cadeiras de brazos para vehículos, non é allea á complexa transición na que está inmersa a industria da automoción, pero esta circunstancia non lle impediu pechar o último exercicio cun resultado positivo de 1,45 millóns de euros.
A diminución na facturación «débese a un aumento das paradas de produción do noso único cliente, Stellantis Vigo, e a baixada de velocidade da liña de fabricación durante a quenda de noite», recoñece a compaña nos seus resultados. Apunta un motivo máis relacionado con este fabricante: o abandono da produción do Peugeot 301 e do Citroën C-Elysée en abril do ano pasado. A planta de Balaídos despediu estes modelos tras lanzar ao mercado 600.000 unidades. Doutra banda, Faurecia tamén recoñece que «a forte subida de prezos en todos os ámbitos económicos tamén influíu negativamente sobre os resultados do exercicio».
Tras o reaxuste da carga de traballo de Stellantis, os máis de 260 empregados viron limitado a súa produción á fabricación de asentos para o Peugeot 2008 e o C4 Picasso. Por iso non é de estrañar que a estimación do presuposto que realiza a sociedade para o vixente exercicio indique unhas vendas de algo máis de 98 millóns de euros, «manténdonos cun só produto, o P24, e consolidándose a baixada de velocidade da quenda de noite», precisa a empresa.
O grupo francés que ten en Vigo e en Ourense importantes centros de traballo destaca nos seus resultados «o desprazamento da produción de compoñentes e vehículos completos cara aos países Bric (Brasil, Rusia, India e China)» como unha das tendencias da industria das catro rodas, pero «aínda así respecto ao exercicio anterior non se mostran cambios significativos que afecten á situación da sociedade en canto aos seus principais clientes».
A cara máis positiva dos resultados do fabricante de cadeiras de brazos é o seu retorno á senda dos beneficios. No 2024, anotouse un resultado positivo de preto de un millón e medio de euros, fronte aos máis de tres millóns de perdas que xerou no 2023. Naquel exercicio, a súa facturación foi de 122 millóns.
O outro centro olívico de traballo do xigante europeo Faurecia, o que se dedica á fabricación de escapes, tamén viu lixeiramente reducida a súa cifra de negocio ao pasar de preto de 65 millóns no 2023 a 61,2 o ano pasado. A nota positiva é o incremento do resultado positivo ata os 2,19 millóns de euros.
O fabricante de tubos de escape non esconde na súa análise financeira que o 2024 afrontouse como un reto ao intuír «un ano con relevante diminución na actividade produtiva na medida que a electrificación aceleraba a súa implantación». E de cara ao 2025 a previsión é seguir enfrontando «niveis de actividade inferiores», aínda que «excederán as cifras previstas no noso presuposto».
A actividade de Faurecia Escapes ten alta dependencia dos seus principais clientes, Stellantis Vigo e Zaragoza e Renault España. Emprega nas súas instalacións a máis de 170 persoas e recentemente modernizou os seus centros produtivos para ampliar a súa capacidade e automatizar procesos.
A compaña recorta 10.000 empregos en Europa en cinco anos
No 2024, o grupo francés Faurecia anunciou un forte axuste do seu persoal coa redución de ata 10.000 empregados en cinco anos (ata o 2029). Xustificou esta decisión na caída da produción xeneralizada no sector da automoción en Europa e advertiu dos bos resultados do sector en Asia. Á hora de anunciar este plan, a súa dirección tamén explicou que «as últimas previsións contemplan un crecemento case nulo da produción automobilística europea entre o 2023 e o 2030». Entre as liñas de actuación activadas pola empresa para minimizar o impacto desta decisión entre a parte social destaca o aproveitamento das xubilacións e o estancamento das contratacións. No Vello Continente, a compaña emprega a máis de 75.000 persoas. Con este programa, o obxectivo é devolver a Faurecia á senda do crecemento.