Air Nostrum sobe un 15% as súas vendas e pecha 2024 con resultado negativo de 3,3 millóns por débeda de pandemia

La Voz EUROPA PRESS

ECONOMÍA

Un avión de Air Nostrum en Vigo, en una foto de archivo
Un avión de Air Nostrum en Vigo, nunha foto de arquivo M.MORALEJO

A compaña acada en 2024 o índice de ocupación máis alto de toda a súa historia, cun 81,5%

25 jul 2025 . Actualizado á 14:27 h.

Air Nostrum facturou 622 millóns de euros en 2024, un 15% máis que no exercicio anterior, e a aeroliña obtivo 8,3 millóns en resultados operativos. No entanto, como consecuencia da carga financeira da débeda contraída durante a pandemia, pechou o exercicio cun resultado negativo de 3,3 millóns de euros antes de impostos. A actividade empresarial da compaña prolongou en 2024 a súa senda de crecemento cunhas cifras que se elevan en moitos casos por amais do dobre díxito. Así, eses 622 millóns de euros de facturación supoñen un incremento do 15% respecto á cifra de negocio acadada o ano anterior cando se facturaron 539 millóns de euros, destacou a aeroliña nun comunicado.

En 2024, Air Nostrum bateu a súa marca histórica de ocupación chegando a un 81,5% de 'loade factor' o que supera as xa cifras de marca do 2023 nun 3,1%. Así, a compaña conseguiu tamén mellorar o número de pasaxeiros en 2024 xa que transportou un total de 5.537.969 pasaxeiros nos seus 46 avións, o que representa un incremento do 15% respecto aos 4,8 millóns de pasaxeiros que voaron na compaña valenciana en 2023. Tamén resaltou que foi un «ano de marca» no que respecta ao número de voos xa que en 2024 a aeroliña realizou un total de 79.473 traxectos, o que supón un incremento do 11,5% respecto ao exercicio anterior. A compaña realizou, de media, uns 217 voos diarios, que a converten en «unha das aeroliñas que máis movementos presenta no noso país».

Air Nostrum explica que, a pesar do incremento do número de operacións e de pasaxeiros e o «histórico» factor de ocupación dos voos, a marxe viuse lastrado pola inflación, o incremento dos gastos operativos e o aumento dos custos variables de mantemento como consecuencia da subida dos prezos na cadea de subministracións. A compaña implementou un plan de medidas enfocadas a incrementar a rendibilidade das súas operacións co obxectivo de volver á senda de beneficios en 2025.

Devolución da débeda

Ademais, a aeroliña continuou cumprindo coas súas obrigacións para a devolución dos préstamos contraídos durante a pandemia. Air Nostrum pagou en 2024 un total de 33,2 millóns de euros entre a devolución do principal dos créditos concedidos por distintas entidades bancarias e avalados polo ICO (19,9 millóns) e 13,3 millóns do pago de intereses dos créditos antes mencionados e do préstamo outorgado pola Sociedade Española de Participacións Industriais (SEPI) con cargo ao Fondo de Apoio á Solvencia das Empresas Estratéxicas (FASEE). Desde que se adquiriu o compromiso de devolución de ambos os créditos ata o 31 de decembro de 2024, Air Nostrum devolveu 55 millóns de euros da amortización e 31 millóns do pago de intereses, o que fai unha cifra total de 86 millóns de euros de pagos relacionados coa débeda contraída a raíz da pandemia do COVID-19.

Doutra banda, Air Nostrum tivo que abonar en 2024 un total de 17,7 millóns de euros en concepto do pago de dereitos de emisións (ETS) da Unión Europea, un 10% máis que en 2023. Air Nostrum, que opera para o Grupo Iberia baixo a marca Iberia Rexional Air Nostrum, conecta 59 destinos en nove países de Europa e Norte de África coa súa flota de 46 avións de nova xeración. Conta con 1.500 empregados. Nos seus 30 anos de historia transportou xa máis de 113 millóns de pasaxeiros.