Inditex: máis vendas, máis beneficio e máis investimento ante a oportunidade de crecemento

Sofía Vázquez
Sofía Vázquez REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Marcos Miguez

A empresa, que presentou o mellor trimestre da súa historia, afrontou unha baixada en Bolsa de máis do 6%

11 dic 2024 . Actualizado á 20:43 h.

Inditex, coa acción na contorna dos 51 euros, segue demostrando a súa fortaleza á vista dos resultados do terceiro trimestre do ano, que confirman un incremento nas vendas (creceron un 7,1% máis, ata acadar os 27.422 millóns de euros), de beneficios (o neto elevouse un 8,5%, situándose nos 4.449 millóns de euros) e de mellora das súas marxes. O bruto (representa a rendibilidade de cada venda) aumentou un 7,2%, ata 16.291 millóns de euros e situouse no 59,4% da facturación (catro puntos básicos máis fronte ao mesmo período do exercicio precedente).

A pesar de estas cifras, a Bolsa castigou a acción cunha caída do 6,54% ao non cumprir as expectativas dos analistas.

De setembro a novembro

Datos históricos. En calquera caso, nunca a compaña tivo uns resultados trimestrais tan brillantes, asumindo uns investimentos ordinarios e extraordinarios multimillonario. Desde o 2020 (ano da pandemia) a multinacional case dobrou o volume dos seus beneficios no terceiro trimestre do ano (desde os 866 millóns aos 1681), mentres que as vendas se elevaron un terzo. Con todo, o consenso das casas de análises prognosticaba que o incremento do resultado do terceiro trimestre rozase o 11 %, fronte ao 6% acadado finalmente. Nunha conferencia con investidores posterior á presentación dos resultados, os directivos da empresa advertiron que as vendas se viron afectadas polos tipos de cambio, especialmente pola fortaleza do euro e a depreciación do real brasileiro e do peso mexicano. Descontando este factor, subirían un 10,5% —crecerían, por tanto, a dous díxitos— ata outubro, 3,4 puntos por amais da cifra acadada.

Os problemas operativos temporais en Alxeria e os efectos limitados da dana na costa mediterránea (só afectou a tres tendas, segundo a compaña) impactaron nas cifras de novembro, explicou Javier Molina, analista de eToro, quen destacou que «a empresa continúa mostrando resiliencia e un liderado claro no seu sector, con estratexias enfocadas en crecemento sostible e innovación».

Máis caixa

Case 12.000 millóns. En canto aos gastos, a compaña conseguiu contelos (mantivéronse lixeiramente por baixo do crecemento das vendas), á vez que reduciu o seu stock e seguiu incrementando os fondos que teñen en caixa para calquera imprevisto ou investimento futuro. Elévanse xa a 11.824 millóns de euros, un 3% máis que nos nove primeiros meses do 2023.

O futuro

Importantes posibilidades de crecemento. De acordo coa información que acaba de facilitar á CNMV, a multinacional presidida por Marta Ortega, e da que é conselleiro delegado Óscar García Maceiras, continúa vendo grandes oportunidades de crecemento. «As nosas prioridades son a mellora continua da nosa proposta de moda, a optimización da experiencia de cliente, o avance na sustentabilidade, e a preservación do talento e o compromiso das nosas persoas. Manter estas prioridades impulsará o crecemento a longo prazo. Para levar o noso modelo de negocio ao seguinte nivel e ampliar aínda máis a nosa diferenciación, estamos a desenvolver unha serie de iniciativas en todas as áreas clave para os próximos anos», explica.

Expansión loxística

Investimento extraordinario. Lembran os responsables da compaña que a creatividade, a flexibilidade do modelo de negocio e o aprovisionamento en proximidade permiten unha rápida reacción ás demandas dos clientes e, en consecuencia, un gran potencial de crecemento.

No presente exercicio están a realizarse investimentos ordinarios de ao redor de 1.800 millóns de euros. Pero «ante as importantes oportunidades de crecemento futuro», Inditex está a executar un plan de expansión loxística no 2024 e o 2025. Este programa de investimentos extraordinario de dous anos centrado na expansión do negocio destina 900 millóns de euros para incrementar a capacidade loxística en cada un dos exercicios 2024 e 2025.

A multinacional ten presenza en 214 mercados, «cunha baixa cota en cada un deles e nun sector altamente fragmentado, polo que vemos fortes oportunidades de crecemento». A compaña, que continúa o seu proceso de optimización de tendas, revela que o crecemento do espazo bruto anual no período 2024-26 estímase ao redor do 5%.

Retención do talento

Plan Creatives. Outra preocupación da compaña é a captación e retención do talento. Anuncia, neste sentido, a posta en marcha do programa Creatives, unha iniciativa que leva a cabo da man de «as mellores escolas de moda do mundo, para identificar e potenciar o talento da nova xeración de deseñadores nos nosos equipos creativos».

Peche do ano

Prevese outra marca. Inditex confirmou que as vendas en tenda e en liña a tipo de cambio constante entre o 1 de novembro e o 9 de decembro do 2024 creceron un 9% con respecto ao mesmo período de 2023. Este dato é revelador da posición na que se atopa a empresa con sede en Arteixo para manter o seu liderado e acadar cifras históricas de vendas e beneficios a final do exercicio.