Chinesa pide axuda a España para evitar a guerra comercial coa UE polos seus vehículos eléctricos

La Voz REDACCIÓN | EUROPA PRESS

ECONOMÍA

BYD | EUROPAPRESS

Apela á colaboración en «novas enerxías» en lugar de «escalar nas friccións comerciais»

04 jun 2024 . Actualizado á 12:35 h.

O ministro chinés de Comercio, Wang Wentao, pediu ao Gobierno de España e, concretamente, ao seu homólogo no Executivo central, Carlos Cuerpo, que presione na Unión Europea (UE) e ao resto de socios para falicitar o investimento e o comercio entre o xigante asiático e o bloque comunitario.

Nunha reunión en Barcelona con empresas con capital chinés e membros da Cámara de Comercio da China na UE, o representante do Gobierno de Xi Jinping quere que Madrid presione en Bruxelas que crear unha contorna de desenvolvemento conxunto en «novas enerxías» predicible para reducir «o risco de escalada das friccións comerciais entre os bloques».

Pequín lembra que Francia, Alemaña e a UE no seu conxunto comprometéronse en «repetidas ocasións» a evitar unha guerra comercial expresando o seu apoio ao sistema de comercio multilateral baseado en regras e a unha contorna equitativa para a competencia.

Con todo, o representante chinés laméntase das últimas declaracións realizadas por, entre outras autoridades, a presidenta da Comisión Europea, Úrsula von der Leyen, con respecto ás tensións suscitadas contorna á industria dos vehículos eléctricos chineses e os subsidios estatais.

«As preocupacións lexítimas de Chinesa e da UE deben ser abordadas para previr unha maior intensificación das friccións comerciais», dixo Wang, quen subliñou que Chinesa tomará todas as medidas necesarias para protexer os dereitos e intereses das súas compañas «se a UE incumpre a súa palabra e continúa coas súas presións».

«Chinesa valora altamente o apoio de España á participación activa das empresas chinesas no proceso español de reindustrialización», comentou Wang en relación ao investimento de Chery na recuperación da automobilística Ebro na antiga planta de Nissan na Zona Franca de Barcelona.

Europa, a piques de lanzar a investigación

Está previsto que nas próximas semanas a Comisión Europea presente o seu informe sobre os subsidios chineses ás empresas de automóbiles eléctricos e, en consecuencia, a implementación de aranceis á importación de certos produtos procedentes do xigante asiático ligados á industria da automoción.

Trabas comerciais que poderían custarlle a Pequín case 4.000 millóns de dólares (máis de 3.600 millóns de euros) en intercambios comerciais co bloque comunitario.

En consecuencia, o número de vehículos eléctricos chineses importados á UE reduciríase nunha cuarta parte -uns 125.000 coches- se Bruxelas impuxese un arancel do 20%, acorde aos datos ofrecidos na última análise sobre a economía mundial do Instituto Kiel.

Ademais, as vendas de vehículos de produción local -puramente europea- aumentaría, probablemente, na mesma proporción.

«Temos que protexer os nosos intereses», avisou no pasado discurso sobre o estado da Unión, Úrsula von der Leyen. Palabras ás que Chinesa responde dicindo que estas investigacións son un «exemplo típico de proteccionismo» e as acusacións de «alagar» o mercado cun exceso de capacidade, unha «esaxeración».