A chinesa Chery confirma que ensamblará coches eléctricos na antiga Nissan en Barcelona

m.sio dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

chery

Incorporará aos 600 traballadores que quedaron nas pavías laboral tras o peche do grupo xaponés no 2021

04 jun 2024 . Actualizado á 12:31 h.

Xa é oficial. O fabricante de coches chinés Chery confirmou onte nun comunicado conxunto con EV Motors que ensamblará os seus vehículos na antiga fábrica que Nissan deixou baleira a finais do 2021 na Zona Franca de Barcelona. O acordo rubricado onte converte ao grupo asiático na primeira empresa chinesa do sector do automóbil que abrirá unha factoría en Europa —adiantándose a BYD, que se instalará en Hungría—, coa intención de facer de Barcelona a súa porta de entrada ao mercado europeo da electromovilidad.

«O acordo fará realidade a reindustrialización da planta de Zona Franca de Barcelona, propiedade de EV Motors, coa fabricación do primeiro modelo da marca Ebro no cuarto trimestre deste ano, despois do inicio produtivo con vehículos de Omoda», anunciou Chery.

O desembarco na capital catalá, nun terreo privilexiado como é o polígono da Zona Franca, moi preto do porto e ben conectado, é estratéxico para que os compoñentes enviados desde Chinesa cheguen rapidamente á fábrica. E é que, segundo aclararon fontes da operación, inicialmente o proxecto de Chery non será fabricar coches, senón ensamblarlos. Un modelo similar ao dos mobles de Ikea: as pezas chegan da China a medio montar e en Barcelona os operarios encárganse de acabar de compor o quebracabezas, para logo mandalo aos concesionarios.

A porcentaxe de faena que irán asumindo os operarios barceloneses na produción dos futuros vehículos de Chery irá a máis. Segundo explican fontes coñecedoras, a idea é que a partir da primavera do 2025 a carga de traballo subiría e a parte de ensamblaxe que se faría en Barcelona sería maior. O obxectivo no horizonte é empezar a fabricar integramente parte dos seus vehículos na Zona Franca catalá a partir de finais do 2026 ou principios do 2027, unha vez que a asociación Chery-EV Motors consolidase unha rede estable de provedores locais.

Hai que ter en conta que Chery é o grupo automobilístico chinés que máis coches exporta ao resto do mundo. Só en xaneiro do 2024 puxo fóra do seu país 960.000 vehículos, moi por amais dos 600.000 coches exportados por SAIC, segundo grupo que máis automóbiles levou fóra das súas fronteiras.

Ante a ameaza da UE de impor aranceis, as compañas chinesas lanzáronse á carreira para atopar localizacións para as súas plantas europeas e están a elixir grandes portos, como Chery en Barcelona, para os seus desembarcos.

Pero os plans do fabricante asiático son aínda máis ambiciosos. O presidente de Chery, Yin Tongyue, que hoxe será recibido polo ministro español de Industria, Jordi Hereu, acaba de anunciar no seu país que existe interese, e moito, por esta nova plataforma para coches eléctricos que abrirá en Europa. «Dúas marcas europeas queren utilizar a nosa plataforma e asinarase un acordo cunha de elas», asegurou Yin Tongyue, en declaracións recollidas por Reuters, durante a presentación do Exlantis ET, o novo todocamiño eléctrico da súa marca Exeed.

Alianza con Xaguar Land Rover

A marca coa que Chery mantén as conversacións máis avanzadas sería Xaguar-Land Rover (JLR), segundo a información que chega desde medios chineses, baseándose en que o presidente do grupo destacou que as marcas interesadas na súa plataforma tiñan un corte prémium, e JLR encaixaría «á perfección» na descrición. Este acordo, que podería asinarse esta mesma semana, permitiría a Xaguar-Land Rover empezar a producir vehículos eléctricos sobre esta plataforma xa a partir da segunda metade deste ano. Pero hai máis: o presidente de Chery tamén asegurou que está en conversacións con outras dúas marcas europeas sobre posibles asociacións.

Os 600 traballadores de Nissan que se quedaron nun limbo laboral ven agora o seu futuro despexado. No momento da marcha do fabricante xaponés, Generalitat, Consorcio da Zona Franca, Nissan e os sindicatos acordaron que as instalacións serían reindustrializadas e os traballadores terían un contrato de formación para adaptarse á nova tecnoloxía.