Apenas o 3% dos vehículos da zona son de baixas emisións

D. Cofán LALÍN / LA VOZ

DEZA

Adrián Freiría

A maioría carecen de distintivo ambiental e poderían sufrir restricións

08 nov 2025 . Actualizado á 05:00 h.

Nas comarcas de Deza e Tabeirós-Terra de montes queda moito tempo para que se establezan restricións ao tráfico nos centros urbanos en función dos distintivos ambientais dos vehículos, se é que algún día ocorre. En calquera caso, é importante lembrar que os municipios de máis de 50.000 habitantes deben ter configuradas desde as 2023 zonas de baixas emisións (ZBE) para redistribuír a circulación. En Galicia só actuaron en consideración Pontevedra e A Coruña, aínda que en Vigo e Ourense parecen decididos a cumprir coa normativa.

Á vista de que é fundamental desprazarse ás cidades para gozar de certos servizos, os condutores da zona deberán estar á espreita, xa que circular por áreas restrinxidas sen a etiqueta correspondente podería carretar sancións económicas. En Deza-Tabeirós son preto de 24.000 os coches non que non teñen ningún tipo de distintivo ambiental, o 40% do parque automobilístico, quen tería o acceso prohibido aos devanditos espazos.

En función da cidade e a súa normativa municipal só poderían circular por estas ZBE os que teñan a etiqueta ECO ou Cero, mentres que os B e C poderían sumar restricións. Os datos publicados pola Dirección Xeral de Tráfico (DXT) sinalan que os vehículos con distintivo son 34.829. Aínda que é certo que son maioría, unha gran parte non podería acceder ás áreas non contaminantes. Con etiqueta B, de gasolina e matriculados a partir do 2001 e diésel desde o 2006, son 18.652 (32%); mentres que o adhesivo C, vehículos de gasolina do 2006 en diante e os diésel desde o 2015, posúena 14.614 automóbiles (25%).

Non contaminantes

Os vehículos con vía libre nas ZBE supoñen exactamente o 2,8% do parque automobilístico dos municipios da zona (1.563). Coa ECO, é dicir, os correspondentes con turismos híbridos ou propulsados por gas, son 1.248, mentres que os vehículos eléctricos de batería, os de autonomía estendida e os híbridos enchufables cunha autonomía superior aos 40 quilómetros, son 315, o 0,5% do total.

A cifra é baixa, pero moito maior que no balance do 2023, cando eran 788 automóbiles. Dous anos despois circulan polas estradas da zona 775 vehículos non contaminantes máis, un crecemento do 98%. A opinión dos concesionarios locais confirma este dato, observando un lento pero decidido avance nas vendas de vehículos eléctricos. «Está a custar entrar, pero se que se está vendendo. Hai que saber ben o uso que lle vas a dar. Como segundo coche recoméndoo sen dúbida», aseguraba para La Voz Toño Camba, de Start Motor

Lastra a súa compra a falta de infraestrutura para cargalos de batería, pero aos poucos é máis habitual. En Lalín e A Estrada o seu uso está máis estendido, con 521 e 499 coches con estas etiquetas ambientais, respectivamente. Na capital dezana supoñen o 3% e na Estrada o 2,64. Curiosamente, en Lalín circulan máis coa etiqueta Eco (452) e na Estrada é onde máis Cero vense (98).

Difícil extensión no rural

En cambio, nas zonas rurais a distribución é mínima. En Cerdedo só hai dous coches con estes distintivo, ambos os Eco; en Dozón son 17; en Rodeiro son 39; en Agolada 38 ; en Forcarei 62. Superan o centenar en Vila de Cruces (104) e son 207 en Silleda.

Os propulsados por gas gañan enteiros

Unha alternativa para obter a cobizada etiqueta Eco son os coches propulsados por gas, ben sexa petróleo ou gas natural licuado (GLP e GNL) ou tamén gas natural comprimido (GNC). A súa compravenda é cada vez máis elevada, especialmente en marcas que apostaron forte pola súa introdución no mercado como é o caso de Renault. Nas comarcas circulan 117 automóbiles con estas características.

O diésel continúa sendo o combustible maioritario no parque local

En canto ao tipo de combustible, o diésel segue sendo maioritario no parque automobilístico comarcal. Supoñen practicamente o 70% (41.003), moi por diante dos de gasolina (17.849) e lonxe dos eléctricos (131). Na zona menos do 1% dos automóbiles son eléctricos. Por concellos, en Cerdedo non circula ningún coche con batería, mentres que en Dozón, Agolada e Rodeiro só hai dúas.

De feito, o 83% dos coches eléctricos nas comarcas atópanse na Estrada (56), Lalín (36) e Silleda (17). Lóxico porque teñen máis poboación, así como unha renda maior e máis infraestrutura de carga.

A Unión Europea anunciou que a partir do 2035 prohibiríase a venda de coches con motor de gasolina ou diésel, con todo, esta nova normativa que busca a redución dos gases contaminantes, non parece alertar aos consumidores da zona, que seguen apostando por automóbiles con este sistema de combustión.