Mercedes desata á besta: o W10 dá medo

La Voz

DEPORTES

HO

O coche do vixente campión é o máis revolucionario e completo dos presentados ata o de agora

13 feb 2019 . Actualizado á 17:13 h.

O 13 de febreiro estaba sinalado en vermello para todos os equipos de Fórmula 1, e a conta atrás púxose para as 11:00 (hora española). O motivo: a posta de longo do novo monopraza de Mercedes, o gran referente e rival a bater nas últimas tempadas. Os vixentes campións volveron demostrar que se son os reis da competición non é casual.

O W10 foi o máis revolucionario dos vistos agora. Non só por ser o único que non se tapou nada e que xa presentou un coche de 2019 completo (Haas, Williams e Toro Rosso eran practicamente retoques do de 2018), senón porque o monopraza conta con tantos elementos diferenciais con respecto ao que agardaba que, se lles salgue ben, poden ir pensando en colocarse sen ningún medo nin pudor o papel de grandes favoritos.

O coche co que Lewis Hamilton vai buscar o seu sexto campionato do mundo mete medo, e hai motivos máis que dabondo para temerlle. Os conceptos aerodinámicos que tiveron que modificar debido á nova normativa (alerón dianteiro, traseiro, laterais.) son só a punta de lanza dun deseño aerodinámico que retoca todos os puntos clave. Morro máis afiado, suspensións cun apoio máis elevado, 'badgeboards' (extensións aerodinámicas laterais) moi traballadas, corpo da tapa motor lixeiramente máis estreito. Ata o fondo plano viu retocados os seus surcos para maximizar o rendemento aerodinámico do novo alerón dianteiro.

Se o chasis xa é unha marabilla para os enxeñeiros afeccionados a analizar os elementos aerodinámicos, o motor non lle vai á zaga. A que foi a súa principal arma nos últimos anos estrea unha nova versión para este 2019, na que os técnicos de Mercedes traballaron con dureza para conseguir dous puntos críticos: maior fiabilidade e maior eficiencia co combustible. Para iso evolucionaron a estrutura do turbo (o que explica o cambio na zona traseira do chasis), entre outras partes.

 

O W10 é a culminación dun traballo que comezou a finais de 2017. Así o asegurou James Allison, máximo responsable técnico de Mercedes, que cando chegou á escuadra alemá procedente de Ferrari xa empezou a pensar en como podía espremer ao máximo as capacidades da escuadra reina da Fórmula 1. Aínda que os primeiros bosquexos partiron fai máis dun ano, foi a mediados de 2018 cando se derivou a metade do grupo humano ao proxecto de 2019, o que lles permitiu chegar á pretemporada non cun coche por evolucionar, senón cun monopraza que podería saír perfectamente mañá a carreira en Australia e facer un bo resultado.

Rodaxe en Silverstone

Para meter máis medo aínda aos seus rivais, Mercedes non se privou de dar unha primeira quenda no circuíto de Silverstone. Con Valtteri Bottas ao volante (o finlandés non se pode permitir outro ano sen vitorias e xógaa), o W10 deu as súas primeiras voltas pola mañá no trazado británico, que serviron pouco máis que para comprobar que todo ía ben e que, efectivamente, podían porse a rodar inmediatamente.

O pentacampeón Lewis Hamilton non quedou coas ganas, senón todo o contrario: completou os 100 quilómetros preceptivos que permite a normativa para os chamados 'filming day' pola tarde. Todo OK antes de pór rumbo a Barcelona, onde a seguinte semana completarán o primeiros test de pretemporada xunto ao resto de equipos.

A reacción unánime do mundo da Fórmula 1 foi de asombro, xa que Mercedes foi capaz de presentar un monopraza revolucionario con respecto ao visto en 2018 a pesar de as estreitezas normativas impostas. Aínda así, Toto Wolff, xefe da escuadra, prefire taparse e non considerarse favoritos. «Empezamos a tempada con cero puntos, así que non podemos tomar nada por sentado e non hai ningún pensamento de estar á fronte. De feito, co cambio de regulamento para a nova tempada, todos os equipos poden ter a súa oportunidade para o título e verémoslles como un risco potencial», aseguraba.

Red Bull vístese de incógnito co RB15

Unhas horas despois de que Mercedes fixese públicas as primeiras imaxes do temible W10, Red Bull sacou á luz o que vai ser o seu monopraza máis estudado e complicado de domar desde que chegaron á Fórmula 1.

O primeiro coche nado na fábrica de Milton Keynes con motor Honda, bautizado como RB15, levou os eloxios multitudinarios da afección grazas a unha decoración que, para desgraza de moitos, só se usará na pretemporada. Como en anos anteriores, desde Red Bull queren levarse os focos desde o primeiro momento, e apostaron por unhas vistosas cores vermellas e azuis escuros que lucirán na pretemporada en Montmeló a partir da próxima semana.

En canto ao coche en si, como sempre, deixou claro que os seus responsables non esqueceron como facer un bo chasis. A diferenza do Mercedes, as liñas do RB15 si ten unha clara filosofía continuista con respecto ao seu predecesor do 2018, aínda que apostaron por un morro algo distinto cunha toma de aire no 'conduto S' máis elevada, uns pontones laterais e superiores lixeiramente máis estreitos e un morro algo máis ancho que o de Mercedes.

 Onde máis se nota a man e o estilo de deseño, xa un clásico en Red Bull, é no 'rake'. Estirar as posibilidades da diferenza de altura entre o eixo dianteiro e o traseiro forma un ángulo, comunmente coñecido como 'rake', é un elemento onde o equipo das bebidas enerxéticas sempre deu na clave. Este elemento nos monoprazas que tanto afecta (para ben, ata o de agora) nos coches nados coa firma de Adrian Newey e os seus axudantes volve verse maximizado no RB15.

A gran dúbida deste monopraza está nas súas 'tripas'. O motor Honda xa foi testado por Toro Rosso na tempada 2018, na que os de Faenza serviron de 'ratas de laboratorio' antes de que o equipo grande montase as súas unidades de potencia. Tras os decepcionantes anos con McLaren e as dúbidas con Toro Rosso, non é estraño que en Red Bull prefiran ir a Barcelona con certas reservas.

Verstappen, confiado pero cauto Max Verstappen foi o encargado de facer rodar primeiro en RB15 nun 'filming day' no que, polo menos, o motor Honda aguantou. A fiabilidade da unidade de potencia xaponesa porá en xaque as posibilidades de Red Bull nesta tempada, aínda que para Verstappen, que será o líder indiscutible do equipo cun 'seminovato' Pierre Gasly, poden dar a badalada.

«Todos somos moi optimistas, pero tamén necesitaremos algo de tempo. Non todo pode ser perfecto desde a primeira carreira. Estou convencido de que haberá momentos nos que, como equipo, cometeremos erros, ou quizais as cousas non vaian como queiramos. O feito de que o equipo e Honda estean a empurrar realmente forte para mellorar o desenvolvemento é moi importante. Teño claro que son moi optimista, pero tamén realista. O tempo dirao, e xa veremos como renderemos», sinalou o holandés.

As posibilidades de Red Bull como equipo pasan en boa parte polo bo labor de equipo que teñan Verstappen e Gasly. O francés, ascendido desde Toro Rosso, a priori non debería darlle demasiados problemas ao máis veterano Max, aínda que o volátil carácter do neerlandés pode supor un problema se non se relaxa.

Tras as presentacións de Mercedes e Red Bull, haberá que agardar á de Ferrari do venres para ter a todos os candidatos ao título desvelados.