A cinta do realizador galego situouse na selección previa para optar á figura en mellor filme internacional, fotografía, banda sonora, son e cásting. É a película española con máis precandidaturas da historia, por diante de «A sociedade da neve»
17 dic 2025 . Actualizado á 14:31 h.Non hai nada feito, pero os indicios son cada vez máis favorables a Oliver Laxe e o seu Sirât. A alzarse co Óscar? Iso xa se verá. Pero si que parece que camiña máis que firme para situarse entre as candidatas finais á figura no apartado da mellor película internacional, e, por tanto, a chegar con opcións a un triunfo na 98.ª edición da festa de Hollywood —que se celebrará o domingo 15 de marzo do 2026 no anxelino teatro Dolby—. E é que Sirât meteuse entre as precandidatas para optar ao Óscar en cinco categorías diferentes: ademais da xa agardada —porque fora proposta pola Academia de Cine español, xunto con Romaría, de Carla Simón, e Xorda, de Eva Liberdade, ás que desbancou— como mellor película internacional, entrou inesperadamente nas de fotografía, banda sonora, son e cásting, segundo informou onte a Academia de Hollywood. Non será ata o próximo 22 de xaneiro cando se fagan públicas os nomeamentos definitivos aos premios máis cobizados da industria cinematográfica mundial. Precisamente, na pasada edición, Segundo premio, a obra de Isaki Lacuesta e Pol Rodríguez, quedou ás portas da lista de finalistas. Nada indica que esta decepción vaia repetir.
En todo caso chega con máis mencións das que poden presumir os títulos con que competirá: o norueguesa Valor sentimental e a alemá Sound of Falling acaparan cada unha tres candidaturas; a brasileira O axente secreto, dous; e a surcoreana Non hai outra opción e a francoiraní Un simple accidente, unha. Tamén pelexarán a arxentina Belén, a xordana Todo o que fomos, a xaponesa Kokuho, a india Homebound, a iraquí A torta do presidente, a palestina Palestine 36, a suíza Quenda de garda, a tunisiana A voz de Hind e a taiwanesa A moza zurda.
Sirât foi galardoada co premio do xurado no pasado Festival de Cannes, e xa recibiu dous nomeamentos aos Globos de Oro nas categorías de mellor banda sonora e mellor película de fala non inglesa, categoría esta na que pugnará o próximo 11 de xaneiro en Beverly Hills con outras cintas como O axente secreto, Un simple accidente, a tunisiana A voz de Hind, Non hai outra opción e Valor sentimental. Máis argumentos da súa fortaleza son o seu nomeamento a mellor película internacional nos Independent Spirit Awards, de cine independente estadounidense, e os sete nomeamentos —só por detrás dOs domingos— nos premios Feroz. E foi sinalada como unha das mellores películas do ano por medios estadounidenses tan influentes como Indiewire e The New Yorker. O percorrido comercial en España non foi desdeñable con 437.000 espectadores acumulados e 2,9 millóns de euros recadados.
O resto de categorías sinalan a fotografía do seu colaborador habitual Mauro Herce, o son de Laia Casanovas, a música de Kangding Ray (nome artístico do francés David Letellier) e o cásting de Nadia Acimi, Luis Bértolo e Erika Boulic —apartado que debuta este ano nos Óscar e que no caso do filme de Oliver Laxe cobra especial significado porque a súa repartición, salvo Sergi López, está integrado por actores non profesionais.
Tamén segue na carreira dos Óscar a curtametraxe animada española A pantasma da Quinta, obra do realizador madrileño James A. Castelo.
Sirât penétrase no deserto de Marrocos para seguir a desesperada procura dun pai, Luis (Sergi López), e o seu fillo menor, Esteban (Bruno Núñez), por atopar a Mar, filla e irmá maior, respectivamente, que desapareceu meses atrás nunha rave ilegal na montaña.
España agarda repetir o próximo 15 de marzo o éxito dA sociedade da neve, o filme de Juan Antonio Bayona sobre os sobreviventes da traxedia dos Andes en 1972. Aínda que non resultou gañadora, quedou entre as finalistas para optar a dúas dos premios de Hollywood, nas categorías de mellor película internacional e mellor maquillaxe e barbería (Ana López-Puigcerver, David Martí e Montse Ribé).
Laxe: «Non é unha película “oscary”, que é como o chaman alí»
«Non creo que gañe o Óscar, pero estou moi tranquilo e en paz. Conseguín o que quería, que era que o público conectase con Sirât. Non é unha película oscary, que é como o chaman alí. Non creo que o logre, a verdade. Tampouco me proxecto, pareceume xa meritorio estar nas quinielas cunha película tan hacker nestes tempos de algoritmo». Eran as palabras de Laxe a poucas horas de que se coñecese que pasaba o primeiro corte para acceder á gran gala do teatro Dolby. «Sento moito agradecemento, veño da base, de nadar contracorriente durante moitos anos con moitos proxectos e estou moi tranquilo. Se mañá se acabase todo... É que os cineastas somos uns pesados, dámosnos/dámonos demasiados premios. Xa esta ben de Sirât, non?», chanceaba de mañá no Museo Reina Sofía. Todo enmarcado nun acto onde presentou unha instalación que permanecerá no espazo 1 do Edificio Sabatini do recinto ata o 20 de abril do 2026 e que está relacionada co filme que disparou a súa popularidade.
En todo caso, o autor de Mecosas e Ou que arde deixou claro que desexa que Sirât chegue o máis lonxe posible. «Son ambicioso, non o vou a negar. Agora mesmo está a ser moi bonito compartir a película en EE.UU. Vai distribuír en 85 países, en salas de cine, en templos», dixo.
«É moi potente e significa o lexitimarme para as miñas seguintes películas, equivale a liberdade: canto máis lonxe chegue máis plantas terá o edificio da miña próxima película desde o cal vou facer o mesmo que con Sirât, tirarme da azotea, que é o que ten que facer o artista. Se con Sirât subín 20 plantas, agora creo que estamos mínimo en 200 e o que imos facer é o que necesita a xente, que o artista morra antes de morrer, que o seu corpo sexa un lenzo e déixese atravesar pola obra de arte, que se dea á obra», concluíu.
Este é a listaxe dalgunhas das categorías reveladas este martes:
Película internacional
Belén (Arxentina)
O axente secreto (Brasil)
Un simple accidente (Francia)
Sound of Falling (Alemaña)
Homebound (India)
A torta do presidente (Iraq)
Kokuho (Xapón)
Todo o que fomos (Xordania)
Valor sentimental (Noruega)
Palestine 36 (Palestina)
Non hai outra opción (Corea do sur)
Sirât (España)
Quenda de garda (Suíza)
A moza zurda (Taiwan)
A voz de Hind (Tunes)
Banda sonora
Avatar: Lume e cinza
Bugonia
Capitán América: A Brave New World
Diane Warren: Relentless
F1: A película
Frankenstein
Hamnet
Hedda
Unha casa chea de dinamita
Jay Kelly
Marty Supreme
Núremberg
Unha batalla tras outra
Os pecadores
Sirât
Soños de trens
Tron: Ares
Truth and Treason
Puñais por detrás: De entre os mortos
Wicked: Parte II
Mellor son
Avatar: Lume e cinza
F1: A película
Frankenstein
Misión imposible: Sentenza final
Unha batalla tras outra
Os pecadores
Sirât
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Superman
Wicked: Parte II
Mellor cásting
Frankenstein
Hamnet
Marty Supreme
Unha batalla tras outra
O axente secreto
Valor sentimental
Os pecadores
Sirât
Weapons
Wicked: Parte II
Curto de animación
Autokar
Butterfly
Cardboard
Éiru
Forevergreen
The Girl Who Cried Pearls
Hurikán
I Died in Irpin
The Night Boots
Playing God
A pantasma da Quinta
Retirement Plan
The Shyness of Trees
Snow Bear
Mellor maquillaxe e barbería
The Alto Knights
Frankenstein
Kokuho
Marty Supreme
Núremberg
Unha batalla tras outra
Os pecadores
The Smashing Machine
A media irmá fea
Wicked: Parte II
Longametraxe documental
The Alabama Solution
Apocalypse in the Tropics
Coexistence, My Ass!
Come See Me in the Good Lights
Cover-Up
Cutting through Rocks
Folktales
Holding Liat
Mr. Nobody against Putin
Mistress Dispeller
My Undesirable Friends: Part 1-Last Air in Moscow
The Perfect Neighbor
Seeds
2000 Meters to Andriivka
Yanuni
Curto documental
All the Empty Rooms
All the Walls Came Down
Armed Only with a Camera: The Life and Death of Brent Renaud
Bad Hostage
Cashing Out
Chasing Time
Children Non More: «Were and Are Gone»
Classroom 4
The Devil Is Busy
Heartbeat
Last Days on Lake Trinity
On Healing Land, Birds Perch
Perfectly a Strangeness
Rovina's Choice
We Were the Scenery
Curtametraxe
Ado
Amarela
Beyond Silence
The Boy with White Skin
Butcher's Stain
Butterfly on a Wheel
Dade's Not Home
Extremist
A Friend of Dorothy
Jane Austen's Period Drama
Pantyhose
The Pearl Comb
Rock, Paper, Scissors
The Singers
Two People Exchanging Saliva
Canción orixinal
As Alive As You Need Me To Be (de Tron: Ares)
Dear Me (de Diane Warren: Relentless)
Dream As One de (Avatar: Lume e cinza)
Drive (de F1: A película)
Dying To Ao vivo (de Billy Idol Should Be Dead)
The Girl In The Bubble (de Wicked: Parte II)
Golden (dAs guerreiras K-pop)
Highest 2 Lowest (de Do ceo ao inferno)
I Lied To You (dOs pecadores)
Last Time. I Seen The Sun (dOs pecadores)
Non Place Like Home (de Wicked: Parte II)
Our Love (de The Ballad of Wallis Island)
Salt Then Sour Then Sweet (de Come See Me in the Good Lights)
Sweet Dreams Of Joy (de Viva Verdi!)
Train Dreams (de Soños de trens)
Mellores efectos visuais
Avatar: Lume e cinza
Estado eléctrico
F1: A película
Frankenstein
Jurassic World: o renacer
Labirinto en chamas
Os pecadores
Superman
Tron: Ares
Wicked: Parte II