«Sirât», de Oliver Laxe, precandidata ao Óscar en cinco categorías

Gracia Novás REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Fotograma del filme de Oliver Laxe.
Fotograma do filme de Oliver Laxe.

A cinta do realizador galego situouse na selección previa para optar á figura en mellor filme internacional, fotografía, banda sonora, son e cásting. É a película española con máis precandidaturas da historia, por diante de «A sociedade da neve»

17 dic 2025 . Actualizado á 14:31 h.

Non hai nada feito, pero os indicios son cada vez máis favorables a Oliver Laxe e o seu Sirât. A alzarse co Óscar? Iso xa se verá. Pero si que parece que camiña máis que firme para situarse entre as candidatas finais á figura no apartado da mellor película internacional, e, por tanto, a chegar con opcións a un triunfo na 98.ª edición da festa de Hollywood —que se celebrará o domingo 15 de marzo do 2026 no anxelino teatro Dolby—. E é que Sirât meteuse entre as precandidatas para optar ao Óscar en cinco categorías diferentes: ademais da xa agardada —porque fora proposta pola Academia de Cine español, xunto con Romaría, de Carla Simón, e Xorda, de Eva Liberdade, ás que desbancou— como mellor película internacional, entrou inesperadamente nas de fotografía, banda sonora, son e cásting, segundo informou onte a Academia de Hollywood. Non será ata o próximo 22 de xaneiro cando se fagan públicas os nomeamentos definitivos aos premios máis cobizados da industria cinematográfica mundial. Precisamente, na pasada edición, Segundo premio, a obra de Isaki Lacuesta e Pol Rodríguez, quedou ás portas da lista de finalistas. Nada indica que esta decepción vaia repetir.

En todo caso chega con máis mencións das que poden presumir os títulos con que competirá: o norueguesa Valor sentimental e a alemá Sound of Falling acaparan cada unha tres candidaturas; a brasileira O axente secreto, dous; e a surcoreana Non hai outra opción e a francoiraní Un simple accidente, unha. Tamén pelexarán a arxentina Belén, a xordana Todo o que fomos, a xaponesa Kokuho, a india Homebound, a iraquí A torta do presidente, a palestina Palestine 36, a suíza Quenda de garda, a tunisiana A voz de Hind e a taiwanesa A moza zurda.

Sirât foi galardoada co premio do xurado no pasado Festival de Cannes, e xa recibiu dous nomeamentos aos Globos de Oro nas categorías de mellor banda sonora e mellor película de fala non inglesa, categoría esta na que pugnará o próximo 11 de xaneiro en Beverly Hills con outras cintas como O axente secreto, Un simple accidente, a tunisiana A voz de Hind, Non hai outra opción e Valor sentimental. Máis argumentos da súa fortaleza son o seu nomeamento a mellor película internacional nos Independent Spirit Awards, de cine independente estadounidense, e os sete nomeamentos —só por detrás dOs domingos— nos premios Feroz. E foi sinalada como unha das mellores películas do ano por medios estadounidenses tan influentes como Indiewire e The New Yorker. O percorrido comercial en España non foi desdeñable con 437.000 espectadores acumulados e 2,9 millóns de euros recadados.

O resto de categorías sinalan a fotografía do seu colaborador habitual Mauro Herce, o son de Laia Casanovas, a música de Kangding Ray (nome artístico do francés David Letellier) e o cásting de Nadia Acimi, Luis Bértolo e Erika Boulic —apartado que debuta este ano nos Óscar e que no caso do filme de Oliver Laxe cobra especial significado porque a súa repartición, salvo Sergi López, está integrado por actores non profesionais.

Tamén segue na carreira dos Óscar a curtametraxe animada española A pantasma da Quinta, obra do realizador madrileño James A. Castelo.

Sirât penétrase no deserto de Marrocos para seguir a desesperada procura dun pai, Luis (Sergi López), e o seu fillo menor, Esteban (Bruno Núñez), por atopar a Mar, filla e irmá maior, respectivamente, que desapareceu meses atrás nunha rave ilegal na montaña.

España agarda repetir o próximo 15 de marzo o éxito dA sociedade da neve, o filme de Juan Antonio Bayona sobre os sobreviventes da traxedia dos Andes en 1972. Aínda que non resultou gañadora, quedou entre as finalistas para optar a dúas dos premios de Hollywood, nas categorías de mellor película internacional e mellor maquillaxe e barbería (Ana López-Puigcerver, David Martí e Montse Ribé).

Instalación en el Museo Reina Sofía. El director del Museo Reina Sofía, el gallego Manuel Segade; Julia Morandeira, responsable de la dirección de estudios del museo; el cineasta lugués Oliver Laxe; y Chema González, jefe del departamento de cine y nuevos medios del museo, durante la presentación en el Reina Sofía de la instalación de Laxe que acoge: «HU. Bailad como si nadie os viera», que parte de la investigación y las grabaciones que el realizador efectuó para elaborar la cinta «Sirât».
Instalación no Museo Reina Sofía. O director do Museo Reina Sofía, o galego Manuel Segade; Julia Morandeira, responsable da dirección de estudos do museo; o cineasta lugués Oliver Laxe; e Chema González, xefe do departamento de cine e novos medios do museo, durante a presentación no Reina Sofía da instalación de Laxe que acolle: «HU. Bailade coma se ninguén vos vise», que parte da investigación e as gravacións que o realizador efectuou para elaborar a cinta «Sirât». Fernando Villar | Efe

Laxe: «Non é unha película “oscary”, que é como o chaman alí»

«Non creo que gañe o Óscar, pero estou moi tranquilo e en paz. Conseguín o que quería, que era que o público conectase con Sirât. Non é unha película oscary, que é como o chaman alí. Non creo que o logre, a verdade. Tampouco me proxecto, pareceume xa meritorio estar nas quinielas cunha película tan hacker nestes tempos de algoritmo». Eran as palabras de Laxe a poucas horas de que se coñecese que pasaba o primeiro corte para acceder á gran gala do teatro Dolby. «Sento moito agradecemento, veño da base, de nadar contracorriente durante moitos anos con moitos proxectos e estou moi tranquilo. Se mañá se acabase todo... É que os cineastas somos uns pesados, dámosnos/dámonos demasiados premios. Xa esta ben de Sirât, non?», chanceaba de mañá no Museo Reina Sofía. Todo enmarcado nun acto onde presentou unha instalación que permanecerá no espazo 1 do Edificio Sabatini do recinto ata o 20 de abril do 2026 e que está relacionada co filme que disparou a súa popularidade.

Laxe, en medio de la instalación sobre «Sirât» que acoge el Museo Reina Sofía.
Laxe, no medio da instalación sobre «Sirât» que acolle o Museo Reina Sofía. Fernando Villar | Efe

En todo caso, o autor de Mecosas e Ou que arde deixou claro que desexa que Sirât chegue o máis lonxe posible. «Son ambicioso, non o vou a negar. Agora mesmo está a ser moi bonito compartir a película en EE.UU. Vai distribuír en 85 países, en salas de cine, en templos», dixo.

«É moi potente e significa o lexitimarme para as miñas seguintes películas, equivale a liberdade: canto máis lonxe chegue máis plantas terá o edificio da miña próxima película desde o cal vou facer o mesmo que con Sirât, tirarme da azotea, que é o que ten que facer o artista. Se con Sirât subín 20 plantas, agora creo que estamos mínimo en 200 e o que imos facer é o que necesita a xente, que o artista morra antes de morrer, que o seu corpo sexa un lenzo e déixese atravesar pola obra de arte, que se dea á obra», concluíu.

Este é a listaxe dalgunhas das categorías reveladas este martes:

Película internacional

Belén (Arxentina)

O axente secreto (Brasil)

Un simple accidente (Francia) 

Sound of Falling (Alemaña)

Homebound (India)

A torta do presidente (Iraq)

Kokuho (Xapón)

Todo o que fomos (Xordania)

Valor sentimental (Noruega)

Palestine 36 (Palestina)

Non hai outra opción (Corea do sur)

Sirât (España)

Quenda de garda (Suíza)

A moza zurda (Taiwan)

A voz de Hind (Tunes)

Banda sonora

Avatar: Lume e cinza

Bugonia

Capitán América: A Brave New World

Diane Warren: Relentless

F1: A película

Frankenstein

Hamnet

Hedda

Unha casa chea de dinamita

Jay Kelly

Marty Supreme

Núremberg

Unha batalla tras outra

Os pecadores

Sirât

Soños de trens

Tron: Ares

Truth and Treason

Puñais por detrás: De entre os mortos

Wicked: Parte II

Mellor son

Avatar: Lume e cinza

F1: A película

Frankenstein

Misión imposible: Sentenza final

Unha batalla tras outra

Os pecadores

Sirât

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Superman

Wicked: Parte II

Mellor cásting

Frankenstein

Hamnet

Marty Supreme

Unha batalla tras outra

O axente secreto

Valor sentimental

Os pecadores

Sirât

Weapons

Wicked: Parte II

Curto de animación

Autokar 

Butterfly

Cardboard

Éiru

Forevergreen 

The Girl Who Cried Pearls

Hurikán

I Died in Irpin

The Night Boots

Playing God

 A pantasma da Quinta

 Retirement Plan

 The Shyness of Trees

 Snow Bear

Mellor maquillaxe e barbería

The Alto Knights

Frankenstein

Kokuho

Marty Supreme

Núremberg

Unha batalla tras outra

Os pecadores

The Smashing Machine

A media irmá fea

Wicked: Parte II

Longametraxe documental

The Alabama Solution

Apocalypse in the Tropics

Coexistence, My Ass!

Come See Me in the Good Lights

Cover-Up

Cutting through Rocks

Folktales

Holding Liat

Mr. Nobody against Putin

Mistress Dispeller

My Undesirable Friends: Part 1-Last Air in Moscow

The Perfect Neighbor

Seeds

2000 Meters to Andriivka

Yanuni

Curto documental

All the Empty Rooms

All the Walls Came Down

Armed Only with a Camera: The Life and Death of Brent Renaud

Bad Hostage

Cashing Out

Chasing Time

Children Non More: «Were and Are Gone»

Classroom 4 

The Devil Is Busy

Heartbeat

Last Days on Lake Trinity

On Healing Land, Birds Perch

Perfectly a Strangeness

Rovina's Choice

We Were the Scenery

Curtametraxe

Ado

Amarela

Beyond Silence

The Boy with White Skin

Butcher's Stain

Butterfly on a Wheel

Dade's Not Home

Extremist

A Friend of Dorothy

Jane Austen's Period Drama

Pantyhose

The Pearl Comb

Rock, Paper, Scissors

The Singers

Two People Exchanging Saliva

Canción orixinal

As Alive As You Need Me To Be (de Tron: Ares)

Dear Me (de Diane Warren: Relentless)

Dream As One de (Avatar: Lume e cinza)

Drive (de F1: A película) 

Dying To Ao vivo (de Billy Idol Should Be Dead)

The Girl In The Bubble (de Wicked: Parte II)

Golden (dAs guerreiras K-pop)

Highest 2 Lowest (de Do ceo ao inferno)

I Lied To You (dOs pecadores)

Last Time. I Seen The Sun (dOs pecadores)

Non Place Like Home (de Wicked: Parte II)

Our Love (de The Ballad of Wallis Island)

Salt Then Sour Then Sweet (de Come See Me in the Good Lights)

Sweet Dreams Of Joy (de Viva Verdi!)

Train Dreams (de Soños de trens) 

Mellores efectos visuais

Avatar: Lume e cinza

Estado eléctrico

F1: A película

Frankenstein

Jurassic World: o renacer

Labirinto en chamas

Os pecadores

Superman

Tron: Ares

Wicked: Parte II