
A mostra de arte contemporánea, que levaba 15 anos sen celebrarse, poderase visitar ata o 30 de setembro en distintas sedes e en diferentes localidades
22 jun 2025 . Actualizado á 05:00 h.A arte contemporánea chegou á cidade do Lérez. A 32.ª Bienal de Pontevedra xa é unha realidade e permanece desde esta fin de semana e ata o próximo 30 de setembro aberta ao público para todo aquel que queira achegarse a calquera das 13 sedes que esta mostra ten distribuídas pola cidade.
Como novidade nesta edición pontevedresa, a Bienal quixo levar a súa arte a outros lugares da provincia. Ao longo dos 101 días que a exposición é visitable haberá diferentes intervencións puntuais en cidades como Vigo, Ponteareas, O Grove e Sanxenxo.
A 32.ª Bienal de Pontevedra é un espazo de arte, pero tamén de compromiso coa realidade que nos toca vivir nos nosos días. A temática escollida para o regreso desta mostra de arte contemporánea recuperada tras 15 anos de parón non é outra que a guerra. «Volver ser humanos. Ante a dor dos demais» é o lema da que é a Bienal máis antiga de toda a península ibérica, cunha primeira edición que nos traslada ata o ano 1969. Hoxe xa é de novo unha realidade e o retorno prodúcese con vocación de permanencia para edicións vindeiras.
O Museo de Pontevedra é o epicentro da arte, pero hai ata doce sedes máis distribuídas pola cidade do Lérez en edificios e monumentos como o Pazo Provincial, a facultadas de belas artes, o Pazo dá Cultura, a praza dá Verdura ou a Illa dás Esculturas, entre outros lugares nos que se interveu artisticamente. En total uns 60 artistas deron forma a esta Bienal, moitos galegos, pero tamén un gran volume de carácter internacional (Paquistán, Israel, Francia, Estados Unidos, República Checa, Palestina...) que incluso elaboraron algunha peza ex profeso para esta mostra.
Preto da metade dos artistas que durante máis de tres meses estarán a exhibir as súas obras en Pontevedra formaron tamén parte de exposicións do prestixio da Bienal de Venecia, ningún incluso con loureiros de vitoria na mostra italiana.
A Bienal de Pontevedra lévanos por un percorrido que se entende mellor se o comezamos no edificio Castelao do Museo de Pontevedra. Alí arrincamos unha travesía que iniciamos nunha obra que representa a luz e que nos leva cara á escuridade da guerra plasmada nas obras expostas na sala de exposicións temporais, decorada para a ocasión como un buque da Segunda Guerra Mundial e onde un percorrido laberíntico invítanos a explorar obras de fotografía, ilustración, vídeo, son, montaxe… Tras este repaso artístico por catástrofes bélicas actuais e non tan actuais que arrasaron o mundo, a mostra invítanos a seguir descubríndoa fose a través das intervencións nas outras doce sedes da Bienal.
Desde a pintura de Goya ao fotoperiodismo de guerra de Gervasio Sánchez, pasando polas instalacións da checa Eva Kotátková, as performance de Fritzia Irízar ou as obras de tantos outros artistas internacionais de renome como Olafur Eliasson, Hans Haacke, Susan Philipsz, Emily Jacir ou Antoni Muntadas. Todos eles en perfecta convivencia coas obras dos máis artistas contemporáneos do panorama galego, cuxas obras coexisten en completa igualdade de espazo e lugar coas dos antes mencionados. Esta edición da Bienal conta con Antón Castro e Agar Ledo como comisarios, así como a dirección de Ángeles Tilve e a coordinación de Antón Sobral nun traballo de cohesión e posta en marcha que implicou moitas horas de traballo e unha aposta importante no económico para facer deste regreso algo grande. A Fundación RAC, Fundación Manuel Moldes e Afundación de Abanca tamén colaboran nesta cita cultural.
Acto inaugural
O acto inaugural desta 32.ª Bienal de Pontevedra contou onte coa presenza do alcalde Miguel Anxo Fernández Lores, e o presidente e vicepresidente da Deputación de Pontevedra, Luis López e Rafa Domínguez, do presente da Xunta de Galicia, Alfonso Rueda, pontevedrés e fillo dun vicepresidente da Deputación provincial nunha época na que si se estaban celebrando bienais na cidade, quen quixo pór en valor a arte. «Recupérase esta Bienal que tivo moitísima potencia e que colocou a Pontevedra no mapa a nivel nacional, europeo e, probablemente imos camiño diso, mundial. Había que atreverse a recuperala e ter ilusión, as ganas, os equipos e rodearse dos mellores para poder facelo. Aquí está o resultado», comentou o presidente da Xunta nunha inauguración na que quixo agradecer o esforzo do vicepresidente provincial, Rafa Domínguez, por sacar adiante este proxecto cultural abandonado desde fai tres lustros.
O propio Domínguez quixo aclarar na súa intervención o compromiso da Xunta de Galicia coa Bienal e engadiu que o Goberno galego vai adquirir en propiedade algunha das obras expostas en Pontevedra para que queden na cidade de forma definitiva.