A Real Filharmonía de Galicia estreará dezaseis obras para festexar os seus 30 anos

Montse García Iglesias
Montse garcía SANTIAGO

CULTURA

Presentación de la nueva temporada de la Filharmonía
Presentación da nova tempada da Filharmonía .

A orquestra deseñou a próxima tempada baixo o título «Historias». Nela unirá a música das súas orixes coa creación contemporánea

20 jun 2025 . Actualizado á 16:48 h.

«Historias». Así titula a Real Filharmonía de Galicia a tempada 2025/26 na que celebrará a súa 30 aniversariou. Esta traxectoria compartida que foron tecendo ao longo destas tres décadas os seus directores, músicos, compositores, persoal técnico, solistas e público será o eixo central do próximo curso, afirmou o seu director titular, Baldur Brönnimann. Pero non será só nostalxia, senón tamén servirá «para un impulso renovador», engadiu a directora técnica da orquestra, Sabela García Fonte. Esta combinación traducirase na fusión desa música que marcou os seus primeiros pasos, recuperando obras como Amadís de Gaula, de Johann Christian Bach, interpretada no concerto inaugural da Filharmonía en febreiro de 1996, coa estrea de dezaseis composicións actuais.

A aposta pola creación contemporánea enmárcase no proxecto Cometas. A Filharmonía encargou a oito compositores e compositoras de Galicia e outros tantos do resto de España unha peza duns cinco minutos de duración que formará parte dos programas acompañando ás grandes obras do repertorio sinfónico. Así crearán as pezas Antón Alcalde, Leticia Goás, Lula Romero, Helena Cánovas, Inés Badalo, Sofía Oriana Infante, Carme Rodríguez, José María Sánchez-Verdú, Núria Giménez-Comas, Joan Magrané, Juan Durán, Nuria Núñez Hierro, Voro García, Octavi Rimbau, Francisco Domínguez e Gabriel Erkoreka. «Reflicten o panorama da música de hoxe», destacou Baldur Brönnimann durante a presentación da tempada nun acto onda a alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín; o xerente do Consorcio de Santiago, José Antonio Domínguez; e o director-xerente do Auditorio de Galicia, Xaquín López, ademais da directora técnica da orquestra, Sabela García.

Solistas galegos

Outra das grandes apostas da tempada será o recoñecemento a talentos galegos que destacan en escenarios internacionais. Así, regresarán á súa terra para compartir escenario coa Filharmonía Diego Ares, referente internacional de clave; Raquel Areal, violinista da Filharmónica de Berlín; Andrea Rey, mezzosoprano; Esteban Batallán, trompeta principal da Orquestra Sinfónica de Chicago; e Silvia Rozas, frauta solista da Ópera de Hamburgo. Ademais, a orquestra renovará a colaboración coa violinista Amandine Beyer, que continuará como artista en residencia. En canto á batuta, tamén a levarán ao longo da tempada Ruth Reinhardt, Ben Voce, Johanna Malangré, Ágata Zajac, Clark Rundell, Paul Daniel —anterior director artístico da orquestra—, Vimbayi Kaziboni e Zoe Zeniodi

A Filharmonía incidirá no seu compromiso social. Para iso ofrecerá cinco concertos polos barrios composteláns antes de iniciar a tempada de abono, ademais de protagonizar unha nova edición de Sensoxenoma para a investigación sobre o impacto da música na saúde cerebral. Nela volverán colaborar coa Banda Municipal de Santiago. A orquestra seguirá pondo énfase na interacción co tecido cultural cunha nova edición do concerto Cantamos! onda coros galegos, coa colaboración de Amigos dá Ópera de Santiago. Ademais, «tendo en conta que os hábitos de oído non son os mesmos que no século XIX», tal e como apuntou Brönnimann, volverán contar con concértoos (En)Foco dunha hora de duración e con comentarios. O ciclo inclúe a banda sonora de Sing-sing, un monográfico dedicado a Philip Glass e un concerto ao redor da música africana con Seckou Keita, intérprete de kora. Non faltarán as actuacións didácticas.

Ademais de en Santiago, a orquestra ofrecerá dezaseis concertos noutras cidades galegas na tempada. A alcaldesa, Goretti Sanmartín, resaltou que detrás destes 30 anos «hai moita música, emoción e moitas historias». Engadiu que a Filharmonía é un «símbolo de Santiago, e temos que conseguir que che a públicos máis novos». Pola súa banda, o xerente do Consorcio remarcou que a Filharmonía é «un caso de éxito institucional, artística e cultural».