Yáñez prescinde da metade do persoal dos seus concesionarios na Coruña
A CORUÑA · Exclusivo subscritores

A concesionaria de Volkswagen, en concurso de acredores, aplicou un ERE e rescindiu o contrato de 58 dos 102 traballadores que sumaban nos seus tres centros, pendentes de cobrar tres meses de salario
03 jul 2025 . Actualizado á 08:30 h.Yáñez S.L., única concesionaria oficial de Volkswagen na provincia da Coruña, despediu a case a metade do persoal. En total, entre os tres centros (o da cidade herculina, Santiago e Ferrol) a empresa, en concurso de acredores aprobado o 25 de xuño e en vigor desde o 1 deste mes, contaba con 102 traballadores. Deses extínguese o contrato a máis da metade, 58, no marco dun Expediente de Regulación de Emprego (ERE).
Segundo os datos facilitados polo avogado concursal á CIG, o concesionario da Coruña, situado na Grela foron 29 as persoas ás que se lles rescindiu o contrato dun total de 39 que conformaban o persoal. No caso santiagués, son 18 os que se quedaron sen traballo dun total de 42, mentres que en Ferrol perderon o seu emprego 11 de 21.
De acordo o representante sindical do centro coruñés, todos os traballadores levan tres meses sen percibir o salario e, no caso dos que foron despedidos dentro do ERE, tampouco cobraron as indemnizacións correspondentes. «A empresa declarouse insolvente e estes empregados están agora no Fondo de Garantía Salarial (Fogasa)», sinalan desde a CIG.
Desde o sindicato subliñan que esta situación está a ser moi dura para o persoal. «Hai quen tivo que ir ao banco para negociar unha moratoria da hipoteca co que iso implica, outros tiveron que pedir diñeiro a familiares e, por exemplo, aínda que sexa algo menor, a ningúns lles chamaron as súas entidades financeiras anunciándolles que lles van a cobrar comisións por non ingresar a nómina desde hai tres meses», lamenta o representante sindical na Coruña, que engade que lles deben tamén os atrasos e a paga extras.
No centro coruñés, os poucos que quedan en persoal non entenden a forma na que se aplicou o ERE. «Non se entende como fixeron a lista ou non saben como funciona un concesionario ou non se explica. O que nos di o avogado concursal é que a idea é que os tres centros continúen traballando para poder abonar os pagos pendentes, pero no A Coruña non podemos facer nada. Non hai ninguén en recepción, a persoa que estaba continúa de baixa. Tampouco temos pezas para poder reparar os vehículos, recambios está pechado. Estamos cinco mecánicos pero non podemos traballar. Os clientes que veñen non se atopan a ninguén na entrada», sinalan desde a CIG.
Os poucos datos que manexa o persoal sonlles facilitados polo avogado concursal, quen lles indicou que a próxima semana visitaralles a administradora concursal asignada. «Cremos que o único concesionario da provincia que queren manter é o de Santiago, pero non sabemos que vai pasar. Estamos en xullo, a maioría temos as vacacións pendentes e non sabemos nin se están aprobadas ou non. Logo vén agosto e ímonos a pór en setembro con case xa seis meses sen cobrar. Non sabemos nada».
Yáñez fíxose cos concesionarios coruñeses no 2019
Así mesmo, os traballadores explican que lvos clientes de vehículos industriais só poden ser atendidos en caso de avaría nos centros Volkswagen de Lugo ou Pontevedra. Ante a situación algúns usuarios xa mostraron o seu malestar aos empregados e tamén na internet, a través das reseñas de Google. «Antes de abril, cando a empresa entrou en preconcurso de acredores, xa levabamos meses tendo problemas á hora de pedir pezas, pero non sabiamos que pasaba e non sabiamos que dicir á xente», explican os empregados.
Yáñez fíxose coa concesión destes tres centros da firma alemá na provincia coruñesa no 2019. Desde entón foron producindo despedimentos. Ata esa data, os espazos eran propiedade de Automóbiles Sánchez. Yáñez adquiriunos nunha operación na que incorporou a uns setenta traballadores do persoal de Sánchez. Nese momento, había un cuarto centro, o de Carballo, que pechou en novembro do 2023. Aos seus nove traballadores ofrecéuselles ser recolocados noutras instalacións do grupo ou chegar a un acordo para a desvinculación.
A empresa foi fundada por Jesús Yáñez Pérez en 1959 e foi a primeira concesión de Seat en Santiago, pero posteriormente especializouse na marca alemá Volkswagen. La Voz contactou este martes co xerente do grupo, que declinou facer declaracións sobre este asunto, xa que, segundo indicou, que xa non traballa nesta compaña.