La Xunta y los Concellos de Ribadeo y de Trabada firman un convenio para invertir 8,5 millones en una nueva red de abastecimiento de agua
RIBADEO

La conselleira de Medio Ambiente rubricó este miércoles el acuerdo con los alcaldes de ambos ayuntamientos
02 jul 2025 . Actualizado a las 18:04 h.La conselleira de Medio Ambiente e Cambio Climático, Ángeles Vázquez, y los alcaldes de Ribadeo, Daniel Vega, y de Trabada, Rubén García, firmaron este miércoles en Ribadeo un convenio, con una vigencia de cinco años, para la ejecución de una nueva red de abastecimiento de agua.
La previsión de Augas de Galicia es que las obras estén licitadas antes de que concluya el verano «e adxudicadas a comezos do que vén». Desde Ribadeo apuntaron que el plazo de ejecución será de 15 meses.
En la actuación se invertirán 8,5 millones. La Xunta aportará el 80 % —con la cofinanciación de la UE a través del Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional—; el Concello ribadense asumirá el 20 % restante y el de Trabada pondrá a disposición los terrenos. La conselleira, que estuvo acompañada del director de Augas de Galicia, Roi Fernández, recordó el deterioro de la red existente, construida hace 40 anos, además de las averías y roturas continuas, «que impiden que se poida garantir a cobertura da demanda de auga actual».
Según la información de la Xunta, «o convenio prevé toda unha serie de intervencións en ambos municipios que terá como actuación principal a execución dunha nova condución de fundición de 15 quilómetros entre o depósito de Vilarbetote (Trabada) e o de Loureiro (Ribadeo) que mellorará a rede de abastecemento a Ribadeo e discorrerá en paralelo á tubaxe xa existente. Ademais, a futuro, as obras novas poderán darlle servizo tamén aos veciños de Trabada».
La actuación se completará con otra intervención: «Recuperaranse 3,5 quilómetros da antiga vía do tren mineiro para habilitar unha senda peonil e facilitar o acceso para labores de mantemento, ao tempo que se colocará unha nova pasarela sobre o río Grande».
El alcalde ribadense espera que la Diputación se sume al proyecto y valora la disposición de la Xunta para ejecutar esta obra «vital e moi importante para Ribadeo, xa que corremos un risco importante de quedar sen auga en calquera momento por culpa das continuas roturas».
El regidor trabadense destacó que la firma del convenio «é un paso adiante froito da boa colaboración institucional. Queremos poñer en valor o entendemento e coordinación entre o Concello de Trabada e o de Ribadeo, que permitiu avanzar nun proxecto necesario para garantir un servizo básico».