O furor da cociña: delantales artesanais e con estrela michelín

VÍCTOR LÓPEZ / M.C. REDACCIÓN / LA VOZ

A MariÑA

cedida

Julieta e Lucía Vargas, de Mondoñedo, creadoras de Bria Concept: «A idea era ofrecer estampados personalizados e máis divertidos que os que había»

02 ago 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Nunha primeira lectura calquera, incluso o máis perspicaz da escola, podería pensar que «cociña» e «tendencias» son dous mundos opostos, talvez como a auga e o aceite ou o chándal e os tacóns, que cando van cada un polo seu lado, a cousa pinta mellor. Pero é evidente que desde hai non moito tempo os fogóns están de moda, e se hai alguén que sabe de moda son precisamente elas: Julieta, deseñadora gráfica, e Lucía, deseñadora de moda. Dúas irmás arxentinas afincadas desde hai anos en Mondoñedo que souberon espremer ao máximo a fusión de ambos os conceptos. Así xorde «Bria Concept» (www.briaconcept.com), unha firma de delantales artesanais con raíces lucenses e manequíns polos máis selectos restaurantes de toda Galicia. Ademais, os concursantes de «Come a Comarca», programa da TVG producido por Voz Audiovisual, levan meses lucindo os seus deseños na pequena pantalla, proba de que o seu traballo se ha ir facendo, a lume lento, cun oco entre as elites culinarias.

-Como nace «Bria Concept»?

-Empezamos cos delantales en 2017, fai xa tres anos. Márcaa Artesanía de Galicia, coa que xa traballabamos, organizou unha feira enfocada ao mundo da cociña: Artesanía no Prato. Nós, á marxe da formación profesional, levabamos desde pequenas facendo deseño téxtil, que é ao que se dedicaban os nosos pais, e dixemos: por que non? Así foi como armamos este proxecto.

-E, por que delantales?

-Nós sempre nos centramos no téxtil e na estampa. Ata entón faciamos camisetas ou bolsos, pero cando xurdiu o de Artesanía non Prato e vimos o bum que tiña entón o universo da cociña, ocorréusenos facer unha colección de delantales algo orixinais. A idea era ofrecer estampados personalizados e máis divertidos que as vestimentas clásicas. Un cociñeiro necesita estar uniformado no seu traballo e iso canto máis loce, mellor.

-Facédelo todo desde cero, como é o proceso de creación?

-O cliente contacta connosco e adoitamos dedicar unha semana a ver o que queren, o que necesitan, visitamos o seu local para estudar a súa decoración e demais. En base a iso definimos as propostas. É un traballo en equipo, aínda que os chefs adoitan confiar en nós. Daquela o proceso de creación é máis complexo: escoller os tecidos, o patronaje, os materiais para as cintas, serigrafiar,... adoita durar tres ou catro semanas.

-Usades algún criterio especial para a selección dos tecidos?

-Teñen que ser resistentes, porque se manchan moito, lávanse a altas temperaturas... Ademais, adoitamos apostar, dentro do que hai, polos máis sostibles. As tintas que usamos son a base de auga, así que tamén son ecolóxicas.

-Póndeslle moito empeño...

-Tratamos de coidar o proxecto todo o que podemos. Levar á práctica a linguaxe e o espírito do local e da súa xente. Facémolo toda á súa medida, reflectindo aquilo co que se senten máis identificados: a súa cidade, os seus pratos estrela... Trátase de darlle un toque diferenciador ao negocio.

-Foi doado facerse un oco no mundo?

-Doado non hai nada. Foi todo unha aventura. Ao empezar nunha feira de profesionais da cociña, había chefs de toda Galicia. Aí fómonos coñecendo e é un mundo no que todos se relacionan, entón falan de ti, recoméndanche... Puxéronnolo bastante sinxelo e aos poucos foron chegando os primeiros encargos.

-É un mercado moi cotizado?

-Cando empezamos eramos as únicas en Galicia que faciamos deseños así, delantales personalizados e a medida.

-Entón teredes clientes en toda Galicia...

-Estamos contentas. Fixemos cousas para Vigo, Santiago, A Coruña, Ferrol,... E agora para «Come a comarca», que foi sin duda unha fiestra de promoción brutal e unha oportunidade de ouro para darnos a coñecer.

-Cal será o próximo proxecto?

-Na corentena empezamos a facer máscaras hixiénicas de tea, moitos restaurantes pídennolas a xogo cos delantales e tamén as facemos para particulares. De feito, xusto hoxe recibimos un pedido bastante grande dunha asociación de caza e pesca. A firma é «Bria Masc».