
É outro mundo. Todo o que rodea á Galicia 52 Super Series Royal Cup parece doutro planeta, doutro planeta con mar, obviamente. Vendo todo o que implica a súa celebración, a millonada que se move ao redor desta proba e a cantidade de persoas que despraza, dá a sensación de que non se fala dela todo o que merece. Estamos a falar dunha das tres probas de vela máis importantes do mundo xunto coa Copa América e a Volta ao Mundo. Durante toda a semana estiveron a competir á sombra das illas Cíes e con sede no Club de Iates de Baiona, convertido na capital do deporte náutico a nivel planetario. O domingo pasado estiven alí admirando a montaxe da 52 Super Series e tiven a sorte de coñecer por mediación duns amigos a Elena Pérez, a muller de Víctor Mariño, un dos galegos que compiten no alemán TP52 Platoon Aviation de Harm Müller-Spreer. Non é calquera cousa que conten contigo para formar parte da tripulación dunhas embarcacións cun custo medio de millón e medio de euros e un equipo de 45 persoas e cun presuposto por tempada duns cinco millóns por barquito. «Non navegan sempre os mesmos, buscan aos mellores en función das necesidades de cada proba», coméntanme mentres camiñamos cara ao pantalán que construíron exprofeso para dar cabida a estes fórmula 1 fabricados en fibra de carbono e que parecen máis avanzados que a IA. Como ía coa muller de Víctor tiven a oportunidade de coarme entre os deportistas de nove nacionalidades e ver como recollían as velas que depositaban coma se fosen capazos de bebé nunhas pneumáticas auxiliares que xa lles gustarían á Garda Civil. E sobre a cuberta do Platoon saudei a Víctor Mariño, Gabriel de Llano, cuxo pai foi presidente do Náutico da Coruña; Jaime Gándara e Javier da Gándara, do equipo técnico, deportivo e de apoio desta nave espacial marítima.
Os 11 VELEIROS
É espectacular velos navegar coas súas velas negras, pero quedo coa imaxe de terra. O aparcadoiro do Club de Iates convertido nun portacontedores no que cada equipo garda todo o necesario. «Ningúns viaxan con dous colectores. Levan as velas, o equipamento dos tripulantes, pezas e todas as ferramentas necesarias», explican mentres un mozo cose unha vela cunha máquina. É a segunda vez que o evento recala na localidade e este curso volve con motivo do 60.º aniversario da entidade.
O presuposto dunha cita deste tipo rolda os 600.000 euros, aínda que no caso de Baiona o que fan é brindarlle todos os servizos e a cambio estímase que terá un retorno para a zona duns dous millóns de euros. Hai que ter en conta que algúns equipos estiveron tres semanas. Os barcos chegaron por mar nun gran colector desde a localidade francesa de Saint Tropez, onde se celebrou a regata anterior. «O último que aperta un parafuso tamén é campión do mundo», dicía esta semana a La Voz Alechu Retolaza desde a organización do evento. Sempre me chamou a atención a tranquilidade de Alechu, aínda que haxa un universo de cousas urxentes á súa ao redor. Aí teñen a este grupo de galegos que compiten na fórmula 1 do mar. Un luxo para Galicia.