A Xunta anula a concesión do bus que conecta Vigo co Val Miñor e Ou Baixo Miño

Pedro Rodríguez
pedro rodríguez VIGO / LA VOZ

SALVATERRA DE MIÑO

M.MORALEJO

A empresa Lugove, que tomou a vez de Atsa en 2020, seguirá prestando o servizo ata que se implante un novo contrato

20 oct 2025 . Actualizado á 17:50 h.

O 23 de decembro de 2020 os autobuses de Automóbiles de Tui (ATSA) deixaban de transportes aos pasaxeiros de Ou Baixo Miño e O Val Miñor,  a Vigo como levaban facendo medio século. Unha unión temporal de empresas (UTE) integrada por firmas de fóra de Galicia con outras da comunidade gañaba o concurso convocado pola Xunta e os buses de Lugove convertíanse así no medio de transporte habitual de miles e miles de persoas da área da cidade. Hoxe, cinco anos máis tarde, a Xunta anunciou que se interrompeu por mutuo acordo o contrato coa empresa, que ofrecía un servizo que xerou varias queixas dos usuarios ao longo deste tempo. A área de Vigo rexistrou só en 2024 preto de 1,9 millóns de viaxes, dos cales máis de 470.000 foron realizadas por escolares a través do servizo de transporte integrado.

A decisión foi tomada o mes pasado porque «apreciouse a existencia dun interese público na resolución conxunta das cinco conexións ao permitir acometer de forma coordinada o redeseño do servizo público de transporte regular de viaxeiros por estrada na zona sur da provincia de Pontevedra e que é atendida por ditos contratos», indican fontes oficiais da consellería de Presidencia, que insisten en que buscan unha «mellora na oferta de servizos para dar resposta as necesidades actuais da ciudadanía».

O Goberno galego pediu aos concellos de Baiona, Covelo, Gondomar, A Guarda, Mondariz, Mondariz Balneario, Mos, As Neves, Nigrán, Oia, Ponteareas, O Porriño, O Rosal, Salceda de Caselas, Salvaterra de Miño, Tomiño, Tui e Vigo que realizarán as súas propostas para a mellora do servizo e o prazo remata este mesmo luns. 

Agora, a Xunta analizará as propostas recibidas e, tras a súa análise técnica, convocará os concellos para «abordar as melloras concretas do servizo en cada municipio». Catro das cinco concesións actuais prestan exclusivamente servizos de transporte integrado. En concreto, os contratos de servizos compartidos son o XG667, que opera no termo municipal de Mondariz e no oeste do de Covelo; o XG668, que tamén opera en Mondariz; o XG669, que cobre o municipio de Ponteareas; e o XG859, que circula no termo municipal de Tui. A concesión XG883 dá servizo á comarca de Ou Baixo Miño e ao sur da comarca de Vigo.

Mentres non se implanten os novos contratos, durante un prazo máximo de 12 meses, as actuais concesións continuarán a prestar o servizo coas condicións fixadas en 2020. 

Nigrán reclama máis frecuencias con Vigo e co hospital Álvaro Cunqueiro

O Concello de Nigrán agarda «que a nova concesión do servizo de transporte público na comarca sexa a oportunidade definitiva para acabar coas deficiencias amosadas desde o mesmo 23 de decembro de 2020, cando Lugove deu o relevo a ATSA como nova concesionaria». O alcalde, Juan González, tachou de «insuficiente» o servizo que prestaba Lugove e reclama á Xunta un incremento das frecuencias entre Nigrán e Vigo e viceversa, establecéndose intervalos de paso polo municipio de 30 minutos desde as 7:00 e 22:00 horas independentemente de que sexa verán ou inverno.

Ademais, o rexedor tamén insiste en que debe ser «obrigatorio» envíense autobuses de reforzo cando un vehículo circule ao máximo da súa capacidade para que quede ningún usuario en terra, «situación que se repetiu constantemente cada verán ante as queixas lóxicas dos veciños e do propio Concello». Ademais, o Concello solicitou nun escrito remitido á Dirección Xeral de Mobilidade unha ampliación e mellora das conexións co hospital Álvaro Cunqueiro e que este servizo realícese sempre con vehículos adaptados. Nigrán tamén  demanda paneis explicativos nas paradas visibles e doados de comprender e un sistema de xeolocalización en tempo real que permita ao usuario coñecer en cada momento o tempo estimado de demora de cada liña.

Finalmente, o Concello pide á Xunta que asuma no contrato do «Nigránbus», operativo desde 2022 dentro do Plan de Transporte Metropolitano de Galicia, o que significa que se fai cargo Lugove a cambio de que o municipio achegue un canon anual de 80.000 euros máximo á Xunta.