Las parejas de hecho se equipararán a los conyugues
30 dic 2025 . Actualizado a las 20:54 h.El pleno de Nigrán aprobó ayer con los votos a favor del gobierno local (PSOE) y del BNG la nueva ordenanza que regula las plusvalías municipales, es decir, las que gravan la revalorización de un terreno en el momento en el que se traspasa por compra o herencia. El pleno acordó ayer sacar adelante la ordenanza sin estimar las alegaciones presentadas por tres particulares y por la asociación Chandebrito 1807 y el alcalde, Juan González, destacó que se «trata dunha modificación que, por primeira vez, equipara ao conxugue cunha persoa coa que se convive, sempre que estea inscrita no rexistro de unións de parellas de feito». Además, recuerda que «tamén serán bonificables cun 95 % as persoas que polo seu grado de dependencia teñan que abandonar a súa residencia para residir coa persoa coidadora ou entrar nun centro de maiores».
El BNG de Nigrán indicó ayer que apoyó la medida por «coherencia no seu posicionamento en materia fiscal» y recordó que la modificación fue realizada «a iniciativa dos servizos técnicos municipais, por ordenar a regulación indiscriminada dos beneficios fiscais aplicados ás transmisións por causa de morte, que en Nigrán supón case a exención do imposto, ao aplicar unha bonificación do 95 % a todas as transmisións por esta causa, a diferencia de outros concellos como Vigo onde a bonificación é do 50 %». Además, propusieron «un cambio máis profundo na ordenanza coa substitución do tipo único do 27% existente actualmente a un modelo cun tipo de gravame que vaia diminuíndo segundo os anos transcorridos dende a adquisición do ben».
Desde Somos Nigrán, sin representación en el pleno, lamentaron ayer que la modificación es una «suba oculta que garante que o cálculo da base impoñible sexa sempre dos máis altos permitidos pola lei, elevando a cota a pagar de xeito automático».
Por su parte, la Asociación Vecinal y Cultural Chandebrito 1807 lamenta que el grupo municipal del PSOE y el concejal del BNG del Concello de Nigrán desestimasen las alegaciones presentados por esta entidad vecinal a la modificación de la Ordenanza fiscal reguladora del impuesto sobre el incremento del valor de terrenos de naturaleza urbana, las plusvalías municipales, que afecta tanto las herencias como a las ventas.
La agrupación vecinal proponía que se mantuviese, tal y como estaba contemplado en la anterior ordenanza fiscal desde el año 2000, una bonificación del 95 % de la cuota resultante a pagar para los casos de las herencias entre cónyuges, descendentes y ascendentes, por naturaleza o adopción, tanto para la vivienda habitual como para los terrenos y otras propiedades urbanas.
«O PSOE, conxuntamente co representante do BNG, reduciron drasticamente esta bonificación deixándoa só para a herdanza da vivenda habitual do cesante e cumprindo varias condicións restritivas, entre elas que non se poida vender durante 4 anos», explican los vecinos de Chandebrito
Por otra parte, también rechazaron la alegación vecinal que proponía reducir el tipo impositivo alto del 27 %. La asociación vecinal afirman que el gobierno de Nigrán muestra con ello un afán recaudatorio con la aprobación definitiva de la ordenanza fiscal de este impuesto, «o que resultará tremendamente inxusto e gravoso para a economía das familias de Nigrán».