A «mestra empoderada» de Moaña

Monica Torres
mónica torres MOAÑA / LA VOZ

MOAÑA

cedida

Carla Lis, que ten 15.000 seguidores en redes, afirma que «o que se aprende xogando lémbrase toda a vida»

21 may 2024 . Actualizado á 20:49 h.

A «mestra empoderada», que fichou a máis de 15.000 seguidores en Instagram en pouco/pouo máis dun ano, vive en Moaña e ultima o seu debut na literatura educativa. Carla Lis Vilas é un mozo de 27 anos, «mestra por vocación» e creadora de recursos educativos en papel. Non renega das ferramentas dixitais nin da intelixencia artificial, pero aposta por volver aos xogos sen pantallas para equilibrar o desfasamento entre modelos educativos. «Manipular un libro é unha experiencia educativa e sensorial máis completa que a dunha pantalla. Os nenos seguen querendo e tamén necesitan libros de papel», sostén Carla. Comezou a facer os seus propios recursos cando preparaba as oposicións e, tras notar a aceptación e interese que suscitaban, decidiu compartilas a través da plataforma de deseño e comunicación visual Canva.

«A maioría son españois, pero tamén teño moitos seguidores en Latinoamérica, Chile México, Paraguai ou Venezuela. Faime moita ilusión que as miñas propostas axuden tanto», apunta esta creadora que, tamén dá clases particulares a unha vintena de nenos de Primaria e ESO.

«O que se aprende xogando, lémbrase para sempre», defende e púxose ao choio. Con tal empeño que, a principios de xuño, sairá á venda o seu primeiro libro didáctico, da editorial Sar Alexandría, de Castelló. Abordará a aprendizaxe da ortografía, «porque é un dos grandes piares da educación». A experiencia demostroulle que hai moitos contidos da materia que poden resultar «aburridos ou difíciles» e a súa proposta pretende «evitar esa frustración». Para iso elaborou máis de medio centenar de propostas recargables para unha aprendizaxe lúdica e significativa. O abanico é variado e oferta, desde adaptacións de xogos tradicionais de mesa, a versións sobre taboleiro de actividades atractivas para nenos e mestres. «Probei todos cos meus alumnos, o que me axuda a ver posibles fallos e melloras. Eles aprenden comigo, pero tamén aprendín moito con eles», considera.

Da súa chistera saíron varias ocas «porque é un xogo que lles encanta», para aprender adxectivos, substantivos ou ortografía. «Mantéñense as casas da ponte, o cárcere, a casa e a oca, pero, nas demais, hai que ir completando contidos para avanzar». A mestra empoderada tamén deseñou taboleiros multiplicadores ou persoais para traballar a acentuación e consegue que os nenos conxuguen verbos encestándolos a modo de partido de baloncesto con canastras que só puntúan cando se acerta co tempo verbal de cada balón que se lanza. «Motívalles especialmente xogar entre eles e non de xeito individual. Tamén fago moitas fichas de repaso porque é inevitable practicar os típicos exercicios que lles entran nos exames pero intento que teñan cor e que sexan máis visuais que unha simple folla en branco e negro», apunta.

A súa biblioteca particular crece, case a diario, porque asegura adorar o seu traballo. «Sigo aprendendo e comparto moitas cousas porque o meu seguidores están comigo apoiándome e interesándose polo que fago», afirma.

Carla crea os seus propios contidos e despois imprímeos, plastifica, recorta e, sobre todo utiliza. Cando xa os ha testado, compárteos e todas as persoas que pican sobre a opción «Gústame» e compárteno, reciben un PDF que lles permite descargar e imprimir o seu recurso sen custo ningún. «Encántame crear recursos educativos e reláxame. Os meus alumnos pregúntanme sempre que teño preparado para ese día porque saben que traballo moito para sorprenderlles, así eles están motivados, pásaselles o tempo voando e eu gozo moitísimo esa sensación», di. Fai especial fincapé na ortografía «porque se está perdendo por economizar nas redes e co uso masivo dos textos preditivos que se corrixen sós» e polas destrezas que conleva a lectoescritura para o desenvolvemento.