
Peinador convértese en pista alternativa á lusa pola néboa e as súas obras
29 may 2025 . Actualizado á 02:26 h.O aeroporto de Vigo viviu unha xornada histórica este luns ao converterse en pista alternativa á terminal aérea do Porto. A néboa e a desconexión do seu sistema de guiado en situacións de baixa visibilidade, a causa das obras de reforma da pista central do Sá Carneiro, fixo de xeito imprevisto que se sumasen dez operacións ás 27 que estaban programadas para todo o luns. Dita circunstancia propiciou a chegada a Vigo de aeroliñas que non forman parte do seu panel de voos habitual, como a luxemburguesa Luxair cun voo procedente do seu país; Transavia con outro avión que partiu de París, ou Volotea, que regresou así de xeito casual a Peinador cunha operación con saída en Nantes.
Á lista de voos empurrados pola néboa cara a Vigo sumáronse tamén senllos avións de Vueling, con saída en Barcelona, e un Air Nostrum que partiu de Barajas e que en ambos os casos tiñan a Porto como punto de chegada.
A concentración de aterraxes desviadas a Vigo produciuse entre as sete da mañá e as oito, e a partir das nove e ata as 10.15 horas efectuáronse as saídas con dirección a Porto, ao levantarse alí a néboa e recuperarse as condicións operativas sen necesidade de asistencia guiada. Só o voo chegado de Madrid non continuou cara ao país veciño.
A xornada vivida o luns e que podería repetirse en próximas xornadas se volve actuar a néboa sobre Porto, será difícil que se rexistre a partir do 11 de xuño, data fixada para activar a torre remota no aeroporto de Vigo, un cambio que implicará diversas restricións na súa operativa. De entrada, serán suspendidos os voos de aeronaves guiadas en modo visual (salvo emerxencias) e restrinxirase a único voo simultáneo a circulación entre as 9.30 e as 11.30 horas para que se poidan dirixir sen problemas desde o posto situado nos baixos do antigo aparcadoiro público de Peinador. As mesmas condicións que se establecerán no primeiro mes de proba estenderanse nunha segunda fase a un horario similar á primeira hora da tarde, segundo o plan de implantación do sistema que aínda está a ser visado por técnicos da Axencia Estatal de Seguridade.
O aeroporto do Porto só pechou unha xornada o 10 de setembro pasado para realizar en menos de 24 horas a rehabilitación da súa pista, aínda que o resto dos traballos continúan aínda ata febreiro do próximo ano, concentrándose a maior parte das realizacións en horario nocturno. Aínda resta por levar a cabo un cambio na drenaxe da pista e a instalación dun segundo sistema de axuda á navegación ILS de categoría II para a cabeceira menos equipada coa devandita ferramenta ata o momento, o que ampliará a capacidade operativa da terminal lusa. Todas as obras están a ser realizadas pola empresa española Acciona, por un importe de 50 millóns de euros.