Patrocinado porPatrocinado por

Un incendio devora un buque de 50 metros de eslora no porto de Ribeira

SOMOS MAR

La Voz

Os equipos de extinción descartan acceder ao interior do buque, de 50 metros de eslora, debido ás altas temperaturas e á intensa fumareda

02 sep 2025 . Actualizado á 11:45 h.

Un virulento incendio devora desde preto de as 16.45 horas deste luns un buque amarrado no porto de Ribeira. O barco afectado, de nome Awadi, ten bandeira de Mauritania, 50,75 metros de eslora, 10,32 de manga e unha tonelaxe bruta de 780 toneladas. O seu porto basee é o de Nouadhibou, no norte do seu país.

Despois de traballar durante toda a noite, os medios despregados no lugar dedican agora os seus esforzos para tratar de manter o barco á boia e evitar que acabe afundíndose. Para iso, intentan sufocar o lume desde o exterior, tras descartar acceder ao interior debido ás altas temperaturas e a intensa fumareda que se estenden polo porto ribeirense.

Ao parecer, a embarcación estaba a ser reparada co fin de acabar viaxando á costa de África para pescar ao arrastre. Os traballos de extinción comezaron na tarde do luns no parque de pesca, espazo no que se iniciou o lume, ao parecer a raíz dunha faísca de soldadura, aínda que as causas serán obxecto de investigación unha vez liquídese a emerxencia.

Carmela Queijeiro

No punto despregouse un amplo dispositivo composto por dotacións dos parques de bombeiros de Ribeira e de Boiro, o GAEM ribeirense, axentes das policías Nacional e Local, persoal de Salvamento Marítimo, Gardacostas e profesionais de Portos de Galicia, entidade que coordina a incidencia. Ata o porto tamén se desprazou o alcalde de Ribeira, Luís Pérez Barral, e o concelleiro de Mar, Fernando Abraldes, o capitán marítimo de Arousa, Juan Andrés Pérez, ademais de representantes da casa armadora, con sede en Santiago de Compostela, e o suboficial do Consorcio Provincial de Bombeiros.

Durante varias horas estivo a tratarse de controlar as chamas, pero estas estendéronse rapidamente polo barco, xerando unha gran columna de fume visible desde distintos puntos de Ribeira. Os bombeiros acometeron labores de extinción desde o propio barco, mentres que desde a patrulleira Mar de Galicia de Gardacostas tratouse de sufocar o lume desde o mar. A súa estratexia consistiu en comezar arrefriando o casco do barco con auga para tratar de frear o avance das chamas. Con todo, a pesar de os numerosos intentos dos servizos de emerxencia, as chamas propagáronse por todo o buque.

O lume avanzo rapidamente pola estrutura da embarcación, estendéndose ata a adega e chegando á ponte de mando. Ás horas de iniciarse o incendio, o buque comezou a escorarse cara a estribor debido á gran cantidade de auga utilizada para apagar as chamas. Por este motivo, o operativo tivo que colocar bombas de achique para evitar que o buque se fose a pique.

Desde Salvamento Marítimo desprazaron ata o punto, por iniciativa propia, ao buque María Pita con base en Vigo co fin de apoiar a emerxencia no caso de que fose necesario, tanto para participar na extinción do lume como para realizar labores de prevención de posibles episodios contaminantes.

Segundo o seu geolocalizador, o arrastreiro incendiado levaba amarrado no porto de Ribeira desde o mes de abril. O buque foi construído en 1980 no estaleiro noruegués Storviks Mekaniske Verksted e bautizado como Anny Kraemer. Tras isto, pasou a chamarse Kagtind, aínda que mantivo a bandeira de Noruega. En xuño do 2018 enarborou o pavillón de Guinea Bissau co nome de Baobab. Desde xullo do ano pasado, xa coa súa actual nomenclatura, pasou a ondear a bandeira de Mauritania.