Os equipos de extinción descartan acceder ao interior do buque, de 50 metros de eslora, debido ás altas temperaturas e á intensa fumareda
02 sep 2025 . Actualizado á 11:45 h.Un virulento incendio devora desde preto de as 16.45 horas deste luns un buque amarrado no porto de Ribeira. O barco afectado, de nome Awadi, ten bandeira de Mauritania, 50,75 metros de eslora, 10,32 de manga e unha tonelaxe bruta de 780 toneladas. O seu porto basee é o de Nouadhibou, no norte do seu país.
Despois de traballar durante toda a noite, os medios despregados no lugar dedican agora os seus esforzos para tratar de manter o barco á boia e evitar que acabe afundíndose. Para iso, intentan sufocar o lume desde o exterior, tras descartar acceder ao interior debido ás altas temperaturas e a intensa fumareda que se estenden polo porto ribeirense.
Ao parecer, a embarcación estaba a ser reparada co fin de acabar viaxando á costa de África para pescar ao arrastre. Os traballos de extinción comezaron na tarde do luns no parque de pesca, espazo no que se iniciou o lume, ao parecer a raíz dunha faísca de soldadura, aínda que as causas serán obxecto de investigación unha vez liquídese a emerxencia.

No punto despregouse un amplo dispositivo composto por dotacións dos parques de bombeiros de Ribeira e de Boiro, o GAEM ribeirense, axentes das policías Nacional e Local, persoal de Salvamento Marítimo, Gardacostas e profesionais de Portos de Galicia, entidade que coordina a incidencia. Ata o porto tamén se desprazou o alcalde de Ribeira, Luís Pérez Barral, e o concelleiro de Mar, Fernando Abraldes, o capitán marítimo de Arousa, Juan Andrés Pérez, ademais de representantes da casa armadora, con sede en Santiago de Compostela, e o suboficial do Consorcio Provincial de Bombeiros.
Durante varias horas estivo a tratarse de controlar as chamas, pero estas estendéronse rapidamente polo barco, xerando unha gran columna de fume visible desde distintos puntos de Ribeira. Os bombeiros acometeron labores de extinción desde o propio barco, mentres que desde a patrulleira Mar de Galicia de Gardacostas tratouse de sufocar o lume desde o mar. A súa estratexia consistiu en comezar arrefriando o casco do barco con auga para tratar de frear o avance das chamas. Con todo, a pesar de os numerosos intentos dos servizos de emerxencia, as chamas propagáronse por todo o buque.
O lume avanzo rapidamente pola estrutura da embarcación, estendéndose ata a adega e chegando á ponte de mando. Ás horas de iniciarse o incendio, o buque comezou a escorarse cara a estribor debido á gran cantidade de auga utilizada para apagar as chamas. Por este motivo, o operativo tivo que colocar bombas de achique para evitar que o buque se fose a pique.
Desde Salvamento Marítimo desprazaron ata o punto, por iniciativa propia, ao buque María Pita con base en Vigo co fin de apoiar a emerxencia no caso de que fose necesario, tanto para participar na extinción do lume como para realizar labores de prevención de posibles episodios contaminantes.
Segundo o seu geolocalizador, o arrastreiro incendiado levaba amarrado no porto de Ribeira desde o mes de abril. O buque foi construído en 1980 no estaleiro noruegués Storviks Mekaniske Verksted e bautizado como Anny Kraemer. Tras isto, pasou a chamarse Kagtind, aínda que mantivo a bandeira de Noruega. En xuño do 2018 enarborou o pavillón de Guinea Bissau co nome de Baobab. Desde xullo do ano pasado, xa coa súa actual nomenclatura, pasou a ondear a bandeira de Mauritania.