Patrocinado porPatrocinado por

UGT reclama para os estaleiros de Cádiz o proxecto de modernización das fragatas F-100 comprometido para Ferrol

Beatriz García Couce
Beatriz Couce REDACCIÓN

SOMOS MAR

Dos fragatas F-100 en Ferrol
Dúas fragatas F-100 en Ferrol JOSE PARDO

O sindicato socialista afirma que «está en dúbida» se se fará na planta galega, como prometeron tanto Navantia como o Ministerio de Defensa

07 jul 2025 . Actualizado á 14:44 h.

Foi un anuncio reiterado do Goberno -a través do Ministerio de Defensa-, que ratificou o presidente de Navantia, Ricardo Domínguez, fai tan só uns meses. A modernización das fragatas F-100, que foron construídas en Ferrol, levará a cabo tamén no estaleiro desta cidade. Este luns, o secretario xeral de FICA UGT en Cádiz, Antonio Montoro, asegurou que reclamarán ao Goberno que este proxecto recaia nas factorías da empresa pública na baía de Cádiz, segundo recolleu Europa Press.

As guerras localistas non son novas en Navantia, adoitan producirse cando uns estaleiros contan con carga de traballo e outros carecen dela. Os desvíos de faena entre centros -ordenados pola dirección da compaña- tamén son habituais en épocas de secas parciais. Así se explica que o estaleiro de Puerto Real (Cádiz) materializase o último buque de aprovisionamento en combate (BAC) -tipo de barco no que está especializada a planta ferrolá- ou que a factoría galega fixese un Buque de Acción Marítima (BAM), modelo que se constrúe habitualmente en San Fernando (Cádiz).

Pero actualmente non existe problema ningún de carga de traballo en ningunha planta do naval público nacional, e por iso é polo que a reclamación do sindicato socialista gaditano poida gardar máis relación coa proximidade das eleccións andaluzas -previstas para o próximo ano- que cunha urxencia real por falta de emprego para os persoais da baía. Así, na factoría de San Fernando constrúense corvetas para a Armada de Arabia Saudita e un patrulleiro para a de Marrocos; en Puerto Real, única factoría do grupo onde se combina o sector da eólica mariña co naval militar, hai en carteira dous pedidos para o primeiro mercado e tamén compartirá coas plantas británicas a construción de tres megabuques loxísticos para a Mariña do país. As instalacións de Cádiz están especializadas na reparación de grandes cruceiros, con saturación de encargos.

A reclamación de UGT vai dirixida, anunciou Antonio Montoro, ao Goberno, un Executivo na que a ministra de Facenda, María Jesús Montero, departamento do que colga a Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI), dona de Navantia, será a candidata socialista ás eleccións á Junta de Andalucía .

O líder uxetista afirmou esta mañá que o desvío da modernización das F-100 -que superará os 2.000 millóns de euros de investimento- «suporía o respaldo político ás tres factorías de Navantia da nosa baía, cun proxecto súpers importante», e engadiu que «este proxecto podería equiparar a reparación aproximadamente de 250 cruceiros».

Por iso, incidiu que desde UGT, «ao máximo nivel», solicitará ao Goberno que este proxecto recaia na baía de Cádiz, porque, segundo indicou, «está na dúbida entre facelo aquí ou en Ferrol».

Cabe lembrar que o Goberno aprobou o pasado 22 de abril o Plan Industrial e Tecnolóxico da Seguridade e a Defensa, dotado con 10.471 millóns de euros para elevar ata o 2% do PIB o presuposto nacional para Defensa. Neste contexto, o Ministerio de Industria e Turismo participa nos 31 programas do plan e Navantia desenvolve cinco deles, en concreto: o do buque de aprovisionamento en combate (BAC), o da modernización das fragatas F-100, o da actualización dos buques anfibios tipo LPD, o da plataforma naval de intelixencia para substituír ao buque Alerta e o do buque hidrográfico oceánico. En principio, a modernización das fragatas con novas capacidades conta cunha previsión de presuposto de 1.280 millóns de euros en anualidades ata o ano 2029 en anticipos do Ministerio de Industria ao de Ministerio de Defensa.

A actualización das fragatas F-100 contempla unha parte de mellora da plataforma dos buques, introdución de medidas de protección do medio ambiente e renovacións de equipo. Un gran peso recaerá na  modernización de sistemas, do que se ocupa habitualmente a división situada en San Fernando, aínda que desde hai dous anos tamén conta cunha delegación en Ferrol.