Friotea elaborará dous millóns de pratos precociñados de peixe ao ano no Porriño

SOMOS MAR

A firma analiza cunha cadea de supermercados introducir arroz á mariñeira en Italia
25 may 2025 . Actualizado á 03:10 h.O rastro da pesca en Galicia disemínase por toda a súa industria. Participar neste negocio é a aspiración de calquera empresa que teña algo que ofrecer. Un dos exemplos máis recentes é Friotea, que desde Ou Porriño hase proposto deleitar ao mercado a base de pratos preparados saudables, «apetecibles e que parezan que os cociñaron na casa», describe Aroa González, directora comercial da empresa. Non era un obxectivo doado, pero apostaron por distinguirse no saturado mercado dos precociñados a base de proteína mariña e a incorporación de envases intelixentes cos que logran 45 días de vida útil. «Estamos moi enfocados no retail, pero nos levamos unha sorpresa coa elevada demanda de empresas de cátering e vending», recoñece a empresa.
Foi o pasado xaneiro cando os impulsores de Friotea arrincaron a comercialización tras meses e meses afinando un receitario con carácter propio co que diferenciarse. O equipo, de 25 persoas, opera nunhas modernas instalacións de 10.500 metros cadrados situadas no polígono da Granxa, un espazo suficiente para que a empresa teña marxe de crecemento ata acadar os dous millóns e medio de bandexas anuais, como explica o director da compaña, Alfonso Soto Freire. Son case 5.500 pratos ao día.

Friotea quere posicionarse no mercado con moitas posibilidades de variar e poucas de equivocarse, pero menos de seis meses abondaron aos seus responsables para advertir o bo comportamento dos tagliatelle con lagostinos. Báñanos con salsa napolitana, a mesma que se impregna no ambiente das instalacións da planta porriñesa coma se fose unha nonna a que estivese a remover as enormes cacerolas que empregan. «Non compramos unha salsa fabricada, senón que a facemos aquí», explica Alfonso Soto para referirse ao resaibo caseiro da bandexa e ao esforzo que dedica o equipo por cociñar integramente a preparación nas instalacións da Granxa e prescindir dos conservantes. Tamén destacan o interese que espertou a pescada con pisto ou a caldeirada de fabas con gambón, esta última «unha preparación que pensabamos retirar no verán, pero visto o visto, por agora, deixarémola», indica Aroa González.

Na liña de produción de Friotea todo está orquestrado para que despois de introducirse o peixe e a guarnición «todas as bandexas pesen o mesmo» e así conseguir un resultado óptimo co moderno sistema de pasteurización ultrarrápida que empregan. É co que acadan elaboracións de 45 días de vida útil e nas que «os ingredientes conservan todos os seus nutrientes», mentres a media do mercado é de vinte xornadas.
O método que emprega a firma porriñesa coñécese como «o envase intelixente» e o seu aspecto é o dun empaquetado ao baleiro que dispón dunha válvula «que é a que permite que o aire e o vapor de auga salgan cando se está cociñando», explica o director de Friotea. Aínda que en realidade ten dobre uso, xa que esta mesma peza é a que emite un son chirriante cando se quenta a receita no microondas e advirte ao comensal que xa é a hora do festín.

«O que buscabamos era irromper no mercado cun produto que abrise o apetito dun amplo espectro de público», lembra Aroa González, para referirse a que as xeracións adultas e de nenos tamén resultan interesantes en Friotea e traballan niso. Por agora, agradecen o recibimento no mercado nacional e vanse quedando cos detalles, como o feito de que «a pescada con alcachofas xere unha alta demanda en localidades do interior peninsular».
Salto a Italia
Aínda que Friotea aínda afronta os seus inicios, o equipo xa albisca a súa primeira oportunidade en mercados foráneos. O pasado xaneiro, na feira sectorial de Bolonia, descubriron o afán dos italianos pola paella e tenderon pontes cunha das principais compañas de supermercados do país. Non foi un encontro único, senón que hoxe en día xa estudan conxuntamente a posibilidade de «introducir unha serie de receitas» elaboradas a base de arroz, como hidrato de carbono, e froitos do mar como proteína, «o que aquí chamariamos un arroz mariñeiro», rin os responsables. A previsión é elaborar e comercializar as bandexas baixo o distintivo de garantía cucinato in Spagna.