Patrocinado porPatrocinado por

Chinesa activa o tren do porto de Vigo

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

M.A.P.

Maersk e Davila consolidan unha ruta semanal para retirar colectores baleiros de Guixar e envialos a Zaragoza a cargar carne para o xigante asiático

24 abr 2025 . Actualizado á 00:54 h.

A compaña danesa Maersk está a relanzar o tren portuario de Vigo grazas a China. Desde o pasado 28 de xaneiro, a naviera consolidou unha ruta ferroviaria semanal desde a terminal de Guixar para transportar colectores de produtos refrixerados ata Zaragoza. Toda unha aposta para dinamizar un tipo de transporte infrautilizado no sur de Galicia.

A empresa Transglobal, do Grupo Davila, é a que impulsa desde o porto este novo servizo ferroviario. O martes é o día en que cargan sobre o convoi os colectores baleiros que parten cara á capital de Aragón con toda a documentación rexistrada «para ir cargar directamente a fábrica», explican desde Davila. Alí, os depósitos reefer cargan fundamentalmente de produtos cárnicos que parten noutro tren con destino a Barcelona, «onde embarcan cara a Chinesa», describen.

O Porto recibiu con agradecemento a nova liña de tren que impulsan entre Maersk e Davila. «Permítenos eliminar colectores baleiros da zona portuaria, que é un problema moi importante actualmente» na terminal de Guixar, recoñece o presidente da institución viguesa, Carlos Botana. Isto débese ao espectacular crecemento que experimentou este tipo de tráfico na cidade, que no 2024 foi do 31%, acadando os 298.281 depósitos. A situación implicou, con todo, un problema de conxestión a pé de peirao pola cantidade de mercancía movida en Guixar, que agora aspiran a aliviar coa retirada do exceso de stock vía ferrocarril, como expoñen desde o grupo de Transglobal.

Desde o arranque do servizo xa se organizaron doce saídas de trens na terminal e movéronse un total de 384 colectores «en sentido Vigo-Zaragoza», precisa o grupo Davila. É unha cantidade alta tendo en conta que en todo o 2023 Guixar tan só moveu 32 toneladas de mercancías en vagóns, fronte ás máis de 4 millóns que se enviaron en camións por estrada. O servizo ferroviario levaba infrautilizado preto dun lustro e agora aspira a rendibilizarse, en sintonía cos obxectivos de transporte establecidos por Bruxelas.

Carlos Botana tamén pon en valor a forma en que os axentes do porto souberon aproveitar a ruta de regreso desde o interior peninsular. Engade que, neste sentido, o tren desvíase cara a Bilbao para cargar «mercancía variada» que despois se embarca en Vigo con destino, «sobre todo, a América, engaden desde a Autoridade Portuario.