Patrocinado porPatrocinado por

Exipto declara o mar Vermello «seguro» e pide a navieras que volvan transitar pola canle de Suez

efe ISMAILIA

SOMOS MAR

INTERNET

O presidente da autoridade que xestiona a vía lembra que o último ataque dos hutíes foi o ano pasado

17 abr 2025 . Actualizado á 04:47 h.

O presidente da Autoridade da Canle de Suez, Osama Rabie, declarou este mércores que o mar Rojo «é agora seguro» e chamou ás navieras a que transiten pola vía exipcia, despois de que moitas optasen por tomar outras rutas cando os rebeldes hutíes do Iemen comezaron os seus ataques contra a navegación en novembro do 2023. «Chamo a todos os embaixadores a que transmitan ás súas navieras que o mar Rojo é seguro agora. O último dos ataques dos hutíes foi o ano pasado. Eu creo que non debería haber preocupación», dixo Rabie nunha conferencia desde a sede da Autoridade na localidade nororiental exipcia de Ismailia.

O evento conmemorou o Día da Excelencia da canle e lembrou as crises que sufriu esta importante vía marítima, por onde antes da crise do mar Rojo transitaba ao redor do 12% do comercio global, 3,9 millóns de barrís de petróleo diarios e outras 169 toneladas de gran cada día.

Entre as crises «superadas» pola Autoridade, Rabie enumerou a pandemia de covid-19, o atasco provocado polo portacontedores Ever Given no 2021, a invasión rusa de Ucraína e as súas repercusións nos envíos de cargamento de trigo, ademais dos ataques dos hutíes e a consecuente diminución do tránsito pola canle de Suez.

A inestabilidade no mar Rojo, un das rabexadas da guerra na Franxa de Gaza, provocou a redución de ao redor do 50% do tráfico da vía artificial, por onde segundo Rabie a día de hoxe pasan unha media de 30 buques diarios en comparación aos máis de 70 que facían o propio antes da crise.

Moitas das navieras optaron por circunvalar África a través do Cabo de Boa Esperanza, pero o almirante lembrou que aínda que existen outras vías que conecten Oriente con Occidente «non hai unha alternativa á canle de Suez». «Non vexo unha razón para tomar a ruta polo Cabo de Boa Esperanza, son horas extras, salarios extras para os mariñeiros, máis custo de combustible e máis emisións», sentenciou Rabie, que asegurou que «a navegación pola canle de Suez, a pesar de a crise, non parou nin un só día».

Aínda que os hutíes detiveron os seus ataques contra a navegación coa entrada en vigor do cesamento do fogo en Gaza entre Hamás e Israel a finais de xaneiro, volveron expresar a súa intención de atacar a todos os barcos vinculados ao país mediterráneo unha vez que a tregua expirou e os ataques contra o enclave palestino renováronse en marzo.

Representantes de misións diplomáticas europeas, empresas internacionais e de organismos de regulación do tráfico marítimo participaron na conferencia de hoxe, na que o primeiro ministro exipcio, Mustafa Madbuli, tamén animou a investir na canle de Suez tras subliñar a súa importancia e seguridade.

O exipcio reuniuse previamente con varios embaixadores estranxeiros, aos que asegurou que «nos últimos meses mellorou a seguridade da navegación» tras o parón dos ataques dos hutíes contra buques comerciais.