Patrocinado por Patrocinadopor

A policía somalí prepárase para un posible asalto a un mercante secuestrado por piratas

efe MOGADISCIO

SOMOS MAR

MARIÑA INDIA | EUROPAPRESS

O barco Abdullah foi asaltado a semana pasada e os seus 23 tripulantes continúan retidos

19 mares 2024 . Actualizado ás 04:46 h.

A Policía somalí áchase en alerta para efectuar un posible asalto, en cooperación con armadas doutros países, a un barco secuestrado a semana en augas do país africano, informaron as forzas de seguridade do Estado de Puntland (norte).

«As forzas antipiratería de Puntland (...) foron postas en alerta máxima e van escoltar ao barco Abdullah, que está retido como refén por un grupo de piratas», afirmou nun comunicado a Forza de Policía dese estado somalí, base de bandas piratas.

O corpo de seguridade agarda ter «éxito nas próximas horas» nun «operativo planificado» por armadas doutros países presentes na zona para «acabar cos piratas, que son un problema».

O buque, de bandeira bangladesí e con 23 tripulantes a bordo, foi capturado o pasado martes por piratas mentres cruzaba o océano Índico en ruta desde Mozambique a Emiratos Árabes Unidos (EAU).

O Abdullah é un cargueiro con capacidade para unhas 58.000 toneladas que transportaba carbón térmico desde Mozambique á cidade de Dubái.

A Armada da India informou o pasado sábado de que liberou a 17 mariñeiros e recuperou o control do cargueiro Ruen, secuestrado por piratas somalíes o pasado decembro e sospeitoso de ter sido empregado para asaltar o navío bangladesí.

Entre o 2005 e o 2011, as augas do mar Rojo , o golfo de Adén e o océano Índico próximas a Somalia , o país coa liña costeira máis longa de África continental (máis de 3.000 quilómetros), foron escenario de constantes ataques e secuestros de barcos perpetrados por piratas somalíes, que pedían elevados rescates. Só en 2011 os piratas efectuaron 212 ataques, segundo datos da Forza Naval da Unión Europea (EUNavfor), antes dun drástico descenso dos incidentes no 2012 grazas ao despregamento de varias misións marítimas internacionais, incluída a operación Atalanta da Unión Europea, na que España participa desde xaneiro do 2009.

Aínda que só dez ataques confirmáronse no 2012 e unicamente dous barcos foron secuestrados entre o 2013 e o 2023, seguíronse rexistrando incidentes sospeitosos.

Ademais, esta zona hase visto inmersa de novo na inestabilidade como consecuencia da ofensiva de Israel na Franxa de Gaza , pois, para mostrar o seu apoio ao grupo islamita palestino Hamás, os rebeldes hutíes de Iemen intensificaron as súas operacións contra a navegación comercial no mar Rojo .