Patrocinado por Patrocinadopor

A naviera Maersk suspende o tráfico de colectores en Rusia e advirte doutra crise de subministracións

La Voz REDACCIÓN

SOMOS MAR

DPA vía Europa Press

Outras multinacionais como Shell, Total, General Motors e Harley Davidson únense ao boicot económico ao réxime ruso

02 mares 2022 . Actualizado ás 08:44 h.

Segue a sangría de empresas que cesan os seus negocios en territorio ruso para cumprir co paquete de sancións aprobado polas autoridades comunitarias e estadounidenses. Entre as últimas baixas, unha especialmente sensible: a naviera danesa Maersk, un xigante do transporte marítimo, responsable de case o 20 % do transporte mundial de mercancías por mar, que onte anunciou que suspende temporalmente o transporte de colectores con orixe ou destino a Rusia .

«Dado que a estabilidade e a seguridade das nosas operacións xa ven afectadas directa e indirectamente polas sancións, as novas reservas de Maersk cara a e desde Rusia suspenderanse temporalmente, coa excepción de alimentos, subministracións médicas e humanitarias», anunciou onte a compaña. Sobre a carga que xa está na auga, a firma danesa mostrou a súa disposición a facer todo o posible para entregala no destino previsto, con especial coidado en protexer os colectores refrigerados, xa que inclúen bens básicos como comestibles e produtos farmacéuticos.

Máis aló da súa operativa individual, desde Maersk advirten de que xa se empezan a percibir os efectos das restricións na cadea de subministración global, «como atrasos, detención da carga por parte das autoridades aduaneiras en varios centros de transbordo e impactos operativos impredicibles». De feito, antes que a danesa, a naviera xaponesa Ocean Network Express (ONE) interrompeu as súas operacións nos portos de Odesa (Ucraína), Novorossiysk e San Petersburgo (Rusia). E unhas horas máis tarde anunciou o propio a francesa CMA.

Nese sentido, Ricardo de Vera , profesor de loxística en OBS Business School, advirte de que as medidas aplicadas polas grandes empresas de transporte marítimo afectarán as balanzas comerciais de moitos países, non só de Rusia e Ucraína. «Só en España hai máis de 15.000 empresas que teñen movementos de importación ou exportación con Rusia. Loxicamente estas empresas vanse a ver afectadas non tanto pola compravenda das propias mercancías, que tamén, senón a nivel de transporte tanto aéreo como marítimo polo bloqueo de portos e as propias limitacións que se están impondo as navieras», apunta en declaracións recollidas por Europa Press. Entre os sectores que se verán máis afectados cita o enerxético, o da alimentación, o tecnolóxico e, sobre todo, o da automoción.

Xunto a Maersk, moitas outras grandes corporacións anunciaron onte que cortan lazos comerciais con Rusia. Estas son as máis destacadas.

Shell

Rompe a súa alianza con Gazprom. A petroleira angloholandesa Shell, que conta con case 2.700 millóns de euros en activos en Rusia, comunicou onte a súa intención de saír das empresas conxuntas nas que participa xunto ao xigante ruso Gazprom, así como de liquidar a súa participación no proxecto do gasoduto Nord Stream 2. «Non podemos quedarnos á marxe e non o faremos», asegurou o conselleiro delegado da multinacional, Ben van Beurden. Shell segue así os pasos da petroleira británica BP, que tamén anunciou a súa intención de abandonar por completo os seus negocios en Rusia, incluíndo a saída do accionariado de Rosneft, da que posúe un 19,75 % do capital social.

Total

Non achegará máis capital a proxectos en Rusia. Presionada polo Goberno francés, a enerxética gala TotalEnergies anunciou que non porá diñeiro adicional en «novos proxectos», pero sen formalizar unha retirada pura e simple, como reclama o ministro de Finanzas, Bruno Lle Maire.

General Motors e Harley Davidson

Deteñen as exportacións de coches e motos. Os fabricantes estadounidenses General Motors e Harley-Davidson uníronse onte ás sancións económicas impostas por Occidente e confirmaron que deterán os envíos a Rusia. General Motors, que mostrou a súa solidariedade cos ucraínos, xustificou a decisión en «unha serie de factores externos, incluídos os problemas da cadea de subministración e outros asuntos máis aló do control da empresa». A firma exporta ao redor de 3.000 vehículos ao ano desde Estados Unidos a Rusia, incluíndo varios modelos de Cadillac e Chevrolet.

Idéntica medida anunciou Harley-Davidson, que suspende tamén a súa actividade comercial en Rusia. O 31 % das vendas mundiais do fabricante de motocicletas con sede en Milwaukee (EE.UU.) concéntranse en Europa e Oriente Medio, aínda que non desagregou a porcentaxe que representa o mercado ruso.

Visa e Mastercard

Bloqueos de bancos. Os dous grandes provedores de cartóns e medios de pagamento anunciaron onte medidas inmediatas» para cumprir as sancións impostas polos Gobernos occidentais. Para iso, Mastercard bloqueou xa a varias entidades financeiras da súa rede de pagamento.

Stellantis prevé sancións a través de Estados Unidos

O grupo francoitaloamericano Stellantis (froito da fusión de PSA, Fiat e Chrysler), cun centro de produción en Vigo, está a facer seguimento das sancións impostas por Estados Unidos e os seus aliados occidentais a Rusia para ver como as cumprirá o fabricante de automóbiles, segundo dixo onte o seu conselleiro delegado, Carlos Tavares. A multinacional monitoriza tamén a situación dos seus 71 empregados en Ucraína, que se atopan a salvo, segundo confirmou o directivo.