Semana Verde: o mellor escaparate para os pequenos produtores galegos

AGRICULTURA

Agricultores e elaboradores de catro comarcas, agrupados nun proxecto dos Grupos de Desenvolvemento Local, aproveitan a feira para darse a coñecer
06 jun 2025 . Actualizado á 09:29 h.Os pequenos produtores convertéronse nos grandes protagonistas do Salón de Alimentación do Atlántico (Salimat), que todos os anos abre as súas portas no recinto feiral de Silleda no marco da Semana Verde. Aquí pódense atopar produtos tradicionais, como queixos ou embutidos, pero tamén verdadeiras innovacións, como as conservas máis variadas ou os viños sen alcol. «Esta é unha feira ideal para as empresas que están a empezar a darse a coñecer, para que poidan testear os seus produtos e abrir novos mercados», explica Ramiro Ruibal, xerente do Grupo de Desenvolvemento Local (GDR) Pontevedra Norte, e responsable do proxecto Publicidade, Pormoción, Produto Local +, que busca axudar aos produtores locais das comarcas de Lugo, Ordes, Salnés-Ulla-Umia e Pontevedra a darse a coñecer. Precisamente a feira de Silleda é a súa primeira experiencia conxunta e un total de 28 pequenas empresas de toda Galicia comparten espazo e promociónanse de forma conxunta.
«Este é un proxecto de cooperación que está baseado nos produtos locais de calidade, na estratexia Da granxa á mesa. Quere dar a coñecer estes alimentos e promocionalos», engade Ruibal. No espazo deste proxecto na feira, un total de 28 empresas do ámbito territorial dos GDR mostran os seus produtos e participan en demostracións de cociña. «Outras doce empresas non están aquí pero nos doaron o produto co que nove cociñeiros farán as demostracións de cociña», explica. Porque á Semana Verde acudiron cun obxectivo claro: axudar a estes produtores para atopar os seus mercados.
«O noso obxectivo é a promoción do produto local e, da nosa zona, trouxemos basicamente produtos da horta e viños», conta Arantxa Pérez, responsable de GDR do Salnés. A cooperativa Horsal e a empresa Cultivo Galego cedéronlles os produtos cos que se fan demostracións de cociña para escolares e público en xeral. «Axudámoslles a promocionar os seus produtos fóra das nosas fronteiras, proque aqui poden ter reunións con compradores internacionais, que organiza a feira, e encontros con empresas doutros países», engade. A vantaxe é que, grazas a este proxecto, aos produtores non lles custa nada participar nesta iniciativa.
«Nós facemos viños sen alcol, cero-cero e de baixo grao», conta Pablo Prados, responsable de Produto de Aldea, unha adega que quere atender as demandas dos consumidores máis mozos, que buscan viños con menos grao e veganos. «Estamos moi orienados á exportación e, desde o principio, xa vendemos en Reino Unido ou Suíza», engade. Na súa opinión, proxectos como o destes GDR «dannos visibilidade e son moi importantes para axudar ás pequenas empresas a promocionarse», asegura. Ao seu lado están outras dúas adegas de Rías Baixas: Escudeiro e Balbina. «É a primeira vez que participamos e estamos expectantes por coñecer xente porque temos varias reunións xa», conta Mateo Escudeiro, responsable da primeira delas. Tamén destaca que «somos adegas pequenas e familiares con recursos mínimos e proxectos como este se agradecen moito», asegura. «Estar aquí supón unha grande oportunidade. Nós estamos arrancando e aqui xa temos varias reunións con compradores», engade Tania Vieites, de Balbina.

No espazo reservado por estes GDR hai gran variedade de produtos: os queixos de casa Zolle, o pan de Modesto, os Xamóns González, os Doces dá Ulloa, as galletas Tataraboa, a panadería Ou Cantón ou os queixos Pacita, todos eles chegados de Lugo. Están os iogures de Casa Grande de Xanceda, os pasteis Nogalla, a panadería Zapateiro a queixaría Conde ou os prodcutos da Leira Aldeola, de Ordes; e as froitas deshidratadas de Trasdeza Natur ou a mel Paxaro. Tamén as especialidades de cogomelos de Maremonte, que cultivan en Sanxenxo cogomelos ecolóxicos que logo meten en novas conservas, con salsa á feira, salsa de vieiras ou en escabeche. «Vir a estas feiras axuda, claro que axuda», conta Sandra Viñas, responsable da firma.
Este proxecto de promoción conxunta acaba de arrincar. Pero xa ten varios obxectivos en mente, como participar nas principais feiras gastronómicas que se celebran en España, como Madrid Fusión ou Gourmets. Tamén, colaborar con outros GDR do resto de Europa para facer que estes pequenos produtores galegos poidan chegar a outros mercados.