Patrocinado porPatrocinado por

Un camionero gallego afectado por las protestas en Francia: «As vías secundarias que tiven que coller son moi limitadas. Levas animais, non palés»

m. cedrón REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS AGRO

Agricultores belgas bloquean la autopista cerca del intercambiador de Daussoulx, un nudo estratégico de la red de carreteras belga
Agricultores belgas bloquean a autoestrada preto do intercambiador de Daussoulx, un nó estratéxico da rede de estradas belga FREDERIC SIERAKOWSKI | EFE

Un condutor que trae xatas de Austria a Lugo conta como esquiva os cortes de estradas no país veciño

29 ene 2024 . Actualizado á 13:30 h.

A experiencia é un grao. Máis cando se traballa na estrada, transportando animais e sorteando uns cortes de autoestradas que bloquearon o tráfico rodado en Francia. Porque a pesar de os anuncios do primeiro ministro galo, Gabrielle Attal, os agricultores franceses continúan coas súas protestas. Esa experiencia é a que lle está valendo a Paco, o condutor dun camión que trae desde Austria 33 xatas para gandos Barreira Bascuas, en Lugo, para non ter que parar o camión máis aló do tempo necesario para descansar e dar para comer ao gando. «Arranquei esta mañá [por onte] despois de 30 horas de descanso para sacar os animais do camión, darlles de comer.... A autopista A-79 estaba cortada, entón tiven que vir por estradas secundarias, que están moi limitadas. Levas animais, non palés. Iso haino que ter en conta cando manexas o camión», comentaba onte este camioneiro desde a ruta. Paco pasara preto de Vichy, pero aínda lle quedaba camiño. «Non chegarei hoxe a España [por onte] porque levo atraso», di.

Ao mediodía, despois de percorrer varias desas estradas, logrou coller a autoestrada A-89, que une Lyon con Bordeus: «Prácticamente vou só pola estrada. Pero as áreas de servizo están cheas de camións», explicaba á vez que volvía botar man da súa experiencia para comentar que, normalmente, cando hai protestas, «os problemas concéntranse máis na zona da Junquera». Por que? Porque esas son as rutas habituais polas que a froita e verdura de Levante chega a outros países de Europa. E son esas cargas un dos eixos das protestas dos agricultores: porque entenden que esas producións fanlles unha competencia desleal, ao non traspoñer España as normas comunitarias dunha forma tan estrita como o Goberno galo. Pero é que, ademais, segundo unha enquisa publicada hai uns días polo diario Le Figaro, máis do 80% dos franceses están ao lado dos agricultores.

Quizá pola ameaza de bloquear París ou para contrarrestar á ultradereita —Marie Le Pen subiuse onte pola manaña a un tractor en Radinghem-en-Weppes, ao norte do país, para criticar ao Gobierno de Enmanuelle Macron—, o primeiro ministro tratou de porse ao lado do campo esgrimindo os mesmos argumentos que levaron aos manifestantes para tirar a froita española, uns feitos criticados desde o Executivo español.

Pero os agricultores queren respostas concretas. Desde a principal organización agraria de Francia, o Fnsea, di Le Figaro, chaman a ter «calma e determinación», advertindo que a súa mobilización segue sendo «total» a pesar dos anuncios do primeiro ministro. Os cortes, por tanto, parece que continuarán.

Attal fala de «competencia desleal» de países como España

A ameaza da Federación Nacional de Sindicatos de Explotadores Agrícolas (FNSEA) e de Mozos Agricultores (JJAA) de bloquear indefinidamente a partir de hoxe a capital de Francia levou ao Executivo de Macron a falar de tomar medidas para protexer os seus agricultores da competencia estranxeira. Na súa visita a unha explotación en Indre-Loire, o primeiro ministro, Gabriel Attal, sinalou a socios comunitarios como España e Italia por esa «competencia desleal». «Non é normal que haxa países veciños que usen certos produtos (fitosanitarios) que vós non podedes utilizar e eles si», dixo Attal, dando a razón a un profesional que se queixou de que «é moi hipócrita» importar verduras e froitas de lugares como España que «están a amolar o seu ecosistema».

O xefe de Gobierno mencionou que polo menos 40% das froitas e verduras impórtanse de España e Italia polo freo que supón para Francia certas regras ambientais adoptadas na súa lexislación e aseverou que proporá aos seus socios comunitarios «máis medidas» para blindar a soberanía alimentaria francesa. «Hai que avanzar a nivel europeo e iremos vendo produto por produto», indicou, sen dar máis detalles. Con todo, o ministro de Agricultura, Marc Fesnau, descartou un peche de fronteiras aos produtos de países veciños, como pide a ultradereita.

Agora, os agricultores belgas

Os agricultores belgas tamén bloquearon onte estradas e autoestradas en protesta polos baixos prezos e regulacións ambientais. Foi o preludio dunha semana de protestas.

Os profesionais da rexión francófona de Valonia foron os que organizaron as maiores protestas, con decenas de tractores participando en varias marchas lentas que confluíron nos arredores da cidade de Namur para cortar a circulación no intercambiador de Daussoulx, un nó estratéxico da rede de estradas belga. É un punto de ligazón que conecta a dúas das principais autoestradas do país: a E411, que une a Bruxelas con Luxemburgo de norte a sur, e a E42, que conecta a Bélxica con Alemaña e Francia, atravesando todo o país de leste a oeste.

Segundo informaron os medios de comunicación belgas, a intención dos agricultores pasa por cortar durante polo menos 24 horas o tráfico de vehículos no intercambiador de Daussoulx.

Ademais, en Flandes, un centenar de agricultores tamén protestaron dentro e ao redor do estadio de fútbol do Sint-Truidense, un equipo da primeira división belga, obrigando a atrasar durante media hora o inicio do derbi rexional contra o Racing de Genk.

O groso das protestas de hoxe en Bélxica estaban convocadas pola Federación de Mozos Agricultores, co apoio da Federación Valona de Agricultores e da Federación Unida de Agrupacións de Criadores e Agricultores, que tamén aglutina a gandeiros.

Todos eles denuncian os baixos prezos que lles pagan os almacenistas polas súas producións, a sobrecarga administrativa que afrontan e os estándares ambientais que deben cumprir, así como os riscos que, segundo eles, entrañan os acordos de libre comercio como o que agora está a negociar a Unión Europea (UE) cos países latinoamericanos pertencentes ao Mercosur.