O deseñador Miguel Adrover rexeita vestir a Rosalía por non apoiar publicamente a Palestina
SOCIEDADE

«Rosalía, isto non é nada persoal. Admírote por todo o teu talento e por todo o que lograches», escribiu o modisto en Instagram
29 jul 2025 . Actualizado á 15:03 h.O deseñador de moda español Miguel Adrover Barceló rexeitou realizarlle un custom look a Rosalía por considerar que a artista non apoiou «publicamente» a Palestina e, aínda que recoñece que a admira, remarcou que o silencio «é complicidade».
«Facendo o correcto. O silencio é complicidade e máis aínda cando tes un grande altofalante que millóns de persoas escoitan cando cantas. É por iso que tes a responsabilidade de usar este poder para denunciar este xenocidio. Rosalía, isto non é nada persoal. Admírote por todo o teu talento e por todo o que lograches», expresou Adrover nunha mensaxe na súa conta de Instagram.
Así, o deseñador achegou unhas fotos nas que se le como unha persoa do equipo da autora de Motomami ponse en contacto con Adrover para retomar unha conversación acerca dun custom look que Rosalía necesitaría para setembro deste ano, segundo recolle Europa Press.
Adrover recalcou que a catalá é «moito máis» que os artistas que só se dedican ao mundo do espectáculo e entretemento e animouna a «facer o correcto».
Protagonista dun documental de Filmin
O deseñador mallorquino está pendente esta mesma semana da estrea no Atlàntida Mallorca Film Fest dun documental sobre si mesmo, titulado The Designer is Dead. Será o día 1 de agosto e está dirixido por Gonzalo Hergueta, da man de Little Spain, a produtora fundada por Antón Álvarez (C. Tangana), Santos Bacana e Cristina Trenas, que logrou un premio Goya polA guitarra flamenca de Yerai Cortés.
Segundo apuntan desde Filmin, «despois de anos de investigación e un traballo de arquivo meticuloso, Hergueta penétrase na complexa traxectoria de Adrover con este filme que constrúe un retrato íntimo, político e profundamente humano dunha figura esquecida pola industria pero vixente pola súa visión radical. Lograr filmar con el, un personaxe esquivo que de cando en cando concede entrevistas e que no seu día rexeitou colaboracións con grandes figuras da industria como Kanye West, representa en si mesmo un fito; hoxe, o seu legado segue vivo e é reivindicado por referentes como A$AP Rocky, Marc Jacobs ou Chloe Sevigny».
The Designer is Dead reconstrúe a historia de Adrover desde o seu fulgurante ascenso na escena neoiorquina —onde foi aclamado por figuras como Anna Wintour e galardoado co CFDA Award— ata a súa desaparición gradual do foco mediático tras o seu polémico show Utopía. Mediante materiais de arquivo inéditos e testemuños crave como os de Jennefer Hoffman ou Robin Givhan (gañadora do Pulitzer), Hergueta dá forma a unha narración cargada de matices e sensibilidade estética.
Máis aló do retrato biográfico, o documental convértese nunha reflexión sobre os límites do éxito, a fraxilidade do sistema da moda e a posibilidade de crear desde as marxes. Neste sentido, a historia de Adrover —un deseñador autodidacta, profundamente multicultural e comprometido con valores contraculturais— dialoga de forma natural coa liña editorial de Filmin, sempre atenta a voces libres e disidentes.
Con este proxecto, Little Spain busca ofrecer unha mirada que se conxuga coa do propio Adrover: unha revolución cultural xestada desde Estados Unidos, onde a tradición española desármase e mestúrase con novas formas de contar.
Quen é Miguel Adrover?
Nado en Mallorca, en 1965, Adrover comezou a súa carreira en Londres e Nova York, onde empezou a deseñar con pezas recicladas. «A súa pegada segue presente na vangarda da moda», esgrimiu o xurado, composto, entre outros representantes do sector, por Agatha Ruiz da Prada.
Ningúns dos seus primeiros deseños en acadar gran fama foron os vestidos a base de pezas de Burberry e reinterpretacións de bolsos de Louis Vuitton. Os últimos non se viron en pasarela xa que non presentou colección en ningunha desde hai trece anos.
Adrover gañou o Premio Perry Ellis ao «mellor deseñador emerxente» no 2000, pero caeu en desgraza un ano despois cando presentou unha provocadora colección baseada na cultura islámica, titulada Utopía, que foi duramente criticada, segundo Colpisa.
No 2004, volveu a Mallorca e rexentou un bar sen abandonar o seu taller para facer colaboracións con firmas como a ecolóxica alemá Hess Nature. «O seu estilo de deconstrucción autodidacta converteuse en deseño de vangarda», mantivo o xurado sobre o seu «novo concepto artístico onde tiña cabida a segunda vida das pezas».
No 2017, Adrover, ao que lle gusta a polémica, anunciou a súa propia morte en Instagram e despois promocionou a súa «resurrección».