Paz Padilla lanza un comunicado sobre a polémica da raspa de peixe: «Estas cousas non se resolven en estudios, senón nos tribunais»
SOCIEDADE

A presentadora nega que se quixo apropiar do símbolo utilizado polos comerciantes de Cádiz e asegura que o rexistro protexe «o deseño específico» creado por Xoán Viqueira para a súa marca Non Nin Ná: «Quen diga que me quixen apropiar da raspa, amente»
17 jun 2025 . Actualizado á 08:21 h.Paz Padilla lanzou un contundente comunicado tras a polémica na que se viron envolvidas ela e a súa filla polo rexistro do símbolo da súa marca de roupa e complementos Non Nin Ná, que representa a unha raspa de peixe deseñada por Xoán Viqueira. «O que máis me doeu é que calasen mentiras e calumnias coa única intención de xerar odio e dividirnos», denunciou a presentadora.
Todo comezou hai só unha semana, despois de que a presentadora rexistrase o símbolo deseñado polo seu amigo Xoán Viqueira, e que forma parte do logotipo da súa empresa. Ata aí, todo normal. Pero varios comerciantes da vila de Zahara dos Atúns, onde ten sede a tenda de roupa, denunciaron nos medios de comunicación que empezaran a recibir burofaxes que os instaban a deixar de utilizar a espiña de peixe nas pezas que vendían na localidade costeira. Un símbolo que, como indican, levaban utilizando xa máis dunha década en diferentes produtos artesanais ou téxtiles os comerciantes da zona. Un deles afirmou ao programa TardeAR que a propia presentadora achegárase a gravar desde a porta e pedirlles que retirasen os deseños, cousa que ela negou.
Como resposta ás acusacións, Paz Padilla fala dunha «campaña de desprestixio para xerar odio e división». Nega as acusacións, e asegura, contrariamente ao que din algúns comerciantes, que nunca rexistrou a raspa de peixe, senón un deseño concreto dela. «A raspa non é nosa nin nunca pretendemos que o sexa; a raspa é de Cádiz, e non só de Cádiz, xa que se usa en moitos sitios de costa», especificou. «Quen diga que eu quixen rexistrar a raspa, amente; quen diga que me quixen apropiar da raspa, amente».
Destaca a presentadora que o que rexistraron non é unha marca universal —algo que a oficina de patentes non permite— senón só o deseño específico creado por Xoán Viqueira. Como exemplo, refírese a outras firmas de moda. «Ti na túa marca podes usar un oso, pero non o de Tous; o can e o galgo son símbolos universais, pero non podes usar o de Bimba ou Lola», matiza.
«En Zahara hai moitas tendas que levan usando durante anos a raspa, pero non co mesmo deseño; por iso non dixemos nada», asegura a humorista. Pero, segundo infírese das súas palabras, algunhas das raspas concretas que se vendían en pezas e complementos dalgunhas tendas de Zahara dos Atúns si eran idénticas á da súa marca rexistrada, e é a eles a quen vai dirixidas as denuncias.
Paz Padilla critica que os comerciantes decidisen levar o asunto ás televisións no canto de optar polas canles legais, onde se dirimirá quen ten razón. «Preténdese resolver o problema desde os estudios, e non onde toca, que é no Rexistro de Marcas e Patentes, xulgados e tribunais correspondentes», critica Padilla. «Se hai confusión ou non de marcas, ditarano eles».
A presentadora, que acepta que as similitudes detectadas poden «ser subxectivas e dar lugar a diferentes opinións», descarta entrar «no xogo mediático», e critica a quen aproveitou a situación para xerar odio en contra dela. «Non se pode facer que unha mentira, por que se repita mil veces, convértase en verdade», asegura, antes de anunciar medidas legais. «O meu equipo xa está a traballar en iso».