Lo sentimos, no hemos podido atender su petición.
La Voz de Galicia
Lo sentimos, no hemos podido atender su petición.

Do primeiro correo electrónico á vertixe da IA en só unha xeración

Elia Freire A CORUÑA / LA VOZ

SOCIEDADE

En la imagen, Gladys Vázquez, presentadora del acto, junto a Pablo Pachón, Jose Carlos Villaverde, Miguel Silva, Alberto Rodríguez-Tenreiro, Artur Cousiño, César Rodríguez, José Antonio García, Xosé Luís Vilela, Manuel Moreno, Marta Ruiz, María del Carmen González y Tomás García Morán.
Na imaxe, Gladys Vázquez, presentadora do acto, xunto a Pablo Pachón, Jose Carlos Villaverde, Miguel Silva, Alberto Rodríguez-Tenreiro, Artur Cousiño, César Rodríguez, José Antonio García, Xosé Luís Vilela, Manuel Moreno, Marta Ruiz, María del Carmen González e Tomás García Morán. Vítor Mejuto

Os pioneiros que arrincaron a web de La Voz protagonizaron a celebración

23 may 2025 . Actualizado á 10:32 h.

En febreiro de 1999 os xornalistas de La Voz se arracimaban na vella redacción de Catro Camiños diante do único computador que tiña acceso a internet. Os primeiros correos electrónicos chegaban a contagotas pero a proverbial curiosidade do oficio corría a decatarse do último sen sospeitar que o que viña era tan vertixinoso e radicalmente novo que acabaría por botar un pulso aos propios medios de información. É sabido quen gañou. O xornalista que asina a crónica da celebración aínda non nacera. 25 anos despois, que é unha xeración, tocoulle contar a excepcionalidade histórica que onte celebrou La Voz, a última dos seus 143 anos.

O humorista Carlos Blanco dedicou parte do seu monólogo a unha intelixencia artificial chinesa capaz de compor, «en correctísimo galego», unha reseña deliciosa do queixo San Simón. Un minuto antes, unha avanzada dos pioneiros que acenderon a web do xornal puxeron rostro humano á tecnoloxía. E entre uns e outros acazapáronse magos de Galicia Ilusiona con xogos de mans e trampas visuais para un público moito máis incrédulo e vacilante que fai un cuarto de século. Representantes da cultura, a economía e a política teceron alianzas: nun círculo, a alcaldesa e o presidente das dúas veces milenario porto coruñés avanzaron na súa misión sobre o futuro dos peiraos. Mentres, no escenario, Carlos Blanco falaba das mariscadoras da Illa. Non lle foi doado facerse oír nunha cita a intres efervescente.

Da rotativa ao móbil

Ao longo dos seus 25 anos de historia, a edición dixital de La Voz de Galicia soubo adaptarse ás novas necesidades informativas dos lectores e aos cambios nos hábitos de consumo de noticias, moi influenciados polo rápido avance da tecnoloxía.

Carlos Casares, en el 2001
Carlos Casares, no 2001 CESAR QUIAN

1. Participación cidadá

Desde a estrea da súa primeira versión o 17 de maio do 2000 ata hoxe, lavozdegalicia.es foi incorporando distintos formatos para impulsar e facilitar a participación cidadá. Así, os primeiros encontros dixitais, nos que os lectores, convertidos en entrevistadores, podían enviar as súas preguntas a personalidades crave da actualidade en Galicia, celebráronse no ano 2001, como o da imaxe, con Carlos Casares, que inaugurou o modelo. Na actualidade, teñen moitas máis opcións ao seu alcance para interactuar directamente coa redacción.

La redacción en la actualidad.
A redacción na actualidade. VÍTOR MEJUTO

2. Liderazgo do papel á web

Hai vinte e cinco anos, a edición dixital cumpría a súa primeira semana de vida cunha media de 3.500 usuarios ao día. Na actualidade, 1.064.659 lectores visitan diariamente La Voz de Galicia para informarse e debater sobre a actualidade, segundo os datos que proporciona no mes de abril GFK DAM, o medidor de referencia en España. A cabeceira soubo estender o seu liderado do papel a internet.

La Voz de Galicia

3. Novos formatos para os mozos

Coa irrupción das redes sociais, lavoz.es creou no 2009 un primeiro equipo encargado de actualizar senllos perfís en Facebook e Twitter. No 2025, La Voz de Galicia conta con máis de 60 contas nas distintas plataformas, cunha grande aposta polas novas narrativas dixitais en Instagram e en TikTok. Perfís como os de La Voz da Saúde —especializado en saúde, benestar e nutrición— e de LVExplica —con contidos sobre educación cultura xeral, divulgación e lecer— conseguiron achegar o xornal a unha audiencia máis mozo.