Apple recorre a multa de 1.840 millóns da UE por restrinxir a rivais como Spotify

La Voz BRUXELAS / EFE

SOCIEDADE

OLIVIER HOSLET | EFE

«É ilegal e impactou a millóns de consumidores europeos que non puideron elixir libremente», dixo a comisaria europea responsable de Competencia, Margrethe Vestager

23 may 2024 . Actualizado á 18:28 h.

O xigante tecnolóxico Apple recorreu a multa de 1.840 millóns de euros que lle impuxo a Comisión Europea en marzo por impoñer desde a súa tenda de aplicacións App Store restricións aos competidores do seu servizo de música en streaming, como Spotify.

A comisaria europea responsable de Competencia, Margrethe Vestager, dixo este xoves que a empresa estadounidense «está no seu dereito» de recorrer e asegurou que o Executivo comunitario está «listo para defender» o seu caso nos tribunais.

«Temos un caso sólido, por iso decidimos impoñer unha multa», dixo a danesa durante unha rolda de prensa para anunciar unha sanción á multinacional de alimentación Mondelez.

O recurso foi presentado por Apple ante o Tribunal Xeral da UE —a corte de primeira instancia— o pasado 16 de maio, pero non transcendeu ata esta semana.

Cando anunciou a sanción en marzo pasado, Vestager explicou que Apple abusara da súa posición dominante no mercado de música en streaming impedindo que os usuarios de iPhone e iPad fosen informados a través do seu App Store de opcións de subscrición de música máis baratas que a súa.

«É ilegal e impactou a millóns de consumidores europeos que non puideron elixir libremente», dixo a danesa ao anunciar o resultado dun caso que comezou no 2019 a raíz precisamente dunha denuncia de Spotify.

Bruxelas considerou que Apple ten unha posición dominante no mercado porque a única forma que teñen os usuarios dun iPhone ou un iPad para descargarse aplicacións de música en liña é a través da súa propia tenda, a App Store.

Apple cobra aos seus competidores unha comisión do 30% sobre os plans de subscrición que ofrecen aos usuarios, aos que só puideron chegar a través da App Store, á vez que estes competidores trasladan a recarga de prezo aos usuarios e converten as opcións alternativas en máis caras que Apple Music, a propia aplicación que vén instalada por defecto nos iPhone e iPad.

Bruxelas constatou que as normas da App Store impiden á competencia de Apple Music informar os usuarios do seu sistema operativo iOS sobre os prezos das subscricións fóra da propia App Store ou as diferenzas de prezo, incluír ligazóns ao sitio web do servizo alternativo ou poñerse en contacto con usuarios recentes para informarlles das alternativas.

Unhas prohibicións que a xuízo do Executivo comunitario «non son nin necesarias nin proporcionais para a protección dos intereses comerciais de Apple», cuxa conduta —que mantivo durante case unha década— podería levar a moitos usuarios a pagar prezos máis caros polas súas subscricións musicais.

Bruxelas defendeu entón que a contía da sanción, equivalente ao 0,5% da facturación anual de Apple, é «proporcional aos ingresos globais» da empresa e «necesaria para asegurar que disuade» de adoptar condutas similares no futuro.